Project 86
- friesc
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
- Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
- Locatie: Amsterdam
Project 86
Zo' na lang twijfelen heb ik de knoop dan toch doorgehakt.
Het was uiteindelijk een gevecht tussen de Porsche 987 2.7L en de GT86.
Uiteindelijk voor de 86 gegaan en besloten van de Porsche droom nog wat uit te stellen.
Een dikke 2 weken geleden voor het eerst naar mijn toekomstige vierwieler gaan kijken.
Verkoper was een aardige gozer en heel correct, de auto was technisch perfect in orde.
Het leuke was dat er 18" OZ's bij zaten...en dan nog exact die die ik wou (OZ Ultralegerra).
Na overeenkomst dan een week later gaan ophalen met de trailer (een mede-forummember heeft mij prima geholpen!)
Na het hele importprocess kon ik 'eindelijk' rijden!
Man wat rijd dat ding strak zeg! In vergelijking met mijn Giulietta QV heeft ie iets minder duwkracht maar de gasrespons is fenomenaal!
Heb nog niet dom gedaan met traction en stability control maar dat komt nogwel.
Heb gelijk ook een HKS Hi-Power Lightweight uitlaat gemonteerd. Er mocht toch iets meer brul zijn.
Aangezien ik wel op circuit wil rijden komen er gegarandeerd nog mods, ik denk remmen en koeling zullen eerst aan de beurt zijn.
Het was uiteindelijk een gevecht tussen de Porsche 987 2.7L en de GT86.
Uiteindelijk voor de 86 gegaan en besloten van de Porsche droom nog wat uit te stellen.
Een dikke 2 weken geleden voor het eerst naar mijn toekomstige vierwieler gaan kijken.
Verkoper was een aardige gozer en heel correct, de auto was technisch perfect in orde.
Het leuke was dat er 18" OZ's bij zaten...en dan nog exact die die ik wou (OZ Ultralegerra).
Na overeenkomst dan een week later gaan ophalen met de trailer (een mede-forummember heeft mij prima geholpen!)
Na het hele importprocess kon ik 'eindelijk' rijden!
Man wat rijd dat ding strak zeg! In vergelijking met mijn Giulietta QV heeft ie iets minder duwkracht maar de gasrespons is fenomenaal!
Heb nog niet dom gedaan met traction en stability control maar dat komt nogwel.
Heb gelijk ook een HKS Hi-Power Lightweight uitlaat gemonteerd. Er mocht toch iets meer brul zijn.
Aangezien ik wel op circuit wil rijden komen er gegarandeerd nog mods, ik denk remmen en koeling zullen eerst aan de beurt zijn.
-
Online
- Berichten: 4114
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Project 86
Nice, ben benieuwd naar verdere mods.
- tomgtr
- Berichten: 10887
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Project 86
Gaaf. Rice rice baby. I like it!
-
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Project 86
Mooie auto! Lijkt me typisch zo'n auto waarmee je plezier kunt hebben zonder je rijbewijs gelijk kwijt te raken. Evt. op termijn nog een ander onderstelletje voor wat verlaging?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Project 86
Gaaf ! Gefeliciteerd man benieuwd naar je verdere vorderingen 
Ook benieuwd naar je eerste echte gedetailleerde ervaringen met de GT86.

Ook benieuwd naar je eerste echte gedetailleerde ervaringen met de GT86.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Project 86
Gaaf ding Fries! HKS Hi-power is altijd goed! Alleen jammer dat ie voor de RX8 alleen leverbaar is als enkele pijp. Die flamed tips zijn gaaf!
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Project 86
Heel gaaf! Gaan we volgen dit 

- Marc Sierra
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Project 86
Leuke auto! Ben erg benieuwd hoe zo iets stuurt, lijkt me dat je er een hoop lol mee kan hebben. 

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Project 86
Tof! Deze ga ik ook volgen. Ik ben benieuwd naar de mods.
- HJ2
- Berichten: 3680
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Project 86
Zag er toevallig van de week een 'sportief' de hoek om komen. Mij viel iig op dat de wagens er irl veel fraaier uit zien dan de foto's doen vermoeden. Ik kan me voorstellen dat het modelletje bevalt
- CipherKeys
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 mei 2018, 20:05
- Auto: Mercedes GLC 220D 4MATIC Coupé
- Locatie: Alkmaar
Re: Project 86
Ziet er strak uit. Ben ook erg benieuwd naar verdere ontwikkelingen.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Project 86
Coole bak!
Olivier kom er maar in haha.
Olivier kom er maar in haha.
-
- Berichten: 54838
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Project 86
Leuk man. Gefeliciteerd, heel mooie speelse betrouwbare uitgebalanceerde kar.
-
- Berichten: 18925
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Project 86
Sinds een week of wat zie ik er nu ook steeds een rijden hier.
Leuke bakkies zijn het. Je krijgt gewoon zin om te sturen als je zo'n ding ziet rijden!
Leuke bakkies zijn het. Je krijgt gewoon zin om te sturen als je zo'n ding ziet rijden!
- SvB
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
- Locatie: Utrecht
Re: Project 86
Mooie mods die OZ en die uitlaten Fries, staat er mooi bij zo.
Hoop dat ik je een keer op een trackday tegen kom, even bij praten
Hoop dat ik je een keer op een trackday tegen kom, even bij praten

- friesc
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
- Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
- Locatie: Amsterdam
Re: Project 86
Dank iedereen!
Op NL wegen is ie heel comfortabel, waarschijnlijk ook omdat de zitpositie perfect is.
Maar zodra we Belgie binnen reden merkten we gelijk dat de vering het moeilijk kreeg, Al helemaal op de snelwegen in Wallonie...scherpe oneffenheden vind ie echt niet leuk, ook heeft ie heel erg de neiging om in het spoor van vrachtwagens te rijden.
We zijn ook in de heuvels van Durbuy gaan rijden en dan kwam de auto echt tot leven...hij stuurt heel direct en precies.
Je moet de toeren toch wel boven de 4500 houden want eronder valt ie toch wat in een put, maar blijf in de power-band en dat ding is echt gaaf om mee te rijden, hij laat wat slip op de kont toe en is heel controleerbaar (het was wel openbare weg dus ik heb niet heel gek gedaan). Nu weet ik ook hoe een sperdifferentieel voelt
Kortom: Er komt waarschijnlijk wel een schroefsetje met verstelbare compressie en rebound, zodat ik de boel kan opzetten voor de straat en de track.
PS: ben wel verast door het verbuik...1\13 bij normaal rijden...maar zodra je idioot gaat doen zit je algouw aan 1/9 of 1/8
Ik heb dit weekend er de eerste lange rit opzitten. We zijn naar de ardennen gereden voor een familieweekend.Zed240 schreef: 23 mei 2018, 15:12 Mooie auto! Lijkt me typisch zo'n auto waarmee je plezier kunt hebben zonder je rijbewijs gelijk kwijt te raken. Evt. op termijn nog een ander onderstelletje voor wat verlaging?
Op NL wegen is ie heel comfortabel, waarschijnlijk ook omdat de zitpositie perfect is.
Maar zodra we Belgie binnen reden merkten we gelijk dat de vering het moeilijk kreeg, Al helemaal op de snelwegen in Wallonie...scherpe oneffenheden vind ie echt niet leuk, ook heeft ie heel erg de neiging om in het spoor van vrachtwagens te rijden.
We zijn ook in de heuvels van Durbuy gaan rijden en dan kwam de auto echt tot leven...hij stuurt heel direct en precies.
Je moet de toeren toch wel boven de 4500 houden want eronder valt ie toch wat in een put, maar blijf in de power-band en dat ding is echt gaaf om mee te rijden, hij laat wat slip op de kont toe en is heel controleerbaar (het was wel openbare weg dus ik heb niet heel gek gedaan). Nu weet ik ook hoe een sperdifferentieel voelt

Kortom: Er komt waarschijnlijk wel een schroefsetje met verstelbare compressie en rebound, zodat ik de boel kan opzetten voor de straat en de track.
PS: ben wel verast door het verbuik...1\13 bij normaal rijden...maar zodra je idioot gaat doen zit je algouw aan 1/9 of 1/8
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 29 mei 2018, 19:47
- Auto: Subaru legacy
- Locatie: Sliedrecht
Re: Project 86
Gave auto daar ga je een hoop plezier van hebben
- HJ2
- Berichten: 3680
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Project 86
Wat had je dan verwacht? Lijkt mij precies iets wat je kunt verwachten.!friesc schreef: 30 mei 2018, 09:54
PS: ben wel verast door het verbuik...1\13 bij normaal rijden...maar zodra je idioot gaat doen zit je algouw aan 1/9 of 1/8
- friesc
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
- Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
- Locatie: Amsterdam
Re: Project 86
Gewoon dat ie meer ging zuipen, subie motoren zijn niet echt bekent om hun zuinigheid.
- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Project 86
Verbruik is netjes in mijn ogen!
Motor boven de 4500 toeren houden zorgt er wel voor dat je wat meer je best moet doen om hard te gaan. Vind ik altijd wel leuker dan bij 1000 rpm al gelanceerd te worden.

-
- Berichten: 2990
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Project 86
Ik vind het verbruik voor een atmosferische motor zelfs erg netjes. De Toyobaru heeft hele korte overbrengingen, dus maakt altijd relatief veel toeren. 1 op 13 met 200 pk is dan echt netjes.
Heeft zo'n ding trouwens af fabriek al een sper, of is dat later ingebouwd?
Heeft zo'n ding trouwens af fabriek al een sper, of is dat later ingebouwd?
- friesc
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 apr 2018, 13:35
- Auto: GT86 | Alfa Romeo Giulietta QV
- Locatie: Amsterdam
Re: Project 86
Vanaf fabriek een torsen diff als ik me niet vergis
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ///MarcelRvB, Bing [Bot], Google [Bot], Kasteel en 9 gasten