Heb een tijdje naar R8 V8’s zitten kijken, omdat ik dat toch een hele mooie auto blijf vinden, en een middenmotor vind ik ook wel spannend. Prijzen lagen echter toch hoger dan wat ik aan een speeltje wilde uitgeven.
Toen maar eens gaan kijken naar 996’en. Ook in DE en BE, maar qua prijzen waren de verschillen met NL niet heel bijzonder, en ik had geen zin in de lange ritten voor bezichtigingen en het import verhaal, dus op de NL markt geconcentreerd. C2’s MKII met handbak zijn echter vrij zeldzaam, of de eigenaren willen er niet vanaf. Spoeling is iig redelijk dun. Uiteindelijk toch een goed exemplaar gevonden, een niet-zilvergrijze met orginele motor, 115k gelopen en Auto-Resto modificaties allemaal uitgevoerd. Heeft al wel een waslijst aan eigenaren gehad, en een keer een tikje voor gehad. Tijdens de aankoop keuring bij Auto-Resto liet Michel me even de andere 2 996’en op de brug zien: ook allebei al een keer voorschade gehad. Blijkbaar een normaal verschijnsel, al moet ik dan wel concluderen dat rijvaardigheid bij bepaald sportwagen kopend publiek enigzins te wensen overlaat.. Cosmetisch is er nog wel een en ander aan te verbeteren, maar aan de rekeningen te zien is er niet op het onderhoud bespaard. Nu is de helft van de lol voor mij om wat kleine projectjes te doen, dus die cosmetische dingen pak ik de komende maanden lekker aan. Verder zit er een Dansk sportauspuff onder, dus bij een beetje gas is ie beschaafd asociaal. Voor een weekend auto echter geen probleem

Al met al een leuk verjaardagscadeau voor mezelf

Nu nog even wachten tot Auto-Resto met hun oil pick-up modificatie komt, en dan is ie ook klaar voor wat ringdagjes zonder dat ik me zorgen hoef te maken over een ploffend blok.
Dingen die ik al aangepakt heb:
- Pioneer Navi uit 2006 die heel lelijk gemonteerd zat vervangen door een Sony unit met Apple CarPlay. Ook meteen een net frame eromheen, dus het ziet er weer wat beter uit.
- Bij de inbouw van die Pioneer unit is er aardig gebrast, de Airco module was naar de verkeerde positie in het dashboard verhuisd, waarbij ze het hele achterliggende frame gesloopt hebben. Nieuw opberg-vakje en sierlijstje voor de airco besteld, en die gemonteerd. Een vervangend frame heb ik voor 35 euro uit de UK laten komen (zelfde als Boxsters, en die worden daar met regelmaat gesloopt). Moet het frame alleen nog vervangen
- Ook uit de UK: origineel gereedschap setje, deze miste. Wederom uit een sloop Boxster.
- Sticker onder de bagageklep. Bij de voorschade zijn de bumper en klep vervangen, en is de originele sticker verdwenen. Via Renntech kwam ik bij een spanjaard uit die ze adhv de sticker in het boekje namaakt.
Wat er nog staat te gebeuren:
- Bumper / bagageklep afstellen, deze sluiten niet gelijkmatig aan.
- Professionele poetsbeurt met lak-correctie, want de blanke lak is behoorlijk lelijk geworden door slechte was praktijken.
- Porsche Tequipment schroefbeugel plaatsen, zodat ik er gordels om kan hangen
- Recaro Pole Position's ABE met 5 of 6 punts gordels (Schroth uiteraard)
- En bij het lieve broertje bedelen voor een leuke set AST of Moton.
Bijgevoegd wat foto's.