Remco Halters, Corrado G60 opzoek naar M3

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Remco Halters

Remco Halters, Corrado G60 opzoek naar M3

Bericht door Remco Halters » 03 feb 2007, 15:23

Hoi iedereen,

Na de laatste tijd veel op het forum te hebben rondgekeken op zoek naar informatie en ervaringen met een E46 M3 na een tip van Dexter toch maar besloten om me aan te melden.

Zal me eerst on-topic even voorstellen en daarna een paar waarschijnlijk off-topic vragen stellen (staan inmiddels waar ze thuishoren in het Bratwursten und Jägermeister topic).

Even voorstellen dus:
Remco Halters, 30 jaar en woonachtig in Etten-Leur (NB)
Zo'n bijna 8 jaar mijn rijbewijs, beetje laat begonnen, en ook diezelfde tijd een VW Corrado G60 als auto. Gelukkig heb ik al die tijd schadevrij gereden en hoop dit nog een tijdje zo vol te houden.
Ik werk als "grafisch vormgever" bij een trekhaakkabelsetfabrikant (mooi scrabbelwoord) en een gedeelte van mijn taak is het maken van handleidingen door middel van lijntekeningen voor de inbouw van een kabelboom in auto's. Heeft dus als leuke bijkomstigheid dat je vaak auto's krijgt te zien in een vroeg stadium en deze naar lijntekeningen moet omzetten. In mijn vrije tijd doe ik zo nu en dan wat opdrachten voor het maken van website's, logo's etc.
Het is overigens niet zo dat ik compleet autogek ben ofzo, van het technische gedeelte weet ik vrij weinig af. Als je mij vraagt hoeveel liter die G60 motor is van de Corrado dan moet ik je dat antwoord helaas schuldig blijven. 1.8 liter schiet me te binnen maar of het klopt :?
Maar ik kan dus wel een mooie auto waarderen en liefst ook nog eentje die snel is en goede rijeigenschappen heeft.

Hieronder nog even een foto's van mijn Corrado uit 1990 die ik ongeveer 7,5 jaar met veel plezier heb gereden.

[img:636:434]http://www.xs4all.nl/~rening/Corrado.jpg[/img]
Ondertussen zitten er wel een aantal jaren andere velgen onder van OZ.

Eigenlijk loop ik al 2 jaar met de gedachte om een andere auto te kopen maar nu gaat het dan toch echt gebeuren. Als ik opschiet kan ik de kilometerstand van de Corrado nog net onder de 200.000 km houden.
Best lastig een andere auto kopen, je hebt een budget in gedachte en rond dat telkens naar boven af tot je uiteindelijk in een prijsklasse aan het rondneuzen bent die ongeveer Euro 20.000,- hoger ligt dan je oorspronkelijk budget. De BMW E46 M3 heeft op het moment mijn voorkeur, gisteren wezen kijken en echt een prachtige wagen.
Stel dat ik dit doe dan ben ik straks aan het werken voor mijn auto wat misschien niet verstandig is maar zo'n M3 is toch wel erg leuk...

Dan ga ik nu maar eens mijn (inmiddels ingekort) maar nog steeds lang lulverhaal afronden.

Groet,
Remco
Laatst gewijzigd door Remco Halters op 03 feb 2007, 21:04, 2 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 03 feb 2007, 15:52

Welkom op DF!

Michel

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 03 feb 2007, 16:16

Welkom hier!

Onderhoud zal moeilijk iets over te zeggen zijn zonder het gebruik te weten (wel of geen circuit, vaak stoplichtsprintjes of niet?), maar ik zou ongeveer uitgaan van 1500-3000 euro per jaar, dan zal het sommige jaren meevallen en sommige niet.
En liefst nog een klein bedrag achter de hand voor als er echt eens iets serieus kapot gaat (motor, SMG evt.).

De 2002 auto's hadden trouwens de eerste drie maanden problemen met de lagers, zijn erg veel motoren geploft uit die serie; ik zou ergens in de onderhoudshistorie proberen te achterhalen of de motor al een keer vervangen is of of de auto de lager (of was het lagerschaal?) modificatie gehad heeft.

Er zijn trouwens nog een paar mensen hier op zoek naar een E46 M3, die verzamelen zich meestal hier. ;)
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2800

René130i

Bericht door René130i » 03 feb 2007, 17:58

Welkom hier :wink:

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 03 feb 2007, 18:04

welkom inderdaad een goede keuze

Remco Halters

Bericht door Remco Halters » 03 feb 2007, 19:57

Peter Tunissen schreef:Welkom hier!

Onderhoud zal moeilijk iets over te zeggen zijn zonder het gebruik te weten (wel of geen circuit, vaak stoplichtsprintjes of niet?), maar ik zou ongeveer uitgaan van 1500-3000 euro per jaar, dan zal het sommige jaren meevallen en sommige niet.
En liefst nog een klein bedrag achter de hand voor als er echt eens iets serieus kapot gaat (motor, SMG evt.).

De 2002 auto's hadden trouwens de eerste drie maanden problemen met de lagers, zijn erg veel motoren geploft uit die serie; ik zou ergens in de onderhoudshistorie proberen te achterhalen of de motor al een keer vervangen is of of de auto de lager (of was het lagerschaal?) modificatie gehad heeft.

Er zijn trouwens nog een paar mensen hier op zoek naar een E46 M3, die verzamelen zich meestal hier. ;)
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=2800
Dank je voor je snelle info, is inderdaad wel verstandig om altijd rekening te houden met onvoorziene kosten. Gebruik is vooral voor dagelijks werk-woon verkeer (22 km) met afentoe een langere trip, binnendoor maar niet met echt overdreven veel stoplichten.
Mocht ik terug gaan voor een proefrit en eventuele aankoop gaan doen zal ik zeker wat dingen navragen over de lagers e.d.
Ik heb inderdaad ergens op het forum iets gelezen over lagers, dacht iets van draagstanglagers als die bestaan tenminste :?

Denk dat ik deze Even voorstellen post in een sterk verkorte versie met vooral de vragen die ik heb even in het Bratwursten und Jägermeister
topic plaats. Niet iedereen zal in het Even voorstellen topic kijken waarschijnlijk.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 feb 2007, 20:39

Ik kijk hier nu toevallig wel even. :wink: En welkom Remco.

Volgens mij waren het de drijfstanglagers die wel eens kapot gingen.Als die al vervangen zijn is er dus niks aan het handje.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 03 feb 2007, 20:42

Edit

Remco Halters

Bericht door Remco Halters » 03 feb 2007, 20:54

De vragen heb ik inmiddels in het Bratwursten und Jägermeister topic staan onder het draadje
"E46 M3 aanschaf, onderhoud en verzekering(tips)"

En heb meteen maar de vragen uit mijn introductie gehaald want is voor andere bezoekers handiger dat nuttige informatie en adviezen die ik van jullie krijg op een logische plaats staan lijkt me.
Laatst gewijzigd door Remco Halters op 03 feb 2007, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 03 feb 2007, 20:55

Welkom!

Dexter

Bericht door Dexter » 04 feb 2007, 00:32

Welkom aan boord Remco!
Ik hoop dat je hier de antwoorden op je vragen gaat vinden.
En aangezien er hier een aantal M3-rijders te vinden zijn zal dat wel gaan lukken. :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 feb 2007, 11:30

Welkom.

Niels
Auto: Prius+

Re: Remco Halters, Corrado G60 opzoek naar M3

Bericht door Niels » 04 feb 2007, 11:43

Welkom! Als liefhebber van de M3 kun je hier je hart ophalen....
Remco Halters schreef:van mijn Corrado uit 1990 die ik ongeveer 7,5 jaar met veel plezier heb gereden.
Knap werk! Niets dan ellende met die van mij gehad :wink: Binnenkort gaat ie op marktplaats met een hoop nieuw spul en een hoop verlies :cry: Inmiddels wel weer (nog wel :? ) probleemloos maar de lol is d'r wel af.

Remco Halters

Bericht door Remco Halters » 04 feb 2007, 13:09

De Corrado heb ik met plezier gereden maar ook wel een hoop kosten aan gehad. Om een voorbeeld te noemen de stuurbekrachtegingsolie die lekte.
Naar een merkdealer geweest omdat ik wel een slepend geluid hoorde tijdens het sturen maar daar wisten ze me te melden dat dat niet zodirect kwaad kon en vervolgens mijn stuurbekrachtegingspomp maar de klote en nog wat. Grapje koste me toen in het guldentijdperk 3200,-
Ben wel wat gewend wat kosten betreft dus maar heb wel erg veel door een collega laten doen (ex-monteur) dus altijd wel veel op uurprijs kunnen besparen.
Verwacht er niet veel voor te krijgen al ziet ie er nog wel vrij goed uit als je dat gaat vergelijken met de meeste Corrado's die nog rondrijden.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 05 feb 2007, 10:05

Welkom.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 06 feb 2007, 12:28

Welkom alhier

Aldus een oud bewoner van Etten-Leur :)

Plaats reactie