Yaris TS of Swift Sport
- Michel P
Yaris TS of Swift Sport
Naar aanleiding van een aantal draadjes waarin de kleine HH onderwerp van gesprek is geworden twee van de meest recente hotties.
Geef naast de keuze ook een motivatie.
Michel
Geef naast de keuze ook een motivatie.
Michel
- RVV
- Joy
Ik weet het niet eigenlijk. Swift is denk ik beter in handling en stuurgevoel en net wat vlotter. Maar dat gewichtsvoordeel zit 'm waarschijnlijk weer in wat minder stevig materiaal (lees blikkerig) en minder geluidsdemping. Zou ze allebei eens moeten kunnen voelen voor een oordeel al neig ik voorlopig toch naar een Swift. Al zou ik nog liever een Fiesta pakken.
- Jan Visser
Ik kies voor de Swift.
Ik heb er vaak mee mogen sturen en het rijd echt super.Een heerlijk compact,licht stuurmansautootje die er ook nog eens leuk uitziet en compleet uitgerust is voor het geld.Het ESP laat ook als het aan staat nog genoeg ruimte over om lekker te spelen.Iets wat je niet vaak ziet vandaag de dag.En ESP uit is ook echt uit.Elke keer als ik er in rij heb ik weer een
op het gezicht.
Het enige nadeel vind ik dat ie vrij veel lawaai maakt (iets dat volgens mij door de dubbele uitlaat veroorzaakt word).
Enne Rico,voor het geld wat jou M3 nieuw koste heb je bijna 5 nieuwe Swift Sports voor met een gezamelijk vermogen van 525 pk verdeeld over 20 zitplaatsen.Dus wat is er nu duur?

Ik heb er vaak mee mogen sturen en het rijd echt super.Een heerlijk compact,licht stuurmansautootje die er ook nog eens leuk uitziet en compleet uitgerust is voor het geld.Het ESP laat ook als het aan staat nog genoeg ruimte over om lekker te spelen.Iets wat je niet vaak ziet vandaag de dag.En ESP uit is ook echt uit.Elke keer als ik er in rij heb ik weer een

Het enige nadeel vind ik dat ie vrij veel lawaai maakt (iets dat volgens mij door de dubbele uitlaat veroorzaakt word).
Enne Rico,voor het geld wat jou M3 nieuw koste heb je bijna 5 nieuwe Swift Sports voor met een gezamelijk vermogen van 525 pk verdeeld over 20 zitplaatsen.Dus wat is er nu duur?

- Dutch
Gezien en ongereden: de Swift.

Als je afknapt op dat minder stevige materiaal en minder geluidsdemping, moet je ook geen Fiesta pakken...Joy Jolliffe schreef:Maar dat gewichtsvoordeel zit 'm waarschijnlijk weer in wat minder stevig materiaal (lees blikkerig) en minder geluidsdemping. Zou ze allebei eens moeten kunnen voelen voor een oordeel al neig ik voorlopig toch naar een Swift. Al zou ik nog liever een Fiesta pakken.

-
Wat mij stoort aan de Swift, is het kopieren van een Mini qua uiterlijk.
Hij kan nog zo goed rijden, maar ik hou niet van 1 op 1 kopieren van andermans succes.
De yaris zou ik niet nemen, en moet Rico gelijk geven, er zou best nog 1 of een 2e auto bij kunnen in dit segment, die dan ook zeker de voorkeur zouden genieten.
Hij kan nog zo goed rijden, maar ik hou niet van 1 op 1 kopieren van andermans succes.
De yaris zou ik niet nemen, en moet Rico gelijk geven, er zou best nog 1 of een 2e auto bij kunnen in dit segment, die dan ook zeker de voorkeur zouden genieten.
- Michel P
Prijzen voor beide auto's zijn idd erg fors. De prestaties van de instap Swift tov de Sport ook niet gruwelijk veel sneller, ofwel je betaald voor de wat rijkere aankleding en de sportieve gadgets een hoop centen. Voordeel voor de Sport is de Cup klasse die dit jaar van start gaat. Auto's hebben dan 140pk (had de straat auto moeten hebben). Die zorgen voor een positief imago van zo'n model.
Michel
Michel
- Dennis Cavallino
- Michel P
Weinig kopie in mijn ogen.Rebel schreef:Wat mij stoort aan de Swift, is het kopieren van een Mini qua uiterlijk.
Wellicht qua rijden, maar dat zou een compliment zijn toch?
Michel
- Dutch
Inderdaad, dat 'Mini-kopie' is wel heel erg van een afstandje of je moet puur die schouderlijn al een 'kopie' vinden. Voor de rest is de Swift overal recht waar de Mini rond is.
Sterker, inmiddels is de Swift alweer een voorbeeld, want nu wordt de nieuwe Fabia een 'Swift-kopie' genoemd...
Sander: ja, zou best kunnen!
Tja, zoals ik al zei, puur op het uiterlijk kies ik de Swift. Ik zou ze eerst moeten rijden omdat ze op papier niet zo veel uiteenlopen. The proof of the pudding is in the driving, nietwaar? Hoewel die 90 kg minder wel erg in het voordeel van de Swift spreken. Maar jammer dat 't niet 140/150 pk konden zijn.
Sterker, inmiddels is de Swift alweer een voorbeeld, want nu wordt de nieuwe Fabia een 'Swift-kopie' genoemd...

Sander: ja, zou best kunnen!

Tja, zoals ik al zei, puur op het uiterlijk kies ik de Swift. Ik zou ze eerst moeten rijden omdat ze op papier niet zo veel uiteenlopen. The proof of the pudding is in the driving, nietwaar? Hoewel die 90 kg minder wel erg in het voordeel van de Swift spreken. Maar jammer dat 't niet 140/150 pk konden zijn.
- duifjes.com
- Jan Visser
Ik was vandaag op cursus bij ATG en daar stond ook een nieuwe Yaris, maar dat interieur is ook niet alles.Ook een hoop hard plastic.Persoonlijk vind ik het interieur van de Swift mooier en strakker in elkaar zitten. 8)duifjes.com schreef:Mannen bekijk die Swift even van binnen en dan de Yaris *(nieuw model) en je bent gelijk klaar!
Kwa sturen......eerst rijden en dan mening geven