Uitlijning (waardes)
-
- Auto: Bmw 328 e46 1999
Uitlijning (waardes)
Hallo ik heb een technische vraag ik ben een race wagen aan het bouwen en een mooie verlagingsset aan geschat alleen vroeg me af wat zijn die afstelling waardes voor een e46 voor op het circuit hoop graag van jullie te horen. Mvg Robbert
- Tim N
Re: Uitlijning (waardes)
Zou iig zorgen dat alle 6 of 4 bobines goed vonken.
-
dat hangt er vanaf met welk onderstel je rijdt en of je op semi's rijdt of op slicksRobbert bmw e46 schreef: 28 aug 2019, 23:19 Hallo ik heb een technische vraag ik ben een race wagen aan het bouwen en een mooie verlagingsset aan geschat alleen vroeg me af wat zijn die afstelling waardes voor een e46 voor op het circuit hoop graag van jullie te horen. Mvg Robbert
- Reind
Het is maar net wat voor karakter je wil. Wil je een onderstuurde (lees veilige) set up, of een overstuurde (lees spannende) set up?
Enkele BMW racetermen inzake uitlijning
Voorzijde uitspoor geeft minder onderstuur maar ook minder rechtuitstabiliteit.
Achterzijde toespoor geeft minder overstuur.
En dan hebben we nog camber, caster, wagenhoogte, veren, type schokdempers, stabies etc.
Camber voor: veel ik lekker voor turn maar versnelt bandslijtage en verminderd remvermogen.
Camber achter: veel is goed voor midcorner grip maar tractie in recht lijn is minder goed.
Caster: veel is goed voor initieel turn in en zorg voor rechtuitstabiliteit. Maar je stuur input moet soepeler zijn en onderstuur is killing voor je banden
Kortom. Er zijn nogal wat variabele
Enkele BMW racetermen inzake uitlijning
Voorzijde uitspoor geeft minder onderstuur maar ook minder rechtuitstabiliteit.
Achterzijde toespoor geeft minder overstuur.
En dan hebben we nog camber, caster, wagenhoogte, veren, type schokdempers, stabies etc.
Camber voor: veel ik lekker voor turn maar versnelt bandslijtage en verminderd remvermogen.
Camber achter: veel is goed voor midcorner grip maar tractie in recht lijn is minder goed.
Caster: veel is goed voor initieel turn in en zorg voor rechtuitstabiliteit. Maar je stuur input moet soepeler zijn en onderstuur is killing voor je banden
Kortom. Er zijn nogal wat variabele