Eind vorig jaar begon het weer te kriebelen dus werden er diverse zoekopdrachten geplaatst op de bekende auto sites.
Het moest en zou een BMW worden met sperdiff. De lijntjes werden uitgezet en proefritten werden aangevraagd. De E39 M5 was een kanshebber. Echter was het budget er niet om een technisch goede te vinden en te blijven rijden. Heel even aan een E46 gedacht, maar die "smoelt" niet hardcore genoeg en schijnen niet zo goed te zijn als de voorganger.
Uiteindelijk toch maar weer mijn zinnen gezet op een E36. In het verleden veel van die dingen versleten dus daar ligt toch meer mijn hart.
Tags zoals "Ringtool" en "Tracktool" werden zo'n beetje dagelijks ingetypt op Ebay en Mobile.de
Tot een gele 318is, volledig race klaar, en met kenteken op mijn scherm verscheen. Toch maar even gegoogled of een 1900'tje niet een beetje underpowered is voor drift en race doeleinden. Veel lovende berichten...!
De auto stond in Dusseldorf dus lekker dichtbij! Ik erheen, gekeken, gereden. Njah... dit kon em toch wel zijn.
Een week later stond ie op de stoep!
Dakargelb, de kleur! Original M-pakket, volledig gestript, KW setje eronder, Wiechers kooi met kruis, Shortshifter, Pole Positions erin. Klaar om plezier te maken! RDW keuring ging soepel dus de platen zaten er al snel op.

Na 1,5 jaar niet gedrift te hebben ging ik vorige maand op Weeze ff lekker oefenen. Ging opzich best aardig, maar je merkt toch dat ik onderin power mis. Ik ben immers 6 cil. gewend.
Vorige week stond een dagje Nordschleife op de planning. De auto heeft daar immers enkele jaren goed zijn best gedaan als ik de vorige eigenaar moest geloven. Onderweg hoorde ik een geluid wat mij niet best leek te zijn. De motor tikte...! Bij Monchengladbach de afslag gepakt en ja hoor. Het getik was zo luid dat ik echt niet meer verder moest rijden! GVD wat baalde ik! (ben er nog ziek van)

Maar goed... ding op laten halen. Monteur / chauffeur zei al gelijk dat het de lagerschalen waren. oke, dacht ik, (ik heb wat dat betreft twee linker handen) , gaat me geld kosten.
Eind vorige week te horen gekregen dat de krukas ook ernstig beschadigd zijn waardoor ik genoodzaakt ben om er een ander blok in te laten hangen.
Aangezien hier heel wat liefhebbers met kennis op dit Forum zitten. Enkele vragen:
- Origineel blok erin laten hangen ivm waardevastheid van de auto? Of optie 2, een 2800 erin laten lepelen?
Tweede optie kost me meer uiteraard maar geeft me wel iets wat ik van tevoren al wilde, namelijk een 6 cil.
- RDW om laten keuren. Zo gepiept of komt er stiekem wel wat bij kijken?
- Heeft iemand nog wat liggen toevallig? Liefst één rond de 170dkm ivm huidige km stand.