ik ben sinds een maandje of 2 bezig met aanpassen van de bmw om er voornamelijk nordschleife mee te gaan rijden.
het is voor mij wat nieuw, gezien ik voorheen altijd gedrift heb en de opbouw dus wat anders verloopt.
ook heb ik van 2007 tot 2012 competitief ge kart (sodi rotax max senior en icc) dus weet wel hoe het werkt maar toch.
de auto in kwestie is een bmw e46 sedan van 99 met een m43tub19 4 cilinder motor. geeft standaard zo'n 118pk op de krukas.
wat ik gedaan heb is het geld niet waard, maar gezien niemand wat doet met deze blokken geniet ik wel van alle r&d. moet alles zelf maken en dat bevalt me wel
heb deze auto en goed jaar in bezit en motorisch al wel een hoop aan gedaan.
regrind nokkenas
m50klepveren
alu intake(laten maken) 70mm gasklep (nog niet gemonteerd)
m42 spaghetti spruitstuk aangepast
tomei brandstofdruk regelaar
afgedraaide krukas poulie en vliegwiel
ecu remap (hoff performance)
open 2 inch uitlaat
doet nu plus min 140 op de wielen
en nog wat kleine dingen her en der:
innovate wideband
emu det 3 piggyback ecu
kwa onderstel
diff rubbers draagarm rubbers powerflex
e34 harde motor en bak steunen
7twenty camber armen
offset bussen draagarm achter(toe correctie)
d1 spec schroefset 24 standen instelbaar
lenso jager velgen 18x9 rondom lekker licht, et35 245-40 achter et23 225-40 voor toyo proxes t1r
interieur:
nrg rode kuipstoelen hard mounted zonder rails
gp race 6 punts gordels met fia tot 2021
gp race vlak 340mm stuur met sparco naaf
bmc chassis mounted short shifter
achterin alles leeg voorin alles vol(beetje genieten van de luxe waar mogelijk.
tevens ook zelf een harness bar gemaakt tot er een kooi in komt.
aantal foto's

hoor graag de reacties. groet enzo jasper
GROTE UPDATE: 25 sep 2018
Ik heb weinig op het forum gezeten de afgelopen tijd. Maar wel zeer veel tijd doorgebracht met de e46.
Afgelopen weken weer zeer veel gedaan.
Om te beginnen de m43tu eruit gelepeld. En een verse m54b30 opgebouwd met m50 inlaat rvs headers. 2.5 inch catless custom uitlaat met simons middendemper en tomei einddemper.
Auto draait op een ms42 ecu van een m52tub28. Omdat ik ook nog met kabel bediende gasklep werk.
Foto:

Toen dit er allemaal in zat en goed werkend was kwam ik er achter dat mijn originele brandstoftank niet goed werkte. En de retour intern niet goed terug voerde. Bij een halve tank begon hij al lucht aan te zuigen. Dus besloten een fuel cell te monteren. Uiteindelijk was dit toch het plan en dan eerst tank wisselen is ook zo nutteloos.
Foto:

Het is een 30 liter fuel cell van “ebay” met an leidingen van tank tot motorruimte. En van daar pushlock tot het blok. Met een 380 lph externe pomp en dw an filter.
Foto:

Tevens een nieuwe set wielen. Ben overgestapt van de 18 inch wielen naar een set 17 inch alpina reps. Overgenomen van een ander forum lid Jurgt. Met een vers setje nankang ns2r.
Persoonlijk vind ik de 17 inch met wat meer band hem veel beter staan. Plus zwart is wat meer race haha.
Foto:

Gister de auto laten uitlijnen.
VOORAS:
Camber -2.25
0.05 uitspoor
Caster 0
1.8 bar koud
ACHTERAS:
Camber -2.0
0.08 toespoor
1.9 bar koud
Foto:

Vandaag de laatste dingen gedaan
Stickers geplakt van mijn lokale sponsor en vriendelijke mede autoliefhebbers “show off imports.
Foto:

Gt spiegels gemonteerd.
Foto:

En de nieuwe 3d geprinte intake buis gemonteerd.
Foto:

hitte schild moet ik nog maken.