Dus bij deze dan maar

Riceaux schreef: 18 jun 2018, 21:29 Was ook sarcastisch.Shmee150 had er 3 en nu nog 'maar' 2 en er ook meerdere video’s van gemaakt. Lijkt mij in ieder geval een erg vermakelijk karretje!
Nooit geweten dat er die problemen waren met het blok. De vorige generatie had ook al last van scheurende cilinders (net als de Focus ST).Wout309t schreef: 18 jun 2018, 22:10 Wel iets meer mee aan de hand dan alleen een pakkinkje:
https://youtu.be/CuGodKdRLpE
Er zijn artikelen te vinden eind 2017, waarin Ford aangeeft hier aan te werken en dit voor 'alle' eigenaren zal oplossen. Zou ik me derhalve niet al te druk om maken.Wout309t schreef: 19 jun 2018, 09:28 De (Volvo) vijfcilinder had inderdaad last van scheuren tussen de cilinderbussen. Terwijl de 2.3 en 2.4 blokken met 81mm boring erg sterk zijn, hebben zowel Ford als Volvo besloten om de RS/ST en de R-modellen met de 83mm boring uit te voeren. Dat allemaal voor ~0,1L extra inhoud.
Deze blokken willen origineel al wel scheuren en die kans wordt nog veel groter als ze getuned worden, wat 3/4 van de eigenaren ook doet bij die wagens.
De nieuwe RS heeft dus schijnbaar als probleem dat het blok een zwakke plek heeft bij de koelkanalen. Het ziet er ook erg kwetsbaar uit in dat filmpje.
Zonde dat er weer zo'n issue is, blijven leuke auto's.