Antenne radio aansluiten voor dummies

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Dennis Cavallino

Antenne radio aansluiten voor dummies

Bericht door Dennis Cavallino » 21 feb 2007, 20:12

Je koopt een mooie old school Alpine Headunit met cd speler, 1 bit uiteraard, maar wel met RDS. Prima geluidje, mooi zwart ding met oranje verlichting, perfect passend bij de E34 535.

Je sluit alles aan, ergens in juli ofzo.

Hmm, antenne past niet.

Je vraagt aan je vriendin of ze het erg vindt om tijdens haar vakantie alleen maar CD's te luisteren: 'nee hoor, ik ben al blij dat ik de auto mee krijg'.

Dus ze gaat op vakantie. Auto gaat onverhoopt stuk.

Na een half jaar rijd je weer in je auto en je denkt: hmm, waarom doet die kutradio het niet?

Je vriendin zegt: was er niet iets met het stekkertje van de antenne?

Je denkt bij jezelf: wat weet die er nou van!

Op een zondagmiddag loop je toevallig door de Mediamarkt voor wat dvd's en je denkt: laat ik voor de zekerheid een adapterstekker meenemen voor de antenne.

Je ziet 3 soorten liggen. Dus je vraagt aan zo'n puistenkop: Heej, jij daar, ik heb een oude BMW en een oude Alpine, welke adapter moet ik hebben?!

Ze wijzen naar de din auf ISO. Dus die koop je, bonnetje is niet nodig natuurlijk.

Je haalt de radio eruit, haalt de adapter uit zijn verpakking en je fronst je wenkbrauw. Dat gaat niet passen.

Diezelfde avond krijg je mot met de uitsmijter (ja echt) van de Media Markt en je mag er niet in! Het is namelijk 1 minuut voor sluitingstijd. En tijd, is tijd.

Twee weken later ben je toevallig weer bij de Media Markt. Maar nu met voorbedachte rade, je hebt de adapter meegenomen. Je hebt goed gekeken naar de aansluiting in de auto. Dus je hebt de keuze uit 2 soorten adapters.

Je neemt degene mee, die volgens jou moet passen.

Iso auf Din.

De oude Din auf Iso is niet te ruilen natuurlijk.

Je komt thuis. Trekt die radio in al je enthousiasme uit het dashboard. Pakt de antennedraad... opent de verpakking van je 2e adapter.

FUCK HEEJ

Kortom, als je een echte dummie bent, zoals ik: koop dan gewoon voor 9 euro, 3 van die adapters. Flikker er na afloop 2 weg en mopper niet over de 6 weggegooide euro's, want het bespaart je een hoop tramkaartjes naar de stad!!!

:oops:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 feb 2007, 20:15

wat zeg ik nou steeds!

PRUTSERRRRRR :lol:

Plaats reactie