Waarom geen M3 cabrio?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Waarom geen M3 cabrio?
Van elke serie is er een gemaakt maar het is een auto die nauwelijks aan bod komt op DF. Wat is er mis mee? Niet puur genoeg? dat zijn de coupes ook niet. e30 uitgezonderd. volgens mee beleven M3 cabrio rijders veel lol met hun auto. altijd dat unieke geluid om je heen. muurbloempje, terecht of onterecht?
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Qua totaal plaatje idd.
Dacht dat Rico specifiek met 2 deuren bedoelde (ja het word laat
)
Ontopic waarom ik ze niet hoef is omdat ik de coupe gewoon een mooier chassis vind. Plus cabrio's rijden doe je over de boulevard en daar koop ik geen M3 voor. Ik interresseer me helemaal niet voor cabrio's. Ze wegen trouwens ook een kilotje of 100 (E36) tot 180 (E46) meer.
Dacht dat Rico specifiek met 2 deuren bedoelde (ja het word laat

Ontopic waarom ik ze niet hoef is omdat ik de coupe gewoon een mooier chassis vind. Plus cabrio's rijden doe je over de boulevard en daar koop ik geen M3 voor. Ik interresseer me helemaal niet voor cabrio's. Ze wegen trouwens ook een kilotje of 100 (E36) tot 180 (E46) meer.
-
- Berichten: 9474
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Somehow vind ik sportwagens (waar een M3 absoluut tot behoort) en cabrio's iets onverenigbaars.
Als ik aan cabrio's denk, dan denk ik aan rustig toerend door mooie binnenwegen met de wind door de haren. Daar heb je IMO niet veel vermogen bij nodig, dat is ondergeschikt.
Maar goed, als je al zoiets hebt als een M6 Cabrio met 507 PK, dan is er blijkbaar wel markt voor.
Als ik aan cabrio's denk, dan denk ik aan rustig toerend door mooie binnenwegen met de wind door de haren. Daar heb je IMO niet veel vermogen bij nodig, dat is ondergeschikt.
Maar goed, als je al zoiets hebt als een M6 Cabrio met 507 PK, dan is er blijkbaar wel markt voor.

- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Waar is een cabrio nu voor bedoeld? Juist rustig stapvoets door het centrum langs rijkelijk gevulde terasjes, met lekkere zonebrildragende hoog geblondeerde gooise matras, welriekende, lekker arogant de haren nog maar eens naar achter, zwierende dames...........................te imponeren.......................................
Tot je toupetje wegwaait dan.........................................
Idd cabrio en sportief vind ik ook tegenstrijdig, als er iets voor de pats is, dan is het wel een cabrio..................................................
Ik zou er nooit een willen hebben.................................
Tot je toupetje wegwaait dan.........................................
Idd cabrio en sportief vind ik ook tegenstrijdig, als er iets voor de pats is, dan is het wel een cabrio..................................................
Ik zou er nooit een willen hebben.................................
-
- Berichten: 22364
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Ik snap dat echt niet, zie hier weer een hoop vooroordelen over cabrio's. Dat is hetzelde als roepen dat een BMW altijd voor de pats is vanwege het merkje. "Kijk mij eens BMW rijden". Onzin natuurlijk.
Een moderne roadster (dus geen sedan met afgezaagd dak, zoals vroeger), die ook als dusdanig ontworpen is, hoeft qua stijfheid niet minder te zijn dan andere modellen. Ik had daar in mijn S2000 nooit iets van gemerkt. Sowieso is het onzin, Porsche zou tegenwoordig echt geen 911 Turbo Cabrio op de markt zetten als het een zwabberbak was waarbij bij een leuke bocht het interieur uit elkaar knapt. Ik durf te wedden dat je geblinddoekt (als dat kon) niet merkt of je in een 911 coupe of cabrio rijd.
Dan het gewicht. Dat is niet zwaarder. De meeste mensen denken terug aan vroeger toen er flink wat zware verstevigingen nodig waren om er nog iets van te maken. Bij een 4-zits cabrio is dat vaak wel het geval. Bij een roadster die goed in elkaar gezet is niet. Bekijk de gewichten maar eens van de Z4, TT Roadster, 911 Cabrio, MX-5 en S2000. Lichter dan welke sedan/coupe ook! Een E46 M3 van 1450kg vinden we (nog net) prima, en dat terwijl alle roadsters in dat rijtje hiervoor minstens 100kg minder wegen (op de 911 na, maar ook die weegt 50kg minder).
Ook supercars zoals de F430 in cabrio-uitvoering hebben geen last van extra gewicht of minder stijfheid. Het scheelt misschien 1 of 2%. Een F430 en F430 Spider wegen trouwens evenveel. Hetzelfde bij de 911 coupe en cabrio. Staan jullie van te kijken he? Maargoed, zo'n cabrio is voor de boulevard.. right
Sommige hier moeten nodig eens een moderne roadster rijden om hun mening te herzien. Stap in een S2000 en kom dan eens terug
Een 4 zits cabrio doet mij wat minder, maar een roadster vind ik juist gaaf. Juist omdat het wat puurder is. Zonder dak hoor je alles, de beleving is tien keer zo groot. Met de S2000 is dat zo fucking gaaf, rijd hier het dorp uit. Kom ik onder een bruggetje door... 8500 toeren weerkaatsen terug je auto in en gelijk een paar bochtencombinaties. Alles wat je doet hoor je en hoe harder je gaat, hoe meer wind er om je heen komt. Ik vind open rijden echt heerlijk ontspannend. Opzouten met je boulevard en bij terrasjes, die binnenwegen moet je hebben!!
In Nederland kun je bovendien prima cabrio rijden. Geen regen: dan kan de kap open. Op lagere temperaturen moet je je wat beter kleden, verder kan het altijd. Er zit een prima verwarming in dus in de winter heb je het absoluut niet koud (boodschap aan medeweggebruikers die je dan als een mongool aankijken: nee, medelijden is niet nodig).
Een moderne roadster (dus geen sedan met afgezaagd dak, zoals vroeger), die ook als dusdanig ontworpen is, hoeft qua stijfheid niet minder te zijn dan andere modellen. Ik had daar in mijn S2000 nooit iets van gemerkt. Sowieso is het onzin, Porsche zou tegenwoordig echt geen 911 Turbo Cabrio op de markt zetten als het een zwabberbak was waarbij bij een leuke bocht het interieur uit elkaar knapt. Ik durf te wedden dat je geblinddoekt (als dat kon) niet merkt of je in een 911 coupe of cabrio rijd.
Dan het gewicht. Dat is niet zwaarder. De meeste mensen denken terug aan vroeger toen er flink wat zware verstevigingen nodig waren om er nog iets van te maken. Bij een 4-zits cabrio is dat vaak wel het geval. Bij een roadster die goed in elkaar gezet is niet. Bekijk de gewichten maar eens van de Z4, TT Roadster, 911 Cabrio, MX-5 en S2000. Lichter dan welke sedan/coupe ook! Een E46 M3 van 1450kg vinden we (nog net) prima, en dat terwijl alle roadsters in dat rijtje hiervoor minstens 100kg minder wegen (op de 911 na, maar ook die weegt 50kg minder).
Ook supercars zoals de F430 in cabrio-uitvoering hebben geen last van extra gewicht of minder stijfheid. Het scheelt misschien 1 of 2%. Een F430 en F430 Spider wegen trouwens evenveel. Hetzelfde bij de 911 coupe en cabrio. Staan jullie van te kijken he? Maargoed, zo'n cabrio is voor de boulevard.. right

Sommige hier moeten nodig eens een moderne roadster rijden om hun mening te herzien. Stap in een S2000 en kom dan eens terug

Een 4 zits cabrio doet mij wat minder, maar een roadster vind ik juist gaaf. Juist omdat het wat puurder is. Zonder dak hoor je alles, de beleving is tien keer zo groot. Met de S2000 is dat zo fucking gaaf, rijd hier het dorp uit. Kom ik onder een bruggetje door... 8500 toeren weerkaatsen terug je auto in en gelijk een paar bochtencombinaties. Alles wat je doet hoor je en hoe harder je gaat, hoe meer wind er om je heen komt. Ik vind open rijden echt heerlijk ontspannend. Opzouten met je boulevard en bij terrasjes, die binnenwegen moet je hebben!!

In Nederland kun je bovendien prima cabrio rijden. Geen regen: dan kan de kap open. Op lagere temperaturen moet je je wat beter kleden, verder kan het altijd. Er zit een prima verwarming in dus in de winter heb je het absoluut niet koud (boodschap aan medeweggebruikers die je dan als een mongool aankijken: nee, medelijden is niet nodig).
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
-
- Berichten: 22364
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Verder snap ik trouwens best dat niet iedereen een cabrio iets vind hoor.
Je valt meer op en daar houd niet iedereen van (maargoed, dan moet je maar op rustige/bochtige binnenwegen gaan rijden
), het is wat inbraakgevoeliger en natuurlijk minder praktisch. Ieder z'n ding. Maar kom niet aan met zo'n slap oordeel dat een cabrio alleen leuk is voor de boulevard zonder dat je de feiten weet.
Je valt meer op en daar houd niet iedereen van (maargoed, dan moet je maar op rustige/bochtige binnenwegen gaan rijden

- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Op een motor moet je een helm op, zit je ècht gevaarlijk en is je rijbewijs niets waard. Waarom niet autorijden in een (subjectief) puurdere vorm als je niets met motoren hebt? Ik heb veel liever een cabrio dan een motor.
Het te kijk zitten is echter inderdaad een nadeel, daarom had ik binnen de bebouwde kom het dak ook vaak dicht.
Overigens heb je het gevoel dat je harder gaat met het dak open, dat compenseert de iets(meetbaar, maar amper merkbaar) lagere bochtsnelheid meer dan genoeg.
Het te kijk zitten is echter inderdaad een nadeel, daarom had ik binnen de bebouwde kom het dak ook vaak dicht.
Overigens heb je het gevoel dat je harder gaat met het dak open, dat compenseert de iets(meetbaar, maar amper merkbaar) lagere bochtsnelheid meer dan genoeg.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Cabrio rijden is heerlijk. Er is best een categorie die zo'n ding koopt voor de pats, net zoals een groot deel van de BMW-rijders een BMW koopt vanwege de blauw-witte propellor.
Een van mijn leukste vakanties heb ik beleefd in een cabrio: Een week lang het dak eraf en de kleinst mogelijke bergweggetjes opzoeken. Met het dak eraf beleef je het autorijden zo veel meer. En je ruikt meer geuren en hoort meer geluiden uit de omgeving. En ja, het geluid van de 6-cilinder in lijn in tunnels 8)
Wij hadden hem zeker niet voor de pats. Sterker nog, als hij rood was geweest had ik hem niet gekocht en het eerste half jaar dat we hem hadden ging ik er niet mee het winkelcentrum in omdat ik het idee had dat iedereen me nakeek.
PS Mario: Ik vind een E30 cabrio helemaal niet duur. Een mooie/nette met 6-cilinder, leer, sportstoelen, electrische ramen/spiegels heb je voor zo'n 4k.

Een van mijn leukste vakanties heb ik beleefd in een cabrio: Een week lang het dak eraf en de kleinst mogelijke bergweggetjes opzoeken. Met het dak eraf beleef je het autorijden zo veel meer. En je ruikt meer geuren en hoort meer geluiden uit de omgeving. En ja, het geluid van de 6-cilinder in lijn in tunnels 8)
Wij hadden hem zeker niet voor de pats. Sterker nog, als hij rood was geweest had ik hem niet gekocht en het eerste half jaar dat we hem hadden ging ik er niet mee het winkelcentrum in omdat ik het idee had dat iedereen me nakeek.
PS Mario: Ik vind een E30 cabrio helemaal niet duur. Een mooie/nette met 6-cilinder, leer, sportstoelen, electrische ramen/spiegels heb je voor zo'n 4k.
- romo
- Berichten: 27094
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Denk het ook Romo,romo schreef:Heb zelf proef gereden met een Z4M roadster.......................allemaal leuk, was er binnen een uur wel klaar mee.
Je houdt er van of niet........................voor mij is het niets, ook zo`n Z$M roadster niet.......................................oeps Z4M dus.
Puur persoonlijk. Alleen op de perfecte dag, op het perfecte moment, in de perfecte omstandigheden komt een cabrio echt fantastisch tot zijn recht.
- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Een vriendin van me heeft een cabrio maar in die auto krijg ik altijd het idee zo van "kijk mij hier eens zitten in mijn cabrio".
Een beetje een ongemakkelijk gevoel,als of ik een beetje aan het patsen ben of zo.
Ik weet niet waart het vandaan komt en ik denk ook zeker niet zo over andere cabrio rijders,maar ik kom niet van dat gevoel af.
Daarom zal ik ook denk ik nooit een Cabrio voor mijzelf kopen denk ik.
Grtz,Hanz06
Een beetje een ongemakkelijk gevoel,als of ik een beetje aan het patsen ben of zo.
Ik weet niet waart het vandaan komt en ik denk ook zeker niet zo over andere cabrio rijders,maar ik kom niet van dat gevoel af.
Daarom zal ik ook denk ik nooit een Cabrio voor mijzelf kopen denk ik.
Grtz,Hanz06
- Henk Jan
- Berichten: 1445
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Een cabrio is leuk om lekker mee te touren op een warme dag, maar de meeste cabrio's zijn niet echt gemaakt om te 'rijden'. De koets is veel minder stijf en dat merk je wel degelijk (uitzonderingen daar gelaten).
Heb in het verleden gelijktijding een Golf GTI en cabrio gehad en de cabrio was echt een dweil, beide standaard auto's.
Heb in het verleden gelijktijding een Golf GTI en cabrio gehad en de cabrio was echt een dweil, beide standaard auto's.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten