ivm opruiming van het wagenpark bied ik mijn inmiddels fijn rijdende en nette BMW e28 525iA aan van 1981 (dus met de M30!), kilometerstand ongeveer 208500km. We hebben er maar een paar duizend kilometers mee gereden maar met veel lol, m'n meissie en ik. Lekker cruisen naar het strand, ritje hier en daarheen. Super leuk. Maar er is een tijd van komen en gaan helaas. Ookal had ik hem liever gehouden. Kan 'm droog stallen maarja, times are changing......!
Onder andere:
-Grote beurt gehad; Alle oliën filters koelvloeistof en bougies vervangen (dus ook stuurbekrachtiging en automaat bak olie)
-Nieuwe Behr premium radiator
-Kleppen gesteld incl nieuwe klepdekselpakking
-Motorruimte opnieuw gespoten ivm roestvorming
-Nieuwe thermostaat
-Nieuw gepassiveerde beugels van motor naar inlaatspruitstuk
-Nieuw brandstof filter + leidingen
-Divers laswerk gedaan + bodem/wielkasten gereinigd en gecoat
-Zeldzame 850i serie velgen met nieuwe banden, een maatje groter en breder, sportiever dan origineel maar tijdscorrect
-Verlaagd dmv BC schroefset (hoogte, hardheid veren/dempers instelbaar)
-Mooie RVS uitlaat op maat
-Veerpoot brug voor
-Veerpoot brug achter
-Nieuwe speakers + radio
-Automatisch dimmende binnenverlichting (zoals de moderne auto’s ook hebben)
Verder is het gewoon een erg nette 5 serie met 2 jaar APK (dus tot ruim in 2020!) En de wegenbelasting is betaald voor het hele jaar! zowel kwa interieur als exterieur (OK, 2 kleine roestblaasjes, rechtsonder op het rechtervoorscherm en onder op de rechterachterdeur maar that’s it!). Iets sportiever dan origineel, maar nog steeds een fijne reisgenoot met een klassieke ‘stance’ . Zoals deze zijn er niet veel meer helaas. ‘Sharky’ rijdt lekker, remt goed schakelt goed en zoals eerder geschreven; sportiever dan origineel maar nog steeds lekker comfortabel, zoals een 5 serie hoort te zijn. Verder dus goed onderhouden, kosten noch moeite bespaard om deze BMW in ere te herstellen/houden. Verder altijd droog gestald en gebruikt als mooi weer auto. Van origine een Duitse auto, papieren van de eerste (duitse) eigenaar zitten er bij. Ook heb ik de originele uitlaat er nog bij, net als nog wat andere parts.
Geen afgereden rotte mispel dus, zoals velen op marktplaats.
Ik probeer nog een gaatje te vinden om de koppakking te vervangen (zweet wat) voor verkoop en als ik dan toch bezig ben ook gelijk maar laten vlakken/afpersen/schoonmaken/kleppen inslijpen en nieuwe klepseals erop..
Nog wat plaatjes van het boefje:


















Vraagprijs 7250 euro.
Bij vragen of interesse graag mailen appen of bellen! nul zes vier acht 739907 . Wie kachelt lekker de zomer door in stijl?
Grtz, Sieger.