autobladen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
duifjes.com

autobladen

Bericht door duifjes.com » 21 feb 2007, 20:46

Ik heb geen idee hou jullie erover denken maar waar blijft een autoblad die echt naar je hart is?

Ik denk erover om binnen een paar jaar een blad uit te brengen waarbij de doelgroep maximaal 10.000 man is, wellicht te weinig om geld aan te verdienen maar wellicht kostendekkend.....

Wat ik mis is echt down the drain info....

voorbeeld:

Ik lees een test van de nieuwe R8...tuurlijk zal die super sturen maar wat is het verhaal:

de doelgroep *(ik heb er dagelijks mee te maken) is de actieve bewonderaar van nieuwe techniek die nu bijvoorbeeld een Cayenne, A8 etc heeft en juist niet een 911 GT3 etc...

kortom van die wankers die een automaat nemem omdat ze het H-patroon niet snappen.......

Ik zou zoooooooooooooooooo graag een blad willen uitbrengen waarin ik schrijf....die R8 is voor opgedirkte yuppen anders koop je een GT3....

etc...
etc...

en mn eigen auto's kan ik dan ook lekker neer sabelen.

maar goed......

Kasteel

Bericht door Kasteel » 21 feb 2007, 20:54

Mocht je nog een testpiloot of schrijver zoeken.
Lijkt me wel leuk een keer een tijdschrift te lezen waarbij je het idee krijgt dat er ook echt met de testauto gereden is... (itt menig massablad)

Rebel

Bericht door Rebel » 21 feb 2007, 20:58

Ik zou graag een macho-blad willen uitbrengen met allemaal stoere macho's met grote spierballen die poseren op een oude Porsche van een jaar of 4 oud.
En dan van die mooie quotes ernaast "vlammen doe je in een porsche" of "driften is beter dan sex" ...

En wat die R8 betreft, dat is natuurlijk geen vervoermiddel, wie wilt zich nu in zoiets verplaatsen?
Nee het zal wel weer een complete misserd worden van Audi, wederom een die ze kunnen toevoegen aan de rest van hun bloopers.

Totzover RTL-boulevard en dan schakelen we nu terug naar de studio in Hilversum.....

Aernoudt

Re: autobladen

Bericht door Aernoudt » 21 feb 2007, 21:02

duifjes.com schreef:....
Ik lees een test van de nieuwe R8...tuurlijk zal die super sturen maar wat is het verhaal:....
Hoe zo: tuurlijk zal ie goed sturen ? Welke Audi stuurt er nog meer goed denk ik dan ?!

Idee achter je blad lijkt me prima, en broodnodig in NL: bijna allemaal reclame blaadjes verders...

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 feb 2007, 21:27

Mijn probleem is denk ik ...kosten / baten....ik praat ff. met een realtie van mij die weet als bladenkloojoo wat de eventuele omslagpunt is..

ps. een nieuw type RS4 schijnt goed te sturen.

'mijn /' ons'zal ook mits een goedsturende kalina goed keuren...kortom wat elke euro per kilometer per lol oplevert is oke!

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 21 feb 2007, 21:30

Ik zie het helemaal voor me.

de nieuwe 911 maakt gehakt van de R8 tenminste als je niet de domme bimbo in de kroeg wel strikken.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 21 feb 2007, 21:31

duifjes.com schreef:Mijn probleem is denk ik ...kosten / baten....ik praat ff. met een realtie van mij die weet als bladenkloojoo wat de eventuele omslagpunt is..

ps. een nieuw type RS4 schijnt goed te sturen.

'mijn /' ons'zal ook mits een goedsturende kalina goed keuren...kortom wat elke euro per kilometer per lol oplevert is oke!
Zeker het afwegen waard (voor je er aan begint ;) )

RS4 schijnt inderdaad heel aardig te zijn (volgens sommigen (zoals EVO) nog steeds niet top): maw: de R8 zou dan de 1e goed sturende Audi gaan worden. Ben benieuwd. De RS4 van het voorjaar huren staat nog steeds op het programma (dat helaas wat verstoord werd...)

:)

david

Bericht door david » 21 feb 2007, 21:43

reken maar dat de nieuwe rs4 lekker stuurt!! :wink:

HSR

Bericht door HSR » 21 feb 2007, 22:16

Lijkt me wel een leuk initiatief.

Echter, zinnen als ''de nieuwe 911 maakt gehakt van de R8 tenminste als je niet de domme bimbo in de kroeg wel strikken'' zijn ongenuanceerd waardoor je mensen zal irriteren.

Het zou dus een soort Nederlandse EVO worden.

De beheersing van de Nederlandse taal zal overigens ook drastisch verbeterd moeten worden.

Tom

Bericht door Tom » 21 feb 2007, 22:35

Jammer want ik kan je nu al vertellen dat het geen succes gaat worden.

En waarom niet: omdat je het alleen vanuit je eigen standpunt bekijkt.

Elke auto heeft z'n eigen doelgroep. En Audi mikt toch weer op andere mensen dan Porsche. Hoewel een 997 al vrij comfortabel is, zal een R8 (wat ik lees in testen) nog wat beter geschikt zijn voor dagelijks gebruik. Sommige mensen zoeken dat juist in een auto.
Kun je kort of lang over lullen of dat nou een sportauto moet zijn, maar toch is het zo. Hoe jammer ook, je veranderd er weinig aan door zoiets te gaan schrijven, mensen wakkerschudden doe je er niet mee.

Over automaat/handbak hetzelfde verhaal. Hoeveel mensen jonger dan 40 kunnen een nieuwe 997 kopen? Die zijn er niet veel. Voor oudere mensen is automaat/tiptronic een uitkomst. Dat kun je toch niet tegenspreken? Aangezien dat toch de doelgroep is die de knaken heeft voor dat soort auto's. Fabrikanten spelen er gewoon op in, geef ze eens ongelijk. Het zal voor de lezers zoals ons heel leuk zijn hoor, ik denk dat je er vooral mensen mee tegen het hoofd stoot.

Ik heb ook een aantal keer gehad toen ik voor auto's ging kijken. Ik zoek handgeschakelde auto's maar het zijn veelal automaten die te koop staan. Dan vraag je ernaar en dan zeggen ze 'ja loop maar even mee, dit is een schitterende auto maar is een automaat'. En dan zeg je nogmaals dat je handgeschakeld wil, en dan komt zo'n verkoper met een verhaal dat automaten tegenwoordig snel zijn, je er ook zelf mee kunt schakelen en ik er gewoon eens mee moet rijden en hij de auto wel buitenzet voor een proefrit. Ik vind dat zo'n dooddoener, als ik zeg een handbak te willen dan moet ie mij niet in een automaat lullen. Geef hooguit even aan dat een automaat aantrekkelijker is mocht ik de auto ooit nog eens inruilen, dat is tenminste nuttige informatie.

Tom

Bericht door Tom » 21 feb 2007, 22:40

Ik vind Autovisie trouwens wel goed. Ze spreken elke doelgroep aan qua auto's, maar ze bedienen de sportieve rijders ook goed door daar veel artikelen over te hebben. Ze weten dat veel autoliefhebbers het blad lezen en ook de redactie zelf vind dat het leukste om over te schrijven. Er is een goede mix van artikelen (op sommige uitgaven na die minder zijn, maar dat blijf je toch houden).

Denk dat er verder weinig behoefte is aan een blad dat gericht is op de echte die-hard liefhebbers die voor de pure rijdersauto's gaan. Die mensen weten toch wel de ins en outs van een auto. Spreek wat mensen aan op de ring en je weet vaak al meer dan dat je ooit in een artikel kwijt kan.

Rebel

Bericht door Rebel » 21 feb 2007, 22:48

Wat gaat zo een abbonement kosten op de "Jaccovisie" ?

Ik ben reuze content met het aanbod van autobladen, en ik stoor me totaal niet aan dergerlijke of andere uitspraken.
Omdat ik me nog nooit heb laten (ver)leiden door een testverslag bij de aankoop een nieuwe auto.....integendeel.

RVV

Bericht door RVV » 21 feb 2007, 23:22

Er is geen markt voor autobladen die de 'waarheid' willen schrijven.
Adverteerders willen dat niet. begin zoiets op internet. veel verstandiger.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 feb 2007, 23:33

Zoek je nog schrijvers? Neem ik ook meteen wel het eerste abo'tje. :lol:
Weet ook al wat mijn eerste artikel gaat zijn: "De Cerbera V8, waarom alle andere auto's daarna troep zijn." 8)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 21 feb 2007, 23:43

Rico v Velzen schreef:Adverteerders willen dat niet. begin zoiets op internet. veel verstandiger.
Rico heeft wel een punt, Jacco.
Ga jij voor veel geld met je bedrijfsnaam naast een test waarin je Previa afgezeken wordt staan?

Internet is in principe gratis en laagdrempelig.
Hier heb je al 500 van de 10.000 mensen van je doelgroep te pakken en DF hoeft natuurlijk niet tot een forum beperkt te blijven.
Mail me anders eens, kunnen we er eens verder over praten.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 feb 2007, 23:49

Rico v Velzen schreef:Er is geen markt voor autobladen die de 'waarheid' willen schrijven.
Internet is een idee, maar ik had zelf ook wel eens nagedacht over een mooie DVD 1 keer per maand ofzo. Ik vind het zelf het mooiste om zowel beeld als geluid te hebben. Een foto van een driftende M5/GT3 RS/vulmaarin doet mij eigenlijk heel weinig. Net zoals een foto van een willekeurige auto op een willekeurig circuit.

Gewoon duidelijke dingen met duidelijke beelden en geluiden. Zou mooi zijn als Jordy b.v. zoiets zou kunnen maken met wat hulp van deze en gene die kan rijden. Andre en Dick b.v.

En dat dan iedere maand een keer voor een €10 of zoiets. Moet best haalbaar zijn.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 feb 2007, 03:36

Ik neem liever een abonnement op iets, waarbij ik zelf 1 - 5 keer per jaar de allernieuwste stuurmansauto's per (vooraanstaand/vooruitstrevend) automerk kan testen. Daar heb ik wel geld voor over, maar ik heb daar ook al weleens geld voor gekregen... dus beetje mixed feelings :lol:

Nee even serieus. DVD-tjes, nog meer bladen op de wc... ik zit er niet echt op te wachten. Ik lees alleen Octane Magazine (aanrader!!) en met regelmaat en Carros, omdat ze daar een mooie mix tussen nieuw en oud leveren. Carros is qua prijs/kwaliteit op dit moment een topblad imho. Staat niet altijd in waar ik het mee eens ben, maar ja, dat heb ik zelfs bij EVO magazine. Autovisie koop ik heel soms, Autoweek nooit. Duitse en Engelse bladen alleen tijdens vakanties.

Eigenlijk lees ik alles online, met name www.classicdriver.com (laat je niet op het verkeerde been zetten door de naam). Formule 1 nieuws volg ik via autosport.com, formule1.nl en nationale autosport via pittalk.nl
Via forums als gummen.org en driving-fun blijf ik verder wel aardig up to date.

Samen met Tommy e.a. ben ik ooit bezig geweest met www.jent.nu

In een wat moderner jasje en voorzien van meer (up to date) content én een goede pakkende naam, ben ik best bereid om daarvoor weer serieus achter mijn pc te kruipen om verslagen te tikken. Ik zou dan middels advertenties en een webshop oid wel wat geld aan over willen houden (om dat vervolgens in brede kwaliteit te steken). Het moet dan wat serieuzer overkomen dan autoblog en diverse fora, maar wel interessant genoeg voor een breed publiek, met rijplezier in de hoofdrol. En rijplezier is voor mij een erg breed begrip.

Ik ben nog bezig met het schrijven van een boek en natuurlijk de site van Carel Godin de Beaufort. Ik zou daar meer tijd aan moeten besteden en minder aan posten (zoals nu midden in de nacht, omdat ik niet kan slapen en mijn hele administratie net al heb gedaan uit pure verveling LOL).

Niall

Bericht door Niall » 16 mei 2008, 08:44

Schop :)

De laatste tijd heb ik het geluk dat er familie van mij vaak in engeland is en daar nemen ze altijd de magazine Car voor me mee.

In de laatste nummers en toekomstige nummers hebben ze voornamelijk specials over een merk of type auto, deze maand is het de porsche 911 en de hele historie van het model.
www.carmagazine.co.uk

Aanrader voor porsche liefhebbers

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 mei 2008, 19:49

Dat lijkt me erg fraai. Ik ga morgen even naar de sigarenboer/lectuurhandel.

Hoe zit het trouwens met jou plannen Jacco??? ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 mei 2008, 20:01

Rico v Velzen schreef:Er is geen markt voor autobladen die de 'waarheid' willen schrijven.
Wat is de waarheid?

Iedereen heeft zijn eigen waarheid, maw; er is geen beginnen aan.

Net als met voetbal; er zijn wel 16 miljoen bondscoaches in dit land, en ze hebben allemaal gelijk en de waarheid in pacht..........................

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 16 mei 2008, 20:26

romo schreef:
Wat is de waarheid?

Iedereen heeft zijn eigen waarheid, maw; er is geen beginnen aan.

Net als met voetbal; er zijn wel 16 miljoen bondscoaches in dit land, en ze hebben allemaal gelijk en de waarheid in pacht..........................
Er zit inderdaad wel 'rek' in, maar de 'advertorial' auto bladen met een artikel over een "sport KIA" bijvoorbeeld :lol: horen niet tot de bladen die in elk geval in de buurt van 'de' waarheid willen komen ;)

Maar goed: elk verhaal heeft op z'n minst 2 kanten, dus ja, wat is 'de' waarheid...

Niels v D

Bericht door Niels v D » 18 mei 2008, 20:52

Peter Tunissen schreef:De Cerbera V8, waarom alle andere auto's daarna troep zijn." 8)
Op welk rekeningnummer kan ik het abbonnementsgeld overmaken? :lol:

Joy

Bericht door Joy » 18 mei 2008, 21:09

Ieder blad zijn publiek. De Autoweek is voor mensen die gewoon een huis-tuin-keuken mobiel zoeken zonder fratsen. Autoweek test dan ook vaak oninteressante auto's voor ons.

Autovisie is een beetje een mengelmoesje. Niet echt puur sportief, er komt ook nog veel normaal spul langs. Groot nadeel vind ik de geringe bladinhoud. Je bent er zo doorheen.

Mijn favoriet van het moment is EVO magazine. Die gasten beschrijven een auto precies zoals ik het graag lees. Vol emotie en geschreven door mensen met een groot autoliefhebberhart. Geen tests van driving-fun loze automobielen. Een longterm testvloot waarbij je een goed overzicht krijgt hoe duur bepaalde sportieve auto's kunnen zijn. En daarnaast geweldige foto's met het fraaie landschap in het oog houdende.

Shakes

Bericht door Shakes » 18 mei 2008, 21:12

Same here. Sportauto is trouwens ook fantastisch maar wat droger.

N.

allen

Bericht door allen » 18 mei 2008, 21:17

Wat een timing. Uitgerekend in Evo 118 staat dan weer een artikel over ene Chevrolet Sequel oid. :lol:
Ik overweeg nog om ook dit artikeltje te gaan lezen nu de nieuwe Evo nog op zich laat wachten. :wink:

Is overigens ook wel het enige tijdschrift dat ik lees.

Plaats reactie