Na de laatste tijd veel op het forum te hebben rondgekeken op zoek naar informatie en ervaringen met een E46 M3 na een tip van Dexter toch maar besloten om me aan te melden.
Zal me eerst on-topic even voorstellen en daarna een paar waarschijnlijk off-topic vragen stellen (staan inmiddels waar ze thuishoren in het Bratwursten und Jägermeister topic).
Even voorstellen dus:
Remco Halters, 30 jaar en woonachtig in Etten-Leur (NB)
Zo'n bijna 8 jaar mijn rijbewijs, beetje laat begonnen, en ook diezelfde tijd een VW Corrado G60 als auto. Gelukkig heb ik al die tijd schadevrij gereden en hoop dit nog een tijdje zo vol te houden.
Ik werk als "grafisch vormgever" bij een trekhaakkabelsetfabrikant (mooi scrabbelwoord) en een gedeelte van mijn taak is het maken van handleidingen door middel van lijntekeningen voor de inbouw van een kabelboom in auto's. Heeft dus als leuke bijkomstigheid dat je vaak auto's krijgt te zien in een vroeg stadium en deze naar lijntekeningen moet omzetten. In mijn vrije tijd doe ik zo nu en dan wat opdrachten voor het maken van website's, logo's etc.
Het is overigens niet zo dat ik compleet autogek ben ofzo, van het technische gedeelte weet ik vrij weinig af. Als je mij vraagt hoeveel liter die G60 motor is van de Corrado dan moet ik je dat antwoord helaas schuldig blijven. 1.8 liter schiet me te binnen maar of het klopt

Maar ik kan dus wel een mooie auto waarderen en liefst ook nog eentje die snel is en goede rijeigenschappen heeft.
Hieronder nog even een foto's van mijn Corrado uit 1990 die ik ongeveer 7,5 jaar met veel plezier heb gereden.
[img:636:434]http://www.xs4all.nl/~rening/Corrado.jpg[/img]
Ondertussen zitten er wel een aantal jaren andere velgen onder van OZ.
Eigenlijk loop ik al 2 jaar met de gedachte om een andere auto te kopen maar nu gaat het dan toch echt gebeuren. Als ik opschiet kan ik de kilometerstand van de Corrado nog net onder de 200.000 km houden.
Best lastig een andere auto kopen, je hebt een budget in gedachte en rond dat telkens naar boven af tot je uiteindelijk in een prijsklasse aan het rondneuzen bent die ongeveer Euro 20.000,- hoger ligt dan je oorspronkelijk budget. De BMW E46 M3 heeft op het moment mijn voorkeur, gisteren wezen kijken en echt een prachtige wagen.
Stel dat ik dit doe dan ben ik straks aan het werken voor mijn auto wat misschien niet verstandig is maar zo'n M3 is toch wel erg leuk...
Dan ga ik nu maar eens mijn (inmiddels ingekort) maar nog steeds lang lulverhaal afronden.
Groet,
Remco