Waarom is een beetje lastig uit te leggen maar in het kort de zithouding is wat te extreem voor ''normale snelheden'' en het altijd maar full attack rijden over de openbare weg rijden gaat een keer mis

Dus besloten hem te koop te zetten, was snel verkocht gelukkig.
Maar dan de vraag wat koop je terug.....
Mijn eisen waren
- 1, 2 of 3 cilinder (geluid en koppel)
- ABS
- Geen model wat je op elk terras ziet in de zomer
- Tijdloos uiterlijk, al is dat natuurlijk persoonlijk
- Liefste blauw witte kleurstelling
- Moet snaarstrak sturen
- ik moet lekker kunnen zitten
- Budget max verkoop opbrengst van de Triumph
- Goede afwerking
Dingen als Husqvarna, Ducati, Moto Guzz,i BMW, SWM en Benelli zijn allemaal de revue gepasseerd van Naked tot en met allroad / adventure
Veel proefgezeten waarbij heel veel al afviel en eigenlijk alleen de F 800 R overbleef, dus vorige week BMW dealer Simako in Elst gebeld of ze een demo F 800 R voor een proefrit. Die hadden ze en zouden ze reserveren voor me.
Dus afgelopen zaterdag ochtend naar Elst gereden, het is een mooi nieuw pand weer eens wat anders dan waar ik normaal mijn voertuigen koop

Samen met de verkoper gepraat over wat ik zoek in een motor onder het genot van een kopje koffie. Toen werd het tijd voor de proefrit. Helaas was de demo begrenst op 35kW omdat hij ook wel van mening was dat het dan niet de juiste indruk zou geven werd voorgesteld om een occasion proefrit klaar te maken die wel vol vermogen had.
Dan maar een extra kopje koffie en ondertussen proefrit formulier invullen.
Inmiddels was de motor buiten gezet, korte uitleg over de bediening gehad tijd om op pad te gaan.
Na 3 kilometer was ik er wel uit, qua zithouding is dit wat ik zoek. Motor klinkt goed bijna een 2 cilinder boxer en er is power genoeg.
Na een uurtje over de dijk sturen ben ik weer terug gereden met een tevreden gevoel. In een half uur de koop rond gemaakt en vrouw lief gebeld dat ik weer een motor heb.
Morgen kan ik hem op halen

Specs:
BMW F 800 R uit 2015 volgens mij na genoeg full option
90pk & 86Nm genoeg voor een fiets van 200kg
ESA (Electronic Suspension Adjustment)
Zwart fame en kappen wit in combinatie met mat blauw metallic
ABS
Alarm origineel BMW
Bandenspanning controle
Verwarmde handvatten
Boordcomputer
Seatcover