Onder de 100pk afgevinkt.
Paar auto’s later was er een E30 M3 2.3 met 195PK.
100pk-200pk afgevinkt.
Later kwam er een e85 Z4 3.0iS Cabrio met 231pk. ( ook een tijdje met supercharger, maar dat was niet origineel

200pk-300pk afgevinkt.
Weer iets later kwam er een E36 M3 Sedan 3.2 met 321pk.
300pk-400pk afgevinkt.
De opvolger werd een E39 M5 5.0 met 400pk.
De 400pk-500pk dus net aan afgevinkt.
Sinds vanavond staat het volgende vinkje bij, er in de vorm van een E61 M5 5.0 met 507pk.
500pk-600pk afgevinkt.
Nu opzoek naar de 600pk-700pk auto!
Suggesties zijn welkom.

Maar de E61 M5. Zowat blind gekocht, puur gebasseerd op de advertentie en natuurlijk hoe de vorige eigenaar met zijn auto's om gaat.
Gisteravond half 8 kom ik bij Fabian aan. Na een paar minuten slingert hij de V10 aan. Vooraf zei hij dat de motor bij de koude start best wel wat lawaai maakt. Nou dat viel me wel 1000% mee. Daar kunnen andere autobouwers nog wel wat van leren. Wat een rustige loop deed de V10 naar mijn beleving. Ook de V8 van mijn E39 M5 loopt niet zo netjes.
Opgegeven moment naar de Jumbo gereden om het kenteken over te schrijven en eindelijk was het moment daar dat ik plaats kon nemen achter het stuur. Het is een grote auto, maar op de weg voelde het al vrij snel vertrouwd aan. Fabian naar huis gebracht en daarna begon de rit naar de nieuwe slaapplaats van de M5.
Niet normaal hoe degelijk en soepel de auto is. Rustig rijden of de V10 helemaal vrij laten. Een paar keer heb ik snelheden gezien welke mijn dagelijkse auto niet eens haalt.
Goed, rechtuit kan iedereen. Vanaf Rotterdam moest ik naar de A12, binnendoor via Zevenhuizen. Bij de laatste stoplichten voor de A12 zat er al een Forester Turbo in m'n buurt. Die had de gang er ook wel in. De oprit A12 zevenhuizen naar Den Haag is er 1tje om voor te gaan zitten, wat plakt de M5 daar aan de weg zeg. Kost 'm geen enkele moeite.
Bij het invoegen nog even een stukje doorgetrokken en de laatste kilometers richting Den Haag braaf met het overige verkeer meegereden.
Er zijn een paar kleine dingetjes met de auto mis. Er missen een paar interieur delen, er is wat beschadigd of kapot. Maar het is ook geen nieuwe auto. Ondanks dat de laatste 2 eigenaren naar mijn idee echte auto liefhebbers zijn, zijn er nog wel een paar puntjes welke ik op orde kan brengen. Maar het gaat hier misschien om 5% van de auto. De overige 95% is gewoon dik in orde!
Verder ga ik af en toe genieten van de V10. Twijfel om 'm straks mee te nemen op vakantie naar Denemarken. Iets met tankpas van dagelijkse auto of zelf heel veel V10 benzine moeten tanken. Maargoed, heel lang zal deze M5 niet blijven, een dvhtje, arthurtje of martijntje is namelijk zomaar mogelijk. Dus denk dat ik het gewoon doe, want ik moet de V10 minstens 1 keer los op de duitse autobahn los laten.