


28 januari is dé dag. Dus zal het rond de 25e wel helemaal uitlekken.
JP schreef: 15 jan 2020, 11:44
28 januari is dé dag. Dus zal het rond de 25e wel helemaal uitlekken.
Volop keuze is er ook onder de kap. Zo komt er een 1.0 TSI driecilinder met naar keuze 90 of 110 pk, een 1.5 TSI viercilinder met 130 of 150 pk en voor de klassieke petrolheads een 2.0 TSI met 190 pk en DSG. Ook diesel is nog niet dood: de 2.0 TDI is er met 115 of 150 pk. De lichtste is handgeschakeld, de 150 pk is er optioneel met DSG. In de Sportstourer kun je daar ook nog 4Drive bij krijgen. De 1.5 TGI haalt 130 pk uit CNG.
En dan het hybride werk: VW's 48V eTSI-systeem is verkrijgbaar op de 1.0 met 110 pk en de 1.5 met 150 pk. Daarmee kan de Leon 'zeilen' en regeneratief remmen, zodat hij met minder benzine genoegen neemt.
Tenslotte komt er een plug-in hybride. Die bestaat uit een 1.4 TSI met elektromotor, die samen via een zestraps DSG 204 pk systeemvermogen leveren. Het elektrische deel wordt gevoed door een 13 kWh accu, waarmee je zo'n 60 km volledig elektrisch kunt rijden.
De Seat el-Born gebruikt dezelfde techniek als zijn Volkswagen broertje. De elektromotor heeft een vermogen van 204 pk en volgens de WLTP moet de auto 420 kilometer kunnen rijden op een acculading. Met een 100 kW snellader moet hij binnen 47 minuten weer tot 80% op te laden zijn. Last van laadstress hoeft u dus niet meer te hebben!
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], HansD, Semrush [Bot] en 6 gasten