Maar het Driving-Fun clubje bevalt me toch super, dus dan maar even mezelf voorstellen, en mijn auto ook.
Ik ben Michiel Smulders, zelfstandig ondernemer (voertuig elektronica / storingen en inbouw van aftermarket elektronica / volgsystemen).
Ben met enige regelmaat te vinden op een DF trackday, en afgelopen seizoen kampioen Time-Attack geworden.
Recent (deze week) via DF mijn EU licentie gehaald en gaan we ook eens kijken naar andere klassen.
Het verhaal (in het kort) achter de Jagermeister:
Om mijn zaak te kunnen starten heb ik destijds alles verkocht van E36 parts, inclusief 2 circuit auto's.
Kreeg 3 jaar later het aanbod om alle losse onderdelen terug te kopen met daar nog een gare coupe bij met een 2.5 non vanos er in.
Koopje van de eeuw, en voor mij betekende dat ik weer terug kon beginnen met hobby'en

Van een collega die ik op dat moment 5 dagen per week inhuurde kreeg ik een E36 316 aangeboden voor 0, hij deed er niks meer mee en hij stond al een jaar of 4 stil (droog), destijds gekocht van eerste eigenaar via de BMW dealer voor 500.
Ik had alle ingrediënten bij elkaar om een leuke hobby kar te maken, 2.5 uit die coupe, licht vliegwiel er tegen, spaghetti spruitstukje er op en een goedkope ophanging en we konden weer goedkoop fun hebben.
Helaas bleek de 2.5 een lekke koppakking te hebben, en tja, als ie dan toch open gaat...
Dan blijft hij natuurlijk niet standaard, dus werd er het een en ander aangepast, en gingen we met ongeveer 240pk richting het Time Attack seizoen.
Natuurlijk blijft de vraag naar power groter, dus kwam er midden in het seizoen een VEMS tegen aan.
Dit bracht voor mij vooral veel voordelen in finetuning, niet perse vermogen.
Om binnen het Time Attack reglement te blijven, hielden we de motor verder standaard maar ben ik wel gaan verzamelen voor meer parts, en die komen er deze winter op.
Hierbij moet je denken aan: andere nokkenassen, M3 gaskleppen, compressie nog iets omhoog, etc etc etc.
We gaan voor +300PK en +400NM zonder turbo/charger.
De auto moet opvallen, het is immers een reclamebord voor mijn bedrijf, dus werd er gekozen voor een bekende '90 livery, de Jagermeister.
Leuk, begint er op te lijken maar de rest van de techniek is voor mij nog niet speciaal genoeg.
Dus hebben we een eigen TCU ontwikkeld om de M4 DCT te laten werken, in eigenlijk iedere auto, en dus ook in de Jagermeister in combinatie met de M50.
Natuurlijk is de rest van de techniek mee aangepast inclusief rolkooi, big brake kit, KW ophanging, etc etc.
We draaien nu 2:03 op semi slicks op Zandvoort, en doel voor 2019 is om naar de 1:58 te gaan

We zijn ook op bezoek geweest bij Apex een week of 4 terug, zie video:
https://www.youtube.com/watch?v=BEfyVlfGmSo
Mochten jullie nog vragen hebben, shoot
