Nu zo'n 1,5 jaar in het bezit van deze volvo 940:

Ik was destijds op zoek naar een leuke eerste auto, waarin vele auto's op de shortlist stonden. O.A: BMW e46, mazda mx-5 en de lexus is-200.
Een keiharde eis was dat het een rwd moest zijn en dat hij niet al te duur in onderhoud moest zijn. Uiteindelijk uitgekomen op een Volvo 940, mijn vader reed ook altijd Volvo dus ik was al aardig bekend met het desbetreffende merk. Na een maandje zoeken kwam ik deze auto tegen bij een handelaar, de auto verkeerde in redelijke staat en hij reed best aardig. Daarom de auto maar gekocht. Het eerste halfjaar vooral onderhoud uitgevoerd aan de auto. Zoals een grote onderhoudsbeurt, nieuwe distributieriem en de ontsteking vervangen.
Afgelopen zomer kwam de eerste leuke upgrade op de auto, namelijk een BC-racing schroefset. dit was een ware verademing voor mij ten opzichte van het standaard onderstel, het was nogal op comfort gericht

Het to-do lijstje: Dat is nog een behoorlijke lijst, ik hoop dit binnen 3 jaar te kunnen afronden.
- Montage torsen sperdifferentieel (aankomende week)
- Het complete onderstel vervangen, Alle rubbers in de ophanging vervangen voor PU-varianten en daarbij ook dikkere stabilisatorstangen monteren.
- Motorrevisie uitvoeren ( hopelijk dit najaar ). Het uiteindelijke doel is dat ik tegen de 400 pk wil gaan draaien met het B230ft blok wat nu in de auto ligt. Daarbij wil ik de m90 versnellingsbak vervangen door een BMW getrag versnellingsbak uit een e60 530d.
- Big brake kit monteren: Wel zo fijn als je goed kunt remmen met een snelle auto, de standaard remmerij voldoet hier niet voor.
- De auto opnieuw laten spuiten: Vanwege de vele beschadigingen en krassen op de auto, wil ik de auto compleet laten overspuiten in dezelfde kleur. (blackberry pearl)
Ondertussen wil ik veel circuit gaan rijden met de auto en af en toe een driftdag meepakken. Over de verdere ontwikkelingen en ervaringen zal ik hier geregeld gaan posten.