Het betreft een 1998 E39 540I Touring die ik zo'n 3 jaar geleden in Duitsland heb gaan ophalen. Optisch staat deze verre van perfect maar ook geen wrak, mechanisch daarentegen zorg ik dat die in top conditie blijft, als de facturen natuurlijk niet te snel oplopen...
Hij staat vrij standaard, Enkel de remblokken (DS2500) rondom, nieuwe OEM schijven, Dunlop Sport maxx en een Reuter Motorsport uitlaat.
Verder alle onderhoudsgevoelige delen onder handen genomen, waterpomp, cardan, nieuwe bobines en alle motortoebehoren....
Staat momenteel op OEM 16" velgen, zo heb ik het persoonlijk het liefst, tenzij de remmen verder aangepast zullen worden.
Het is zowat een wolf in schaapsvacht, 520d badge erop, geen m pakket of toeters en bellen.
Na aankoop in de staat waarin hij zich bevond eens voorzichtig getest op de Ring, hou er rekening mee dat de set up VERRE van goed was en ik natuurlijk geen coureur maar amateur ben

Qua interieur wel de sport zetels en een aftermarket GPS met meerdere mogelijkheden, ik vergeet wss nog wat maar dat is het belangrijkste.
Het eerst op het verlanglijstje is uiteraard een degelijk sper, onlangs nog geluk gehad met een onverwachte gladde plek https://www.youtube.com/watch?v=oakz_Yz80Is

En eens naast een licht getunede R32 Skyline gezet