M50B20 non-vanos, BJ 07/92, 333 dkm. Om maar met het slechte te beginnen: motor lekt een beetje olie bij de distributie-deksel, de stuurbekrachtigingspomp kraakt en toen ik de auto recentelijk startte (na 5 maand stilstand) liep de auto op vijf poten, vermoed dat er water bij de 6e bobine ingelopen is (E36 kwaal), niet gechecked maar als dat het is is het een kleine ingreep. Motor is verder fris; begin dit jaar op de testbank bij VVT in Marum geweest, waar de motor nog gewoon z'n fabrieksvermogen van 150,3 pk haalde. Iedere 7.500 km een onderhoudsbeurt gekregen, (in mijn bezit) altijd Shell E98 getankt, diverse rubberen delen (pakkingen en buizen) recent vervangen, louter OEM BMW.
Doe een bod. In principe komen alle aanbouwdelen +ECU er bij, maar het originele enkelmassa vliegwiel wou ik zelf houden voor de 'nieuwe' motor.
Verder heb ik de daarbij behorende Getrag vijfbak ook straks over. Eigenlijk niets speciaals over te melden, kan mij geen bijzonderheden herinneren. Heb afgelopen 2 jaar 2 keer de olie ververst, oude olie zag er daarbij nog goed uit. Dit is dezelfde bak die standaard onder de 316i t/m de 325i zit. Zelfde verhaal, doe een bod.
Het originele differentieel (168 huis, 3,45 e.o., 0% sper) is ook over maar ik vermoed dat deze stuk is, die wil ik eerst inspecteren alvorens ik 'm evt. aan zou bieden.