Luitjes ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar een leuke auto waarmee je serieus een beetje trackdays etc kan rijden
Ik ben eigenlijk alleen bekend met 4x4 sportauto's en voorwielaangedreven auto's
Maarja, je moet natuurlijk een achterwiel aangedreven auto hebben, dus ik ben al een beetje op zoek gegaan en al heel wat auto's in overweging genomen bv caterham kitcars(te klein), avenger cup (geen kenteken), toch voorwiel aandrijver (

Dus om het allemaal een beetje op een rijtje te zetten:
1) beetje ruime auto ivm lengte 1,98
2) achterwiel gedreven
3) Budget <10K
4) gewicht zo licht mogelijk natuurlijk maarja...lastig

5) eeste instantie zoek ik wel iets waar een kenteken op zit.
Dus al met al zit ik nu dan toch te denken aan een 130i, echter staan hier wel diverse van te koop voor rond de 10K maar wel met 2 ton erop of meer zelfs
Het idee is dan zo'n auto aan te schaffen en naar maten het rijden vordert meer aanpassingen te gaan doen.
Wie heeft er hier ervaring met het rijden van een 130i en alle aandachtpunten die erbij komen kijken?
-wat gaan we nakijken aanpassen voordat we hem langduurig zwaar gaan belasten met deze km standen?
-koppeling naar single mass, als je hem toch gaat bekijken/openmaken?
-lagerschalen vervangen, is dit nodig en zo ja schiet je er wat mee op om er "race"lagers voor te gebruiken of zijn de malhe meer dan voldoende?
-Naja en de rest komt dan wel naarmate de rondetijden dan sneller gaan worden...bilstein b12 set? /rubbers/rolkooi/remmen etc
of wat zijn nog andere leuke auto's die ongeveer voldoen?
Gr,
Jasper