Toen toch maar een moderne aprilia erbij en 3 maand op gereden, 180 pk, wat een beest met traction controle, wheelie controle en abs.
Alles in meerdere standen instelbaar, 3 verschillende rij modis en een quickshifter, volgas overschakelen zonder koppeling. Wat gaaf!!
Maar de zomer is voorbij en heb ze allebei leuk kunnen verkopen via marktplaats

Deze week daarom een andere hobby auto gekocht waar ik al lang nieuwsgierig naar was, de megane Rs Cup. Ik heb op het punt gestaan een e46m3 te kopen met handbak en revisie motor, maar dat komt nog wel een keer (verwacht ik).
De Megane Rs komt vaak als beste auto uit de hothatch testen, de meeste rijders/journalisten zijn er lyrisch over, en op de Ring zie je Gt3's en Megane's vaak echt heel hard gaan.
De eis was dat het wel een Cup uitvoering moest zijn (dus met sperdiff, Bilstein onderstel, en grote rode brembo's) , en de optie Recaro schaalstoelen moest aangevinkt zijn incl. groot navigatiescherm. Deze uitvoering heet Rs Cup pro staat in de papieren

Uiteraard graag dealer onderhouden en absoluut niet meer dan 60.000km

Sport uitlaatje zou leuk zijn, anders moet je hem zelf nog kopen...., zat er ook nog net nieuw op en maar een paar maand oud!
https://shop.friedrich-motorsport.de/re ... -rs/trophy
Oftewel een speld in hooiberg, zoveel rijden er toch niet rond in NL, geen een gezien in NL met deze specificatie's... Je moet wel over de grens zoeken.
Deze week eindelijk precies de Rs gevonden die ik zoek bij onze oosterburen van een particulier die er echt heel netjes op is geweest, het interieur lijkt wel nieuw en de zwarte lak is nog heel mooi zonder waskrassen of dergelijke. Maar er zijn altijd wat dingetjes die beter kunnen.
De auto was bijna toe aan een olie beurtje, en een distributieriem set met spanrollen en waterpomp. Nieuwe banden hoeft niet (5mm), maar ik wil graag pilotsport 4s om originele 18 inch renault velgen. Nieuwe remschijven (voorkant heb ik al van Brembo) en remblokken dan ook gelijk maar, de schijven kunnen nog prima mee maar zijn redelijk roestig. Ik zoek ook nog een setje originele 18inch renault velgen die er een beetje bijpassen, OZ 18inch zou ook leuk zijn.
Vandaag had ik nog de mogelijkheid om te rijden vanwege geleend kenteken, dus er moest gelijk veel geregeld worden.
De auto is al bij de Rdw geweest en de keuring was zo klaar. Een advies bureautje heeft de bpm berekening gedaan

Vvt tuning heeft de auto even gecontroleerd op de bank of er getuned was, een klein beetje. 280pk en 404nm.
De renault dealer heeft vandaag de auto al een beurt gegeven, en morgen de bpm aangifte op de post

Verwacht over 10 dagen het kenteken

Ik wist niet wat ik moest verwachten van een voorwielaandrijver die de hemel in wordt geprezen vanwege bochten gedrag.
Wat mij opviel was dat er nagenoeg geen onderstuur is, door het sperdiff tussen de voorwielen trekt de auto naar de binnenbocht bij een extra versnelling in de bocht terwijl ik dan verwacht dat de auto rechtdoor wil. Erg leuk om te ervaren.
Op lange doordraaiers op snelwegen gaat het echt heel vertrouwd, het voelt veiliger dan met de gt3.
De versnellingsbak schakelt heerlijk kort en strak, de versnellingen zijn kort en hij remt erg hard met weinig beweging in de carroserie.
Tot nu toe erg tevreden, komende dagen lekker poetsen en cleanen, leren interieur invetten en ramen is goed schoonmaken van binnen.
Mijn lol kan eerst niet op, mooie dikke auto om te zien. betere foto's volgen later.
Ik kan nog wel even hulp gebruiken van de renault kenners hier, enerzijds voor wat leuke goodies op de auto en even wat vragen over tomtom navi kaart. Waar zitten de renault bedrijven die veel aan deze auto's werken enz. enz.