Wie kent deze "chipboer".->www.ziptuning.nl
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Wie kent deze "chipboer".->www.ziptuning.nl
www.ziptuning.nl
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Ford ... tml#header
Qua prijs erg interessant, 500,-.
Garantie op de motor voor 175,- euro voor 12 maanden.
Nu is de prijs bij mij niet bepalend.
Kent iemand de reputatie van dit bedrijf?
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Ford ... tml#header
Qua prijs erg interessant, 500,-.
Garantie op de motor voor 175,- euro voor 12 maanden.
Nu is de prijs bij mij niet bepalend.
Kent iemand de reputatie van dit bedrijf?
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Ik ken ze verder niet, op het eerste gezicht komt het allemaal professioneel over.
Ik heb alleen altijd een dubieus gevoel bij die concurrerende prijzen.
Persoonlijk betaal ik liever 400 Euro meer voor een bedrijf dát echt hele goede referenties heeft. Denk aan Rica, JD, Autotuneheinz (BE) en de volvo specialist European Tuning.
Nog nooit heb ik echt negatieve klanken gehoord bij deze bedrijven en dat is wel anders bij de kleinere huis-tuin en keuken chippertuners.
Ik heb alleen altijd een dubieus gevoel bij die concurrerende prijzen.
Persoonlijk betaal ik liever 400 Euro meer voor een bedrijf dát echt hele goede referenties heeft. Denk aan Rica, JD, Autotuneheinz (BE) en de volvo specialist European Tuning.
Nog nooit heb ik echt negatieve klanken gehoord bij deze bedrijven en dat is wel anders bij de kleinere huis-tuin en keuken chippertuners.
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Geen huistuner in NL.
Wel in D, meer dan 2k voor een Wolf upgrade
Rica levert wel software, ET nog niet, JD ook niet.
REVO wel, maar heb nog geen specs.
Kwam deze tegen, vandaar de vraag.
Ook is er CodeRed??
http://www.code-red-chiptuning.de/
Ken ik ook niet.
Ik betaal ook liever 400,- meer voor een goed produkt.
Moet ik wel eerst weten wat goed is.
Meer dan 2k voor een chip doe ik echt niet.
Max 1k zou het mogen kosten...
Wel in D, meer dan 2k voor een Wolf upgrade

Rica levert wel software, ET nog niet, JD ook niet.
REVO wel, maar heb nog geen specs.
Kwam deze tegen, vandaar de vraag.
Ook is er CodeRed??
http://www.code-red-chiptuning.de/
Ken ik ook niet.
Ik betaal ook liever 400,- meer voor een goed produkt.
Moet ik wel eerst weten wat goed is.
Meer dan 2k voor een chip doe ik echt niet.
Max 1k zou het mogen kosten...
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Rica ziet er idd ook goed uit en is idd de Volvo motor in de ST.hugo schreef:Arthur, ik zou gewoon naar Rica gaan. Goede prijs, garantie en over het algemeen leveren ze goed werk. En gezien je toch een verknipte volvo motor in de ST hebt liggen moeten ze er bij Rica wel raad mee weten.
Zelfde als in de S40/V50 T5.
Alleen ander uitlaatsysteem waardoor de Ford 5pk meer heeft.
Heeft Ford wat meer werk ingestoken, ook ivm het (super) geluid.
Wat is hun (Rica) garantie dan?
-
- Berichten: 5502
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Arthur schreef:Rica ziet er idd ook goed uit en is idd de Volvo motor in de ST.hugo schreef:Arthur, ik zou gewoon naar Rica gaan. Goede prijs, garantie en over het algemeen leveren ze goed werk. En gezien je toch een verknipte volvo motor in de ST hebt liggen moeten ze er bij Rica wel raad mee weten.
Zelfde als in de S40/V50 T5.
Alleen ander uitlaatsysteem waardoor de Ford 5pk meer heeft.
Heeft Ford wat meer werk ingestoken, ook ivm het (super) geluid.
Wat is hun (Rica) garantie dan?
Rica geeft volgens mij 12 maanden voor een bedrag van 175 Euro.
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
E-mailtje gestuurd, dit is het (standaard??) antwoord.
Schieten maar
Geachte heer,
Vriendelijk dank voor uw vrijblijvende offerte aanvraag.
Voor uw Focus ST 226 pk hebben wij een veel toegepaste chiptuning op maat door Ziptuning ontwikkelt. Met de Ziptuning aanpassing stijgt het vermogen van 226 pk naar 272 pk. De trekkracht stijgt van 320 Nm naar ruim 397 Nm. Dit verschil is goed merkbaar en u zal bij een gelijke rijstijl 4% benzine of zelfs 9% diesel besparen in het dagelijks gebruik. Dat komt omdat u meer koppel (trekkracht) heeft en het rendement van de motor is verhoogd. Ook als u maximaal gebruik maakt van het nieuwe vermogen zal het verbruik niet toenemen.
Ziptuning uniek gemeten acceleratietijden van 0 naar 100 km/uur na tuning is 6.3 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 6.8 seconde.
In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering ook groot zijn, u merkt een duidelijk verschil. De topsnelheid stijgt van 240km/uur naar 250 km/uur.
De Ziptuning chiptuning aanpassing is niet waarneembaar voor uw dealer of garage en geeft geen problemen met de fabrieksgarantie, keuring of leasemaatschappij. In de programmeringen wordt altijd rekening gehouden met automatische versnellingsbakken.
All-in Prijs
Deze chiptuning biedt Ziptuning u aan voor Euro 499.00,- inclusief BTW met GRATIS montage en 3 jaar garantie.
Voor een afspraak met vlotte afhandeling verzoeken wij u te bellen met 030 2387575.
TIP: In de eerste e-mail van Ziptuning was een PDF bijgevoegd met een tegoedbon van 50,- Euro als u met 2 auto's komt chiptunen.
Wij kunnen ons goed voorstellen dat chiptuning in het algemeen wat onduidelijk kan zijn als u nog niet bekend bent met dit product. Neem altijd even contact met ons op per telefoon indien iets onduidelijk is. Wij zullen u in de loop van de week telefonisch contact opnemen om eventuele vragen met u door te nemen.
U bent van harte welkom bij Ziptuning!
Met vriendelijke groet,
Paul Castelein
Ziptuning Utrecht
Informatie links:
Meest gestelde vragen Veel antwoorden op uw vragen.
Nieuws en referenties Lees hoe Ziptuning de vrachtauto's van Dakar chiptuned.
Rijervaringen Vermogenscurves en echte persoonlijke rijervaringen.
Download flyer Makkelijk uitprinten met illustraties.
Dillon Koster De Ziptuning test coureur.
Ontwikkeling.
Ziptuning ontwikkelt de tuning software zelf voor uw voertuig specifiek op maat. De thermische en mechanische belasting blijft in balans. Er is rekening gehouden met extra belading en het trekken van een caravan of aanhanger. Uitlaatgasemissies komen niet buiten de wettelijke normen. De Ziptuning aanpassing is uitvoerig is getest in praktijk, testbank en met softwaresimulaties.
Werkwijze.
U arriveert bij het Ziptuning tuningstation. De originele software van uw auto wordt uitgelezen. Op basis van deze originele software word voor u een geoptimaliseerd programma gemaakt, voor uw voertuig specifiek en onherkenbaar voor de dealer. Het aanpassen van de uitgelezen software duurd ongeveer 45 minuten. Daarna word de software terug geplaatst in uw auto. De chiptuning is dan klaar na ongveer 1,5 uur.
Testen.
Dillon Koster is nauw betrokken bij de ontwikkelingen binnen Ziptuning.
De race-ervaring welke Dillon Koster opdoet als professioneel autocoureur gebruikt Ziptuning om een zo perfect mogelijk tuningproduct voor uw auto af te leveren. Bezoek hier de website van Dillon Koster.
Geen sporen.
De nieuwste diagnose elektronica en informaticaprotocollen zijn bij Ziptuning aanwezig voor het uitlezen en programmeren van het motormanagement zonder de chip te demonteren of sporen achter te laten. Ziptuning is altijd up-to-date, service gericht en innovatief.
Garantie.
Ziptuning geeft u standaard 3 jaar garantie op de aangepaste software update.
Naast deze software-garantie biedt Ziptuning u altijd "Niet tevreden - Geld terug" garantie.
Niet vanuit de fabriek getuned.
Een consumenten auto is een massaproduct welke in de hele wereld goed moet functioneren. In Nederland en Europa hebben we de ideale omstandigheden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement goed mogelijk zonder de levensduur van uw motor in te korten.
Tegewoordig bieden ook veel dealers chiptuning aan, alleen wel voor een hoge prijs van rond de 1200,- euro. Maar ook de dealer besteed de chiptuning uit aan chiptuning bedrijven als Ziptuning.
Onze service in het kort
- Wij plaatsen gratis de originele software terug indien u dat wenst.
- De totale ingreep neemt gemiddeld 1 tot 2 uur in beslag. De tuning is klaar terwijl u wacht.
- Gratis updates, Ziptuning werkt altijd met de meest recente software versies.
- Wij rekenen u geen extra montagekosten, geen verrassingen.
- Onze prijzen zijn incl. BTW
- Goedkoper dan bij de dealer, omdat Ziptuning fabrikant is.
- Altijd ontwikkeld in eigenbeheer bij Ziptuning, u heeft niet te maken met een tussenpersoon.
Ziptuning Utrecht
Proostwetering 103 D
3543 AC Utrecht
Tel 030 2387575
www.Ziptuning.nl
info@Ziptuning.nl
Ziptuning BV.
Aan de inhoud van dit e-mailbericht kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord. De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde als voorbeeld. Indien u meent dat dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u verzocht deze te retourneren aan Ziptuning BV.
Schieten maar

Geachte heer,
Vriendelijk dank voor uw vrijblijvende offerte aanvraag.
Voor uw Focus ST 226 pk hebben wij een veel toegepaste chiptuning op maat door Ziptuning ontwikkelt. Met de Ziptuning aanpassing stijgt het vermogen van 226 pk naar 272 pk. De trekkracht stijgt van 320 Nm naar ruim 397 Nm. Dit verschil is goed merkbaar en u zal bij een gelijke rijstijl 4% benzine of zelfs 9% diesel besparen in het dagelijks gebruik. Dat komt omdat u meer koppel (trekkracht) heeft en het rendement van de motor is verhoogd. Ook als u maximaal gebruik maakt van het nieuwe vermogen zal het verbruik niet toenemen.
Ziptuning uniek gemeten acceleratietijden van 0 naar 100 km/uur na tuning is 6.3 seconde. Origineel was de acceleratietijd ongeveer 6.8 seconde.
In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering ook groot zijn, u merkt een duidelijk verschil. De topsnelheid stijgt van 240km/uur naar 250 km/uur.
De Ziptuning chiptuning aanpassing is niet waarneembaar voor uw dealer of garage en geeft geen problemen met de fabrieksgarantie, keuring of leasemaatschappij. In de programmeringen wordt altijd rekening gehouden met automatische versnellingsbakken.
All-in Prijs
Deze chiptuning biedt Ziptuning u aan voor Euro 499.00,- inclusief BTW met GRATIS montage en 3 jaar garantie.
Voor een afspraak met vlotte afhandeling verzoeken wij u te bellen met 030 2387575.
TIP: In de eerste e-mail van Ziptuning was een PDF bijgevoegd met een tegoedbon van 50,- Euro als u met 2 auto's komt chiptunen.
Wij kunnen ons goed voorstellen dat chiptuning in het algemeen wat onduidelijk kan zijn als u nog niet bekend bent met dit product. Neem altijd even contact met ons op per telefoon indien iets onduidelijk is. Wij zullen u in de loop van de week telefonisch contact opnemen om eventuele vragen met u door te nemen.
U bent van harte welkom bij Ziptuning!
Met vriendelijke groet,
Paul Castelein
Ziptuning Utrecht
Informatie links:
Meest gestelde vragen Veel antwoorden op uw vragen.
Nieuws en referenties Lees hoe Ziptuning de vrachtauto's van Dakar chiptuned.
Rijervaringen Vermogenscurves en echte persoonlijke rijervaringen.
Download flyer Makkelijk uitprinten met illustraties.
Dillon Koster De Ziptuning test coureur.
Ontwikkeling.
Ziptuning ontwikkelt de tuning software zelf voor uw voertuig specifiek op maat. De thermische en mechanische belasting blijft in balans. Er is rekening gehouden met extra belading en het trekken van een caravan of aanhanger. Uitlaatgasemissies komen niet buiten de wettelijke normen. De Ziptuning aanpassing is uitvoerig is getest in praktijk, testbank en met softwaresimulaties.
Werkwijze.
U arriveert bij het Ziptuning tuningstation. De originele software van uw auto wordt uitgelezen. Op basis van deze originele software word voor u een geoptimaliseerd programma gemaakt, voor uw voertuig specifiek en onherkenbaar voor de dealer. Het aanpassen van de uitgelezen software duurd ongeveer 45 minuten. Daarna word de software terug geplaatst in uw auto. De chiptuning is dan klaar na ongveer 1,5 uur.
Testen.
Dillon Koster is nauw betrokken bij de ontwikkelingen binnen Ziptuning.
De race-ervaring welke Dillon Koster opdoet als professioneel autocoureur gebruikt Ziptuning om een zo perfect mogelijk tuningproduct voor uw auto af te leveren. Bezoek hier de website van Dillon Koster.
Geen sporen.
De nieuwste diagnose elektronica en informaticaprotocollen zijn bij Ziptuning aanwezig voor het uitlezen en programmeren van het motormanagement zonder de chip te demonteren of sporen achter te laten. Ziptuning is altijd up-to-date, service gericht en innovatief.
Garantie.
Ziptuning geeft u standaard 3 jaar garantie op de aangepaste software update.
Naast deze software-garantie biedt Ziptuning u altijd "Niet tevreden - Geld terug" garantie.
Niet vanuit de fabriek getuned.
Een consumenten auto is een massaproduct welke in de hele wereld goed moet functioneren. In Nederland en Europa hebben we de ideale omstandigheden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement goed mogelijk zonder de levensduur van uw motor in te korten.
Tegewoordig bieden ook veel dealers chiptuning aan, alleen wel voor een hoge prijs van rond de 1200,- euro. Maar ook de dealer besteed de chiptuning uit aan chiptuning bedrijven als Ziptuning.
Onze service in het kort
- Wij plaatsen gratis de originele software terug indien u dat wenst.
- De totale ingreep neemt gemiddeld 1 tot 2 uur in beslag. De tuning is klaar terwijl u wacht.
- Gratis updates, Ziptuning werkt altijd met de meest recente software versies.
- Wij rekenen u geen extra montagekosten, geen verrassingen.
- Onze prijzen zijn incl. BTW
- Goedkoper dan bij de dealer, omdat Ziptuning fabrikant is.
- Altijd ontwikkeld in eigenbeheer bij Ziptuning, u heeft niet te maken met een tussenpersoon.
Ziptuning Utrecht
Proostwetering 103 D
3543 AC Utrecht
Tel 030 2387575
www.Ziptuning.nl
info@Ziptuning.nl
Ziptuning BV.
Aan de inhoud van dit e-mailbericht kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord. De informatie verzonden met dit e-mailbericht is uitsluitend bestemd voor de geadresseerde als voorbeeld. Indien u meent dat dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u verzocht deze te retourneren aan Ziptuning BV.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Dat soort mails is nogal zinloos: sowieso is de claim van een lager verbruik gelul, meer vermogen bereik je bij chiptuning door over het algemeen door de turbodruk te verhogen. Meer druk = meer lucht in de cylinder waardoor er meer brandstof ingespoten kan worden zonder dat de verbrandingsefficiency minder wordt. Meer brandstof geeft meer vermogen, maar automatisch ook een hoger verbruik. Ik geloof niet in die claims.
En eigenlijk zou er ook een 'resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'-melding bij moeten staan, per individuele motor kan de winst nogal verschillen. Het ene blok is het andere niet. Als ze 272 pk aangeven zal het in werkelijkheid tussen de 260 en 275 zijn.
En eigenlijk zou er ook een 'resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'-melding bij moeten staan, per individuele motor kan de winst nogal verschillen. Het ene blok is het andere niet. Als ze 272 pk aangeven zal het in werkelijkheid tussen de 260 en 275 zijn.
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Ja, okay.
Dat van dat verbruik is me bekend.
Heb meerdere getunede auto's gehad, alleen dan van VAG.
De voorwaarden, lijken die wat?
Op zich lijkt het mij wel wat.
Niet tevreden geld terug
Maar wat is niet tevreden
:
Maar eens een belletje eraan wagen.
Alleen voor mij zijn zij onbekend en onbekend maakt vaak onbemind.
Ook bij mij.
Dat van dat verbruik is me bekend.
Heb meerdere getunede auto's gehad, alleen dan van VAG.
De voorwaarden, lijken die wat?
Op zich lijkt het mij wel wat.
Niet tevreden geld terug

Maar wat is niet tevreden

Maar eens een belletje eraan wagen.
Alleen voor mij zijn zij onbekend en onbekend maakt vaak onbemind.
Ook bij mij.
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Garantie, tsja waarop? De software zelf kan niet kapot dus daar kun je makkelijk garantie op geven. Je grootste risico is gevolgschade: blok, turbo (met name die), koppeling, bak, aandrijfas(sen) etc. Dat zal wel niet gedekt worden.
Als je niet tevreden bent over het behaalde resultaat zetten ze de originele software er weer in en krijg je je geld terug. In die zin dus geen risico. De vraag is dan wel weer hoeveel schade er in de tussentijd aan je auto is aangericht en wie daar dan nog aansprakelijk voor is.
Als je niet tevreden bent over het behaalde resultaat zetten ze de originele software er weer in en krijg je je geld terug. In die zin dus geen risico. De vraag is dan wel weer hoeveel schade er in de tussentijd aan je auto is aangericht en wie daar dan nog aansprakelijk voor is.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Niet helemaal. Meer vermogen haal je doorgaans ook door het mengsel armer te zetten. Ideale verhouding is 1:14,7 maar de meeste auto's lopen in het bovengebied nog rijker als 1:12.Daniel schreef:Dat soort mails is nogal zinloos: sowieso is de claim van een lager verbruik gelul, meer vermogen bereik je bij chiptuning door over het algemeen door de turbodruk te verhogen. Meer druk = meer lucht in de cylinder waardoor er meer brandstof ingespoten kan worden zonder dat de verbrandingsefficiency minder wordt. Meer brandstof geeft meer vermogen, maar automatisch ook een hoger verbruik. Ik geloof niet in die claims.
En eigenlijk zou er ook een 'resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'-melding bij moeten staan, per individuele motor kan de winst nogal verschillen. Het ene blok is het andere niet. Als ze 272 pk aangeven zal het in werkelijkheid tussen de 260 en 275 zijn.
Ga je dus armer dan zou je in theorie ook wat minder verbruik hebben. Maar het brengt allerlei andere nadelen met zich mee, zoals een hogere verbrandings en dus ook uitlaatgassen temperatuur. Leuk voor je turbo's als je ook nog eens meer druk gaat draaien. Want de turbo word dan al warmer door de extra toeren.
Dit heeft oa ook zijn uitwerking op je olie temperatuur en koelwater.
- Jan Speed
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
- Locatie: 040
een goeie chip-boer doet ook veel met de ontstekingsvervroeging.
Deze zal off-boost kritischer worden gekozen (meer vervroeging) en on-boost veiliger (minder vervroeging bij hogere boost.)
Bij mijn auto is dit zo gedaan.
Gevolg: rustig (off-boost) rijden: flink zuiniger en flink wat meer trekkracht.
trappen met full-boost: flink onzuiniger. (logisch, meer luch + meer peut + minder ontstekingsvervroeging = een pak meer vermogen maar dat vermogen komt nog altijd uit benzine.)
m.a.w. de range waarover het verbruik zal varieren wordt groter. Van redelijk zuinig tot extreem onzuinig.
Ik heb mijn chips hier vandaan: http://www.hi-tuning.com
Deze zal off-boost kritischer worden gekozen (meer vervroeging) en on-boost veiliger (minder vervroeging bij hogere boost.)
Bij mijn auto is dit zo gedaan.
Gevolg: rustig (off-boost) rijden: flink zuiniger en flink wat meer trekkracht.
trappen met full-boost: flink onzuiniger. (logisch, meer luch + meer peut + minder ontstekingsvervroeging = een pak meer vermogen maar dat vermogen komt nog altijd uit benzine.)
m.a.w. de range waarover het verbruik zal varieren wordt groter. Van redelijk zuinig tot extreem onzuinig.
Ik heb mijn chips hier vandaan: http://www.hi-tuning.com
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
ik zou gewoon naar RICA gaan
die hebben 15jr ervaring met de volvo 5cyl turbo motoren (en dat is wat jij er ook in hebt liggen)
tuurlijk gaat er bij RICA ook wel eens wat naar de klote
dat is heel vervelend
ik kan je vertellen dat er bij VAG-god JD ook motoren ploffen
echter het gaat erom hoe het vervolgens wordt opgelost
ken een anatal verhalen van dichtbij (3 verschillende tuners)
alle 3 gewoon netjes opgelost zelfs toen het niet aan de soft gelegen bleek te hebben (turbo geploft/asje in 2-en), heeft RICA heel netjes opgelost
gast rijd inmiddels met 380pk rond
het is een tuner ooke raan gelegen dat er geen verhalen over hem de ronde doen
zoek daarom een tuner een geen soft uploader, dan kan iedere boerenlul
zoek een tuner die zelf soft schrijft
RICA is er daar 1 van, met heel veel volvo-turbo kennis
E
die hebben 15jr ervaring met de volvo 5cyl turbo motoren (en dat is wat jij er ook in hebt liggen)
tuurlijk gaat er bij RICA ook wel eens wat naar de klote
dat is heel vervelend
ik kan je vertellen dat er bij VAG-god JD ook motoren ploffen
echter het gaat erom hoe het vervolgens wordt opgelost
ken een anatal verhalen van dichtbij (3 verschillende tuners)
alle 3 gewoon netjes opgelost zelfs toen het niet aan de soft gelegen bleek te hebben (turbo geploft/asje in 2-en), heeft RICA heel netjes opgelost
gast rijd inmiddels met 380pk rond

het is een tuner ooke raan gelegen dat er geen verhalen over hem de ronde doen
zoek daarom een tuner een geen soft uploader, dan kan iedere boerenlul
zoek een tuner die zelf soft schrijft
RICA is er daar 1 van, met heel veel volvo-turbo kennis
E
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Ik zal ook naar een echte tuner gaan..
bv.
www.beekautoracing.nl
www.rica.nl
http://www.jdengineering.nl/
zelf heb ik goede ervaringen met Beek maar Rica of JD zullen ook top zijn..
bv.
www.beekautoracing.nl
www.rica.nl
http://www.jdengineering.nl/
zelf heb ik goede ervaringen met Beek maar Rica of JD zullen ook top zijn..
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Ik ben het helemaal met jullie eens hoor, je hoeft me niet te overtuigen.
Alleen met zoeken op het i-net kom je zoveel tegen en deze is een keer goedkoper dan Rica bv.
Dan wil ik toch eens weten hoe het zit.
REVO schijnt nu ook software te hebben voor de ST.
Duurt alleen ff voordat je eens de specs krijgt van die lui.
Schijnt ook een goede tuner te zijn.
Maar als ik heel eerlijk mag zijn; ik laat hem maar zoals 'ie is.
Dat geneuzel er omheen over garantie.
Ik rijd hem nog ff door en dan zet ik er weer een fijn VAG produkt neer en ga naar JD.
Of een BMW natuurlijk
Heel misschien ga ik nog in D navragen.
Daar schijnen ze wel iets via de dealer te doen met "Wolf".
Is alleen verschrikkelijk duur, rond de 2k ofzo voor een chippie
Alleen met zoeken op het i-net kom je zoveel tegen en deze is een keer goedkoper dan Rica bv.
Dan wil ik toch eens weten hoe het zit.
REVO schijnt nu ook software te hebben voor de ST.
Duurt alleen ff voordat je eens de specs krijgt van die lui.
Schijnt ook een goede tuner te zijn.
Maar als ik heel eerlijk mag zijn; ik laat hem maar zoals 'ie is.
Dat geneuzel er omheen over garantie.
Ik rijd hem nog ff door en dan zet ik er weer een fijn VAG produkt neer en ga naar JD.
Of een BMW natuurlijk

Heel misschien ga ik nog in D navragen.
Daar schijnen ze wel iets via de dealer te doen met "Wolf".
Is alleen verschrikkelijk duur, rond de 2k ofzo voor een chippie

- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Nope, en niet eens specialisten à la Jeroen Dik.Arthur schreef:Geen huistuner in NL.
Ja, je kunt Bluefin-chips kopen (is van Superchips, dus dat zal dat Ziptuning ook wel leveren), maar dan kun je beter terecht bij Groot Motorsport. Da's een ouderwetse Ford-loodgieter die eventuele garantietoestanden net zo netjes oppakt als JD. Groot levert rechtstreeks via Pumaspeed in de UK:
http://www.pumaspeed.co.uk/catagory.php ... 5&subid=34
Maar als je toch geen garantie krijgt, dan wil je liever maatwerk. En dat wordt in NL moeilijk.
(Waarbij jij nog geluk hebt dat je eigenlijk een Volvo-motor hebt en dus evt. bij Rica terecht kunt. Voor dat Duratec-torretje van mij wordt 't echt lastig.)
- Arthur
- Berichten: 43100
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Kreeg nog wat info van iemand.
Dan krijg ik geen goed gevoel bij dit "bedrijf".
Dan krijg ik geen goed gevoel bij dit "bedrijf".
Als toekomstig mede ST rijder heb ik ook gezocht naar ervaringen met Ziptuning.
Helaas zijn de ervaringen díe ik vind negatief:
Ben daar geweest maar hij kreeg het niet voor elkaar had geen goed gevoel bij, zal me terug bellen niets meer van gehoord maar ja!!
Citaat:
Grote teleurstelling, het "bedrijfje" bestaat uit een gehuurde box en een laptop en een tafeltje met wat magazines.
Na deze indrukken op me te hebben laten ingewerkt vond ik het geen betrouwbaar iets en ben er niet meer heen geweest. Ik ben zelf iemand die wil weten wat er nu precies gebeurt met tuning en kreeg geen duidelijk antwoord op mijn vragen. Verder wilde ze op geen enkele manier de beloofde pk's garanderen, zelfs niet met een reeele marge van 10% omdat ik aangaf de auto op een vermogensbank te zetten na tunen.
Bron: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t ... 4d3d0d90d4
Citaat:
heb het bij het vorig artikel reeds gezegd: het zijn een bende amatuers die de specs op hun site verzinnen gezien ze nog maar een 20-tal wagens hebben gechipped maar toch de grote jan wil uithangen
dikke zever in pakskes… al hun specs zijn gewoon wat verzinsels van de amateur-wannabe-zaakvoerder
Bron: http://www.autoblog.nl/archive/2006/12/ ... -ziptuning
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Duidelijke zaak.. wat ik voor de Miniclub heb gedaan is bij Beek een rollenbanktestdag afgesproken en vandaar uit goede contacten opgebouwd.. wij hebben een clubprijs voor €325,- voor maatwerk.. en het loopt echt storm bij die gasten met goede resultaten incl. rollenbankuitdraai
Ik zal als ik jou was contact opnemen met Beek en zeggen dat je via de NewMINIclub komt maar je heb geen Mini meer ofzo.. misschien zal het iets duurder zijn maar onder die €500,- kom je wel.. zijn doen juist veel Ford, VAG, Porsche en subaru (en Mini's natuurlijk)

Ik zal als ik jou was contact opnemen met Beek en zeggen dat je via de NewMINIclub komt maar je heb geen Mini meer ofzo.. misschien zal het iets duurder zijn maar onder die €500,- kom je wel.. zijn doen juist veel Ford, VAG, Porsche en subaru (en Mini's natuurlijk)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 7 gasten