Waarom geen M3 cabrio?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Waarom geen M3 cabrio?

Bericht door RVV » 27 feb 2007, 01:23

Van elke serie is er een gemaakt maar het is een auto die nauwelijks aan bod komt op DF. Wat is er mis mee? Niet puur genoeg? dat zijn de coupes ook niet. e30 uitgezonderd. volgens mee beleven M3 cabrio rijders veel lol met hun auto. altijd dat unieke geluid om je heen. muurbloempje, terecht of onterecht?

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 feb 2007, 01:37

Waarom is een E30 coupe dan wel puur volgens jou en een E36 of E46 niet?

Remy

Bericht door Remy » 27 feb 2007, 01:41

E36 en E46 zijn veel meer op comfort gericht. Ga dat nou niet ontkennen :wink: Begon in de E36 al met een automatische airco en die boordcomputer.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 feb 2007, 01:49

Qua totaal plaatje idd.

Dacht dat Rico specifiek met 2 deuren bedoelde (ja het word laat :mrgreen:)

Ontopic waarom ik ze niet hoef is omdat ik de coupe gewoon een mooier chassis vind. Plus cabrio's rijden doe je over de boulevard en daar koop ik geen M3 voor. Ik interresseer me helemaal niet voor cabrio's. Ze wegen trouwens ook een kilotje of 100 (E36) tot 180 (E46) meer.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 27 feb 2007, 08:33

Soms zie je ze rijden en dan heeft de cabrio ook mijn voorkeur.

Ik ben zowiezo wel een cabrio man.

M3 zou dan helemaal top zijn.

In de winter hardtop erop, prima!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 27 feb 2007, 08:39

Somehow vind ik sportwagens (waar een M3 absoluut tot behoort) en cabrio's iets onverenigbaars.

Als ik aan cabrio's denk, dan denk ik aan rustig toerend door mooie binnenwegen met de wind door de haren. Daar heb je IMO niet veel vermogen bij nodig, dat is ondergeschikt.

Maar goed, als je al zoiets hebt als een M6 Cabrio met 507 PK, dan is er blijkbaar wel markt voor. :)

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 27 feb 2007, 08:51

Er is weinig mooiers dan om op een zomerse zondag middag de landweggetjes in friesland aframmen met een lotus 340R.

En met een M3 cabrio lukt dat ook prima!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 feb 2007, 09:00

Waar is een cabrio nu voor bedoeld? Juist rustig stapvoets door het centrum langs rijkelijk gevulde terasjes, met lekkere zonebrildragende hoog geblondeerde gooise matras, welriekende, lekker arogant de haren nog maar eens naar achter, zwierende dames...........................te imponeren.......................................

Tot je toupetje wegwaait dan.........................................

Idd cabrio en sportief vind ik ook tegenstrijdig, als er iets voor de pats is, dan is het wel een cabrio..................................................

Ik zou er nooit een willen hebben.................................

Shakes

Bericht door Shakes » 27 feb 2007, 09:08

1 woord:

S2000, een hele echte. SL55, doe maar. M3 heeft een slecht imago, de cabrio doet daar nog een schepje bovenop. M3 cabrio in Londen? Gaaf 8)

Tom

Bericht door Tom » 27 feb 2007, 09:59

Ik snap dat echt niet, zie hier weer een hoop vooroordelen over cabrio's. Dat is hetzelde als roepen dat een BMW altijd voor de pats is vanwege het merkje. "Kijk mij eens BMW rijden". Onzin natuurlijk.

Een moderne roadster (dus geen sedan met afgezaagd dak, zoals vroeger), die ook als dusdanig ontworpen is, hoeft qua stijfheid niet minder te zijn dan andere modellen. Ik had daar in mijn S2000 nooit iets van gemerkt. Sowieso is het onzin, Porsche zou tegenwoordig echt geen 911 Turbo Cabrio op de markt zetten als het een zwabberbak was waarbij bij een leuke bocht het interieur uit elkaar knapt. Ik durf te wedden dat je geblinddoekt (als dat kon) niet merkt of je in een 911 coupe of cabrio rijd.

Dan het gewicht. Dat is niet zwaarder. De meeste mensen denken terug aan vroeger toen er flink wat zware verstevigingen nodig waren om er nog iets van te maken. Bij een 4-zits cabrio is dat vaak wel het geval. Bij een roadster die goed in elkaar gezet is niet. Bekijk de gewichten maar eens van de Z4, TT Roadster, 911 Cabrio, MX-5 en S2000. Lichter dan welke sedan/coupe ook! Een E46 M3 van 1450kg vinden we (nog net) prima, en dat terwijl alle roadsters in dat rijtje hiervoor minstens 100kg minder wegen (op de 911 na, maar ook die weegt 50kg minder).

Ook supercars zoals de F430 in cabrio-uitvoering hebben geen last van extra gewicht of minder stijfheid. Het scheelt misschien 1 of 2%. Een F430 en F430 Spider wegen trouwens evenveel. Hetzelfde bij de 911 coupe en cabrio. Staan jullie van te kijken he? Maargoed, zo'n cabrio is voor de boulevard.. right ;)

Sommige hier moeten nodig eens een moderne roadster rijden om hun mening te herzien. Stap in een S2000 en kom dan eens terug ;)

Een 4 zits cabrio doet mij wat minder, maar een roadster vind ik juist gaaf. Juist omdat het wat puurder is. Zonder dak hoor je alles, de beleving is tien keer zo groot. Met de S2000 is dat zo fucking gaaf, rijd hier het dorp uit. Kom ik onder een bruggetje door... 8500 toeren weerkaatsen terug je auto in en gelijk een paar bochtencombinaties. Alles wat je doet hoor je en hoe harder je gaat, hoe meer wind er om je heen komt. Ik vind open rijden echt heerlijk ontspannend. Opzouten met je boulevard en bij terrasjes, die binnenwegen moet je hebben!! ;)

In Nederland kun je bovendien prima cabrio rijden. Geen regen: dan kan de kap open. Op lagere temperaturen moet je je wat beter kleden, verder kan het altijd. Er zit een prima verwarming in dus in de winter heb je het absoluut niet koud (boodschap aan medeweggebruikers die je dan als een mongool aankijken: nee, medelijden is niet nodig).

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 feb 2007, 10:05

In het geval van de E30 cabrio zijn ze ook best duur... Bovendien vind ik een 6 cilinder(desnoods een 2.7) veel beter bij een cabrio passen. Een E30 M3 cabrio is wèl erg mooi...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 feb 2007, 10:08

Qua beleving vind ik een cabrio wel degelijk sportief. Qua rondetijden niet, maar aangezien we doorgaans op de openbare weg rijden zal me dat worst zijn. Ik mis mijn E30 best wel... :-(

Tom

Bericht door Tom » 27 feb 2007, 10:12

Verder snap ik trouwens best dat niet iedereen een cabrio iets vind hoor.
Je valt meer op en daar houd niet iedereen van (maargoed, dan moet je maar op rustige/bochtige binnenwegen gaan rijden ;)), het is wat inbraakgevoeliger en natuurlijk minder praktisch. Ieder z'n ding. Maar kom niet aan met zo'n slap oordeel dat een cabrio alleen leuk is voor de boulevard zonder dat je de feiten weet.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 feb 2007, 10:13

Niet boos worden, Tom :wink:

Hardtop is ook nergens voor nodig, zit maar in de weg als het een mooie winterdag is.
Cabriodak is genoeg geisoleerd voor de winter.

Tom

Bericht door Tom » 27 feb 2007, 10:18

Ik ben niet boos, lees alleen tevaak oordelen van mensen die zelf de feiten niet weten, geef daarom even wat tegengas ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 27 feb 2007, 10:19

Dat gezeik over "open" rijden...........................ga dan motor rijden :lol: :wink:

Maar goed, met alle respect; ieder zijn meug........................... :lol:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 feb 2007, 10:51

Op een motor moet je een helm op, zit je ècht gevaarlijk en is je rijbewijs niets waard. Waarom niet autorijden in een (subjectief) puurdere vorm als je niets met motoren hebt? Ik heb veel liever een cabrio dan een motor.

Het te kijk zitten is echter inderdaad een nadeel, daarom had ik binnen de bebouwde kom het dak ook vaak dicht.

Overigens heb je het gevoel dat je harder gaat met het dak open, dat compenseert de iets(meetbaar, maar amper merkbaar) lagere bochtsnelheid meer dan genoeg.

Tommy

Bericht door Tommy » 27 feb 2007, 11:16

Komt ie,
weekendje Z3 2.2, had toen 10 km op de teller. Geweldig. Gelijk de eifel ermee in. Hard gaan in een open auto is top. Veel meer beleving dan zo'n dichtgetimmerd stuk koekblik met een straalmotor erin.
Open rijden is top, next best thing een schuifdak.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 27 feb 2007, 11:33

Ik heb een Z3 met een zielig 4-cilindertje, maar wat is dat gaaf. Precies zoals Tom zegt, als het ook maar een beetje droog is, open die kap!

Is gewoon heerlijk ontspannend, ik wil er gewoon altijd één bij hebben.

Thom

Bericht door Thom » 27 feb 2007, 11:34

Cabrio rijden is heerlijk. Er is best een categorie die zo'n ding koopt voor de pats, net zoals een groot deel van de BMW-rijders een BMW koopt vanwege de blauw-witte propellor. :wink:

Een van mijn leukste vakanties heb ik beleefd in een cabrio: Een week lang het dak eraf en de kleinst mogelijke bergweggetjes opzoeken. Met het dak eraf beleef je het autorijden zo veel meer. En je ruikt meer geuren en hoort meer geluiden uit de omgeving. En ja, het geluid van de 6-cilinder in lijn in tunnels 8)

Wij hadden hem zeker niet voor de pats. Sterker nog, als hij rood was geweest had ik hem niet gekocht en het eerste half jaar dat we hem hadden ging ik er niet mee het winkelcentrum in omdat ik het idee had dat iedereen me nakeek.

PS Mario: Ik vind een E30 cabrio helemaal niet duur. Een mooie/nette met 6-cilinder, leer, sportstoelen, electrische ramen/spiegels heb je voor zo'n 4k.

romo

Bericht door romo » 27 feb 2007, 11:44

Heb zelf proef gereden met een Z4M roadster.......................allemaal leuk, was er binnen een uur wel klaar mee.
Je houdt er van of niet........................voor mij is het niets, ook zo`n Z$M roadster niet.......................................oeps Z4M dus.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 feb 2007, 11:48

@Thom: Nee, maar ik bedoelde een E30 M3 cabrio. :)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 27 feb 2007, 11:49

romo schreef:Heb zelf proef gereden met een Z4M roadster.......................allemaal leuk, was er binnen een uur wel klaar mee.
Je houdt er van of niet........................voor mij is het niets, ook zo`n Z$M roadster niet.......................................oeps Z4M dus.
Denk het ook Romo,

Puur persoonlijk. Alleen op de perfecte dag, op het perfecte moment, in de perfecte omstandigheden komt een cabrio echt fantastisch tot zijn recht.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 27 feb 2007, 13:15

Een vriendin van me heeft een cabrio maar in die auto krijg ik altijd het idee zo van "kijk mij hier eens zitten in mijn cabrio".
Een beetje een ongemakkelijk gevoel,als of ik een beetje aan het patsen ben of zo.
Ik weet niet waart het vandaan komt en ik denk ook zeker niet zo over andere cabrio rijders,maar ik kom niet van dat gevoel af.
Daarom zal ik ook denk ik nooit een Cabrio voor mijzelf kopen denk ik.

Grtz,Hanz06

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 27 feb 2007, 13:55

Een cabrio is leuk om lekker mee te touren op een warme dag, maar de meeste cabrio's zijn niet echt gemaakt om te 'rijden'. De koets is veel minder stijf en dat merk je wel degelijk (uitzonderingen daar gelaten).

Heb in het verleden gelijktijding een Golf GTI en cabrio gehad en de cabrio was echt een dweil, beide standaard auto's.

Plaats reactie