Honda Civic Type R EP3 2004
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Honda Civic Type R EP3 2004
Hier dan een topic over een van mijn auto's, het is een copy/paste van een ander forum. Als ik erachter ben hoe ik foto's werkend krijg, komen die ook.
2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
95.000km/118.000km
Engine:
K20A2, Sneaky Tuned.
TODA ITB's
Drag Cartel 2.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
TODA race-header converted to 3"(heatwrapped) by Lex Creations
HKS Hi-Power catback converted to 3” (heatwrapped) by Lex Creations
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
K-tuned steel sump
Skunk 2 magnetic drain bolts
Drivetrain:
NPQ3 gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-pack
5.1 final drive
0.659 6th gear
Hybrid Racing shifter box
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing spring kit
Competition Clutch Stage 4 clutch
Competition Clutch flywheel
Suspension:
KW Competition coilovers, setup by Raeder Motorsport Germany.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar
FRSU
Wheels, tires and brakes:
OZ SuperLeggera with Toyo Proxes R888
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Front: AP Racing 4-piston calipers, AP Racing 330mm rotors, Ferodo DS 1.11pads
Rear: OEM calipers, DS 2500 pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.
Interior:
EK9 Recaro’s
Rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
Cusco interior brace
SPA-Design oil pressure/oil temperature gauge
Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.
To do:
-Remmen AP Racing -done-
-jaarlijkse vloeistof-wissel -done-
-Meters inbouwen -done-
-Herprogrammeren ivm hickups/driveability. -done-
-parafan monteren -done-
-motorruimte reinigen
-kleppendeksel monteren
-coil-cover monteren
-brake ducts & remkoeling aansluiten -done-
-brandblusser monteren -done-
-tow-strap voorzijde monteren
-instaplijst monteren -done-
-daklijst voorruit monteren
-parkeerdeukjes verwijderen
-baffles in sump monteren
-sportstuur monteren incl naaf.
-uitlaat heatwrappen -done-
-Intrax?
2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
95.000km/118.000km
Engine:
K20A2, Sneaky Tuned.
TODA ITB's
Drag Cartel 2.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
TODA race-header converted to 3"(heatwrapped) by Lex Creations
HKS Hi-Power catback converted to 3” (heatwrapped) by Lex Creations
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
K-tuned steel sump
Skunk 2 magnetic drain bolts
Drivetrain:
NPQ3 gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-pack
5.1 final drive
0.659 6th gear
Hybrid Racing shifter box
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing spring kit
Competition Clutch Stage 4 clutch
Competition Clutch flywheel
Suspension:
KW Competition coilovers, setup by Raeder Motorsport Germany.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar
FRSU
Wheels, tires and brakes:
OZ SuperLeggera with Toyo Proxes R888
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Front: AP Racing 4-piston calipers, AP Racing 330mm rotors, Ferodo DS 1.11pads
Rear: OEM calipers, DS 2500 pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.
Interior:
EK9 Recaro’s
Rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
Cusco interior brace
SPA-Design oil pressure/oil temperature gauge
Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.
To do:
-Remmen AP Racing -done-
-jaarlijkse vloeistof-wissel -done-
-Meters inbouwen -done-
-Herprogrammeren ivm hickups/driveability. -done-
-parafan monteren -done-
-motorruimte reinigen
-kleppendeksel monteren
-coil-cover monteren
-brake ducts & remkoeling aansluiten -done-
-brandblusser monteren -done-
-tow-strap voorzijde monteren
-instaplijst monteren -done-
-daklijst voorruit monteren
-parkeerdeukjes verwijderen
-baffles in sump monteren
-sportstuur monteren incl naaf.
-uitlaat heatwrappen -done-
-Intrax?
Laatst gewijzigd door Knite Force op 25 aug 2020, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Mooi lijstje modificaties zeg!
Nu nog een paar fototjes en filmpjes van de rijbeleving en geluid graag.
Nu nog een paar fototjes en filmpjes van de rijbeleving en geluid graag.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Knot schreef: 18 okt 2019, 10:37 Mooi lijstje modificaties zeg!
Nu nog een paar fototjes en filmpjes van de rijbeleving en geluid graag.
Alstu!

- RS-Ron
- Berichten: 3826
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Wel een waslijst aan mods zeg
Gr Ron
Gr Ron
- RS-Ron
- Berichten: 3826
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Lijkt deze er een beetje op ?
Gr Ron
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Verrek Ron, dat is tie!

Kan ik die Tapatalk foto's zo direct doorlinken?
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Ding klinkt gaaf man.... VTEC ramt er ook echt in met deze mods vwb beleving/geluid!
Ik zal een van die Zolder DF dagen ook eens meepakken komende maanden, tijd geleden.
Ik zal een van die Zolder DF dagen ook eens meepakken komende maanden, tijd geleden.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Thx. Het is eigenlijk veel te luid, maar het hoort ook wel een beetje bij een N/A auto op ITB's vind ik. Oordoppen echt verplicht!Knot schreef: 18 okt 2019, 11:15 Ding klinkt gaaf man.... VTEC ramt er ook echt in met deze mods vwb beleving/geluid!
Ik zal een van die Zolder DF dagen ook eens meepakken komende maanden, tijd geleden.
Zolder is gaaf, wel pittig voor de remmen!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Is dit je daily of heb je er nog wat naast?
Je bent in ieder geval lekker bezig met je hobby!
Ben benieuwd naar dyno cijfers na al deze miss.
Je bent in ieder geval lekker bezig met je hobby!
Ben benieuwd naar dyno cijfers na al deze miss.
- RS-Ron
- Berichten: 3826
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Ik heb in dat topic op je foto geduwd....... op kopiëren en daarna in dit op plaatje gedrukt en tussen de haakjes plak ingedrukt. Is dat doorklinken ? Geen idee maar er staat wel een foto. Voor zover de tips van een dummieKnite Force schreef: 18 okt 2019, 10:51Verrek Ron, dat is tie!![]()
Kan ik die Tapatalk foto's zo direct doorlinken?

Gr Ron
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Nee, véél te stug, nerveus en luid voor dagelijks gebruik!Jeffrey026 schreef: 18 okt 2019, 15:39 Is dit je daily of heb je er nog wat naast?
Je bent in ieder geval lekker bezig met je hobby!
Ben benieuwd naar dyno cijfers na al deze miss.
Heb ergens nog een CRX VTEC en een Civic VTEC (beiden 1991) in een hoek staan, wachtend om aangepakt te worden.
De CTR gooit nu bij DP Engineering 253pk met filter, 258pk zonder. Blijft vermogen maken tot de redline, het standaard onderblok is nu de beperkende factor. Gaat hard zat voor mij, ik kan heerlijk sturen met deze auto.
@ Ron: HELD, thx!!
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Nu eens rustif je filmpjes bekeken. Bizar hoe je de Vtec kunt horen.
Hoeveel nm heb je nu?
253pk is netjes
Hoeveel nm heb je nu?
253pk is netjes
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Ik zou het op moeten zoeken, maar heel veel zal het niet zijn; het zijn en blijven Honda’s!Jeffrey026 schreef: 18 okt 2019, 20:40 Nu eens rustif je filmpjes bekeken. Bizar hoe je de Vtec kunt horen.
Hoeveel nm heb je nu?
253pk is netjes
Ik kwam van een Gruppe M airbox, 70mm gasklep en een Honda RRC (groter) inlaatspruitstuk. Had ik met die setup deze nokkenassen geplaatst dan was ik waarschijnlijk op meer vermogen uitgekomen dan nu. Ik was echter nooit op zoek naar nummers, maar naar iets unieks, en naar het ultieme geluid. Ik persoonlijk ken geen 2e EP3 met deze ITB’s. En het is nog steeds een vermogenstoename van 53pk tov stock, ruim 25% vermogenstoename.
- Knot
- Berichten: 39973
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Ding loopt hard zat man. Lekker lol maken zo.
-
- Berichten: 18922
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Prachtig! En die sound is echt geweldig.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Thanks voor de leuke reacties hier!
Sowieso leuk om een forum te vinden waar nog wél wat leven in de brouwerij is
Sowieso leuk om een forum te vinden waar nog wél wat leven in de brouwerij is
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Toevallig ook met een schuin oog naar een civic type R FP2 uit 2016 te kijken, die handbak is echt geweldig! Stoelen zijn super, zipositie perfect. Alleen het uiterlijk... is wel ff wennen zo druk en extreem.
Maar wel indrukwekkend, echte rijders kar!
Maar wel indrukwekkend, echte rijders kar!
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Om eerlijk te zijn is dit de laatste Honda-hatch die ik zal rijden. Wat erna gebouwd is vind ik simpelweg lelijk. FK2/FK8 is echt snel, maar ik vind het lelijke auto’s, de FN2 (opvolger van de EP3) vind ik ook echt niet mooi.
Dus wat het dan ooit moet worden? Ben stiekum al jaren keihard verliefd op een E46 M3....
Dus wat het dan ooit moet worden? Ben stiekum al jaren keihard verliefd op een E46 M3....
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Fk2 vind ik dan nog wel echt mooi, zeker in het wit. FK8 vind ik geen porum, hoe goed ie ook is...
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Smaak, mooiste dat er is om over te bakkelijen 



-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Begin november een trackday Spa gedaan. Op een natte baan net boven het vriespunt begonnen, tot uiteindelijk een mooi droge middagsessie kunnen rijden met slechts een baansluiting over de gehele dag. Dus van glibberen en glijden naar lekker plakken, echt vet om ook dat verschil stapsgewijs te ervaren.
Was mijn eerste keer Spa, en echt geweldig leuk om die af te kunnen strepen. Geweldige baan, en ik vond de track-etiquette ook echt fenomenaal.
Auto heeft zich super goed gehouden, 52 rondjes gedaan en ca 0,5L olie verbruikt. Wel een set blokken afgeschreven, daar is het grootste deel echt wel van weg zeg maar.
Al met al een smetteloze dag, met als enige kanttekening een mooie foto en een zwarte vlag ivm geluid
Was mijn eerste keer Spa, en echt geweldig leuk om die af te kunnen strepen. Geweldige baan, en ik vond de track-etiquette ook echt fenomenaal.
Auto heeft zich super goed gehouden, 52 rondjes gedaan en ca 0,5L olie verbruikt. Wel een set blokken afgeschreven, daar is het grootste deel echt wel van weg zeg maar.
Al met al een smetteloze dag, met als enige kanttekening een mooie foto en een zwarte vlag ivm geluid

-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:59
- Auto: MK7.5 Golf GTI Performance
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Was dat die dag dat die McLaren kort gereden werd?
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Gelukkig de dag ervoor, wat een pestklap was dat!
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Update eerste post!
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
- Auto: 2004 CivicType R
Re: Honda Civic Type R EP3 2004
Kuch, beetje stof wegblazen: komende winter gaat de 2 liter eruit en komt er een gebouwde 2.4 met 2.0 kop voor terug, ik hoop richting de 300pk te gaan (motor is van een Belgische kennis geweest, en leverde met zijn setup 311pk)
2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
~125.000km
Engine:
K24/K20 FRankenstein
TODA ITB's
Drag Cartel 3.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
SolidFabs big bore K24 EP3 header, 3”flange
SolidFabs Titanium 3” catback (flange converted to 3” by DJP Motorsport)
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
Clockwise Motion sump baffles
Skunk 2 magnetic drain bolts
New OEM valve cover (to be fitted)
Drivetrain:
NPQ3 gearbox, original gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-upgrade.
5.1 final drive
Hybrid Racing shifterbox
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing shifter springs
Competition Clutch Stage 4 clutch
Fidanza flywheel
Suspension:
Custom Intrax coilovers, setup by De Boer Automotive.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar
Wheels and tires:
Rays GramLight 57 Ultra with Yokohama AD08RS
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Brakes:
Front:AP Racing 4-piston calipers, DS 1.11 pads
Rear: OEM calipers, Dixcel ES Type Brake Pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.
Interior:
EK9 Recaro’s
Optional rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
SPA Designs oil temperature/oil pressure gauge
Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon carbon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.
2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
~125.000km
Engine:
K24/K20 FRankenstein
TODA ITB's
Drag Cartel 3.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
SolidFabs big bore K24 EP3 header, 3”flange
SolidFabs Titanium 3” catback (flange converted to 3” by DJP Motorsport)
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
Clockwise Motion sump baffles
Skunk 2 magnetic drain bolts
New OEM valve cover (to be fitted)
Drivetrain:
NPQ3 gearbox, original gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-upgrade.
5.1 final drive
Hybrid Racing shifterbox
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing shifter springs
Competition Clutch Stage 4 clutch
Fidanza flywheel
Suspension:
Custom Intrax coilovers, setup by De Boer Automotive.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar
Wheels and tires:
Rays GramLight 57 Ultra with Yokohama AD08RS
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Brakes:
Front:AP Racing 4-piston calipers, DS 1.11 pads
Rear: OEM calipers, Dixcel ES Type Brake Pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.
Interior:
EK9 Recaro’s
Optional rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
SPA Designs oil temperature/oil pressure gauge
Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon carbon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: CRZ, Cuprafan_123, Gijzert, timoty en 31 gasten