Met 25 lentes jong heb ik al aardig wat auto's onder mijn kont gehad, zowel door 'het hebben van' als door het mogen testen van auto's voor mijn blog.
Ooit begonnen met het rijden in een BMW E30 type 1 323i (waarbij de kleppen op een gegeven moment zo hard tikten dat je niemand meer kon verstaan, het zal je niet verbazen dat deze bolide nu ergens op een sloop ligt) en ook aardig wat plezier gehad met een originele 325i M-Tech II. Een tijd lang was de liefde voor de E30's een beetje geblust, tot ik in oktober 2016 als winterbolide een E30 318i sedan via via kon kopen. Zeker een leuke auto om de wintermaanden even mee te overbruggen, of het een verstandige keus was weet ik niet, maar ik moet zeggen dat ik hem vrij rap te koop had gezet omdat ik toch stiekem wel ergens een beetje de luxe van mijn toenmalig daily, een E46 M3, miste. Desalniettemin blijft de liefde voor de E30 groot. Droom is toch wel om ooit eens een E30 M3 te mogen testen voor mijn site, of de eigenaar hem terug krijgt is een tweede

In de afgelopen jaren heb ik me dus vooral vermaakt met BMW's, vooral M-modellen passeerden hier de revue (E60 M5, M135i, E36 M3 3.2, E90 M3, E46 M3), maar door wat privé omstandigheden moest ik voor mezelf op zoek naar een nieuwe daily. Ik zat een tijd lang in de volle overtuiging een E82 120i of 125i (had stiekem wel de voorkeur) te willen rijden of een Mini JCW. Mijn nieuwe auto moest namelijk voldoen aan drie criteria: 1) Het moet er een beetje leuk uit zien, 2) Ik wil er een goeie BTG mee kunnen neer zetten (dat kan zelfs met mijn moeder haar C1, maar je snapt het idee) en kunnen posen bij de Nürburgring en 3) Ik wil er doordeweeks ook een beetje ok dagelijks mee kunnen rijden i.v.m. woon-werk en tweejarige dochter.
Lang verhaal kort, ik werd door een forumlid hier (hoi, Philip) gewezen op een Mégane RS 250 en ben sinds drie weken dan ook trotse eigenaresse van said Mégane. Het is een RS 250 met CUP Pack geworden, met o.a. een ander onderstel. Ik heb tijdens de proefrit net de ton aangetikt en kan niet wachten om meer kilometers op mijn 'Nürburgring banger/mom car' te zetten.

Een autoliefhebber koopt nooit enkel een auto zonder er plannen mee te hebben; ik wil de RS graag nog laten chippen naar de 300 pk (moet even uitzoeken hoe, wat, wanneer en niet geheel onbelangrijk: waar), ik vind de huidige 19'' velgen niet al te mooi dus zie ik er graag op ten duur leukere wielen onder, en er moet echt een beter geluid uit deze bak gaan komen want ik heb het idee dat ik net zo goed in de MediaMarkt. tussen de huishoudelijke apparatuur kan gaan staan. Ik had al vernomen dat het weghalen van de middendemper voor een wat lekkerder geluidje gaat zorgen, ben benieuwd.
Voor wie het interesseert: ik rijd hiernaast ook nog een Ducati 848. Voorheen ook op dit gebied BMW gereden en twee Suzuki's gehad. En nu begin ik dus met een Fransoos en een Italiaan, dit gaat spannend worden