Honda Civic Type R EP3 2004

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 18 okt 2019, 10:30

Hier dan een topic over een van mijn auto's, het is een copy/paste van een ander forum. Als ik erachter ben hoe ik foto's werkend krijg, komen die ook.

2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
95.000km/118.000km

Engine:
K20A2, Sneaky Tuned.
TODA ITB's
Drag Cartel 2.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
TODA race-header converted to 3"(heatwrapped) by Lex Creations
HKS Hi-Power catback converted to 3” (heatwrapped) by Lex Creations
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
K-tuned steel sump
Skunk 2 magnetic drain bolts

Drivetrain:
NPQ3 gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-pack
5.1 final drive
0.659 6th gear
Hybrid Racing shifter box
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing spring kit
Competition Clutch Stage 4 clutch
Competition Clutch flywheel


Suspension:
KW Competition coilovers, setup by Raeder Motorsport Germany.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar
FRSU

Wheels, tires and brakes:
OZ SuperLeggera with Toyo Proxes R888
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Front: AP Racing 4-piston calipers, AP Racing 330mm rotors, Ferodo DS 1.11pads
Rear: OEM calipers, DS 2500 pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.

Interior:

EK9 Recaro’s
Rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
Cusco interior brace
SPA-Design oil pressure/oil temperature gauge

Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.

To do:

-Remmen AP Racing -done-
-jaarlijkse vloeistof-wissel -done-
-Meters inbouwen -done-
-Herprogrammeren ivm hickups/driveability. -done-
-parafan monteren -done-
-motorruimte reinigen
-kleppendeksel monteren
-coil-cover monteren
-brake ducts & remkoeling aansluiten -done-
-brandblusser monteren -done-
-tow-strap voorzijde monteren
-instaplijst monteren -done-
-daklijst voorruit monteren
-parkeerdeukjes verwijderen
-baffles in sump monteren
-sportstuur monteren incl naaf.
-uitlaat heatwrappen -done-
-Intrax?
Laatst gewijzigd door Knite Force op 25 aug 2020, 14:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39973
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knot » 18 okt 2019, 10:37

Mooi lijstje modificaties zeg!

Nu nog een paar fototjes en filmpjes van de rijbeleving en geluid graag.

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 18 okt 2019, 10:40

Knot schreef: 18 okt 2019, 10:37 Mooi lijstje modificaties zeg!

Nu nog een paar fototjes en filmpjes van de rijbeleving en geluid graag.






Alstu! :)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3826
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door RS-Ron » 18 okt 2019, 10:45

Wel een waslijst aan mods zeg

Gr Ron

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3826
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door RS-Ron » 18 okt 2019, 10:49

Afbeelding


Lijkt deze er een beetje op ?

Gr Ron

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 18 okt 2019, 10:51

RS-Ron schreef: 18 okt 2019, 10:49 Afbeelding


Lijkt deze er een beetje op ?

Gr Ron
Verrek Ron, dat is tie! :tooth:

Kan ik die Tapatalk foto's zo direct doorlinken?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39973
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knot » 18 okt 2019, 11:15

Ding klinkt gaaf man.... VTEC ramt er ook echt in met deze mods vwb beleving/geluid!

Ik zal een van die Zolder DF dagen ook eens meepakken komende maanden, tijd geleden.

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 18 okt 2019, 11:30

Knot schreef: 18 okt 2019, 11:15 Ding klinkt gaaf man.... VTEC ramt er ook echt in met deze mods vwb beleving/geluid!

Ik zal een van die Zolder DF dagen ook eens meepakken komende maanden, tijd geleden.
Thx. Het is eigenlijk veel te luid, maar het hoort ook wel een beetje bij een N/A auto op ITB's vind ik. Oordoppen echt verplicht!

Zolder is gaaf, wel pittig voor de remmen!

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Jeffrey026 » 18 okt 2019, 15:39

Is dit je daily of heb je er nog wat naast?



Je bent in ieder geval lekker bezig met je hobby!
Ben benieuwd naar dyno cijfers na al deze miss.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3826
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door RS-Ron » 18 okt 2019, 15:50

Knite Force schreef: 18 okt 2019, 10:51
RS-Ron schreef: 18 okt 2019, 10:49 Afbeelding


Lijkt deze er een beetje op ?

Gr Ron
Verrek Ron, dat is tie! :tooth:

Kan ik die Tapatalk foto's zo direct doorlinken?
Ik heb in dat topic op je foto geduwd....... op kopiëren en daarna in dit op plaatje gedrukt en tussen de haakjes plak ingedrukt. Is dat doorklinken ? Geen idee maar er staat wel een foto. Voor zover de tips van een dummie :tooth:

Gr Ron

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 18 okt 2019, 15:55

Jeffrey026 schreef: 18 okt 2019, 15:39 Is dit je daily of heb je er nog wat naast?



Je bent in ieder geval lekker bezig met je hobby!
Ben benieuwd naar dyno cijfers na al deze miss.
Nee, véél te stug, nerveus en luid voor dagelijks gebruik! 🙈Mijn vriendin rijdt nog een Aygo, en ik ook zo’n klein koeltrommeltje maar dan van Honda, een Honda Logo. Deze gaat echter plaats maken, maart 2020 verwachten we onze 2e kleine man. Ben me zeer sterk in het verdiepen naar een V50.

Heb ergens nog een CRX VTEC en een Civic VTEC (beiden 1991) in een hoek staan, wachtend om aangepakt te worden.

De CTR gooit nu bij DP Engineering 253pk met filter, 258pk zonder. Blijft vermogen maken tot de redline, het standaard onderblok is nu de beperkende factor. Gaat hard zat voor mij, ik kan heerlijk sturen met deze auto.

@ Ron: HELD, thx!!

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Jeffrey026 » 18 okt 2019, 20:40

Nu eens rustif je filmpjes bekeken. Bizar hoe je de Vtec kunt horen.

Hoeveel nm heb je nu?
253pk is netjes

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 18 okt 2019, 20:51

Jeffrey026 schreef: 18 okt 2019, 20:40 Nu eens rustif je filmpjes bekeken. Bizar hoe je de Vtec kunt horen.

Hoeveel nm heb je nu?
253pk is netjes
Ik zou het op moeten zoeken, maar heel veel zal het niet zijn; het zijn en blijven Honda’s! 😉

Ik kwam van een Gruppe M airbox, 70mm gasklep en een Honda RRC (groter) inlaatspruitstuk. Had ik met die setup deze nokkenassen geplaatst dan was ik waarschijnlijk op meer vermogen uitgekomen dan nu. Ik was echter nooit op zoek naar nummers, maar naar iets unieks, en naar het ultieme geluid. Ik persoonlijk ken geen 2e EP3 met deze ITB’s. En het is nog steeds een vermogenstoename van 53pk tov stock, ruim 25% vermogenstoename.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39973
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knot » 18 okt 2019, 22:34

Ding loopt hard zat man. Lekker lol maken zo.

ErikS
Berichten: 18922
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door ErikS » 19 okt 2019, 11:43

Prachtig! En die sound is echt geweldig.

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 19 okt 2019, 17:02

Thanks voor de leuke reacties hier!

Sowieso leuk om een forum te vinden waar nog wél wat leven in de brouwerij is 😉

WillemBoer
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door WillemBoer » 19 okt 2019, 18:40

Toevallig ook met een schuin oog naar een civic type R FP2 uit 2016 te kijken, die handbak is echt geweldig! Stoelen zijn super, zipositie perfect. Alleen het uiterlijk... is wel ff wennen zo druk en extreem.

Maar wel indrukwekkend, echte rijders kar!

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 19 okt 2019, 19:53

Om eerlijk te zijn is dit de laatste Honda-hatch die ik zal rijden. Wat erna gebouwd is vind ik simpelweg lelijk. FK2/FK8 is echt snel, maar ik vind het lelijke auto’s, de FN2 (opvolger van de EP3) vind ik ook echt niet mooi.

Dus wat het dan ooit moet worden? Ben stiekum al jaren keihard verliefd op een E46 M3....

WillemBoer
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door WillemBoer » 19 okt 2019, 20:34

Fk2 vind ik dan nog wel echt mooi, zeker in het wit. FK8 vind ik geen porum, hoe goed ie ook is...

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 19 okt 2019, 20:35

Smaak, mooiste dat er is om over te bakkelijen 😉👍🏻👍🏻👍🏻

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 05 dec 2019, 09:28

Begin november een trackday Spa gedaan. Op een natte baan net boven het vriespunt begonnen, tot uiteindelijk een mooi droge middagsessie kunnen rijden met slechts een baansluiting over de gehele dag. Dus van glibberen en glijden naar lekker plakken, echt vet om ook dat verschil stapsgewijs te ervaren.

Was mijn eerste keer Spa, en echt geweldig leuk om die af te kunnen strepen. Geweldige baan, en ik vond de track-etiquette ook echt fenomenaal.
Auto heeft zich super goed gehouden, 52 rondjes gedaan en ca 0,5L olie verbruikt. Wel een set blokken afgeschreven, daar is het grootste deel echt wel van weg zeg maar.

Al met al een smetteloze dag, met als enige kanttekening een mooie foto en een zwarte vlag ivm geluid :angel:

SLSteve
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 aug 2019, 19:59
Auto: MK7.5 Golf GTI Performance

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door SLSteve » 05 dec 2019, 22:41

Was dat die dag dat die McLaren kort gereden werd?

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 06 dec 2019, 00:15

SLSteve schreef: 05 dec 2019, 22:41 Was dat die dag dat die McLaren kort gereden werd?
Gelukkig de dag ervoor, wat een pestklap was dat!

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 14 jul 2020, 22:32

Update eerste post!

Knite Force
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 okt 2019, 00:47
Auto: 2004 CivicType R

Re: Honda Civic Type R EP3 2004

Bericht door Knite Force » 11 sep 2023, 12:43

Kuch, beetje stof wegblazen: komende winter gaat de 2 liter eruit en komt er een gebouwde 2.4 met 2.0 kop voor terug, ik hoop richting de 300pk te gaan (motor is van een Belgische kennis geweest, en leverde met zijn setup 311pk)

2004 Cosmic Grey Pearl Facelift Civic Type R
~125.000km

Engine:
K24/K20 FRankenstein
TODA ITB's
Drag Cartel 3.2 camshafts
Supertech valve springs
Supertech titanium retainers
RDX injectors
SolidFabs big bore K24 EP3 header, 3”flange
SolidFabs Titanium 3” catback (flange converted to 3” by DJP Motorsport)
Haltech Plug-In EP3 standalone ECU
Haltech wideband lambda-unit
Clockwise Motion sump baffles
Skunk 2 magnetic drain bolts
New OEM valve cover (to be fitted)

Drivetrain:
NPQ3 gearbox, original gearbox
M-Factory LSD with Stage 1 race-upgrade.
5.1 final drive
Hybrid Racing shifterbox
Hybrid Racing shifter cables
Hybrid Racing shifter springs
Competition Clutch Stage 4 clutch
Fidanza flywheel


Suspension:
Custom Intrax coilovers, setup by De Boer Automotive.
Every possible part sandblasted and powdercoated
Fully polybushed
Innovative engine mounts
Ingalls front camber bolts
Ingalls rear camberkit
Genuine ASR brace
Whiteline rear sway bar with Whiteline droplinks
New OEM droplinks front
Steeringrack raiser
New OEM knuckles with OEM bearings and J’s Racing roll center adjusters
J’s Racing front upper strutbrace
J’s Racing rear upper strutbrace
J’s racing floor-bar
J’s racing C-pillar-bar

Wheels and tires:
Rays GramLight 57 Ultra with Yokohama AD08RS
OEM EP3 wheels with Bridgestone Potenza RE050
Brakes:
Front:AP Racing 4-piston calipers, DS 1.11 pads
Rear: OEM calipers, Dixcel ES Type Brake Pads
Custom full stainless steel Goodridge brakelines
Foglights deleted and replaced by ducts for brake-cooling.

Interior:

EK9 Recaro’s
Optional rear seats with headrests
NRG harness bar
Takata 4-point harnesses
SPA Designs oil temperature/oil pressure gauge

Exterior:
Completely stock apart from carbon hood and Seibon carbon rear spoiler.
New front and rear badges & logo’s, all OEM Honda parts.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, Cuprafan_123, Gijzert, timoty en 31 gasten