Eerst langs de volvo garage in Sneek geweest, een kijkje nemen bij de C30. Een rondje om een C30 gelopen en ik werdt gelijk geholpen door een jongen van mijn leeftijd.
Na enige uitleg, en ik mocht even plaats nemen in de wagen vroeg ik om de prijzen van de wagen. Hij zou even meer informatie halen, kwam keurig aan met een prijslijst. Duidelijke uitleg over wat de wagen te bieden had. De C30 met de 2 liter diesel kwam op een vanaf prijs van € 30.635,- . Van binnen vond ik de ruimte niet echt optimaal voorin, kon beter, wel een goeie wagen verder. Nadat ik vroeg om een folder vroegen ze gelijk als ik ook proef wou rijden

De andere plannen was een ritje naar de beier

Bij de beier had ik via het internet al mijn oog laten vallen op 2 auto's:
- de nieuwe 118d 3deurs, cupsport, buisiness edition + midden armsteun
- een 2de hands 320d (E90): http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=237
Eerst naar de 320d gelopen, Bah! smerige bekleding op de achterbank... -> einde oefening. Hier is teveel in 'geleefd'.
Naar binnen, een rondje lopen om de ex van Rico, een pracht 1 serie!
Beneden was iedereen bezig met een gesprek, op naar boven. Daar stonden een paar 1 series! Onder andere deze: http://www.debeier.nl/asp/pagina.asp?su ... volgnr=253
Even in deze wagen zitten, de laatste keer dat ik in een 1 serie zat was in Geneve! (2 of bijna 3 jaar geleden). Positie instellen, en prachtig wat zit dit goed

Na nog wat lopen om de 1 series, een kofferbak bekijken, en nog eens een rondje. Nog eens een E90 opgezocht, zat voor mijn gevoel toch minder dan de 1, zal wel komen omdat hij nieuw te duur is voor mij

Verdorie, nog geen verkoper

Hij vroeg als hij me kon helpen. Uiteraard!
Ik vroeg direct om meer info over de 3deurs 1, wat dom lullen over de 1 serie, hij pakte wat algemene folders erbij. Tevens vroeg hij een collega als die er reeds meer van wist.
Als ik even geduld had kreeg in meer info

Hij holp mij direct vroeg wat ik wou, een 118d, cupsport , buisiness edition met middenarmsteun. Cupsport was volgens hem een tijdelijk optiepakket, maar er zou tzt vast iets nieuws zijn... Vreemd maar goed.
Ik kreeg er van zijn collega nog een prijslijst bij van de nieuwe 1 3 deurs. De prijzen zijn zo'n 450 euro lager dan de 2007 prijzen van de 5 deurs.
Hij vroeg wat ik wou en als ik inruil heb, ik vertelde dat ik een 320d van 1999 heb, vroeg als hij een voorstel kon maken. Wees hij af, hij zei bij dergelijke wagens kijken we naar de dagwaarde en zeker omdat de wagen er nog niet is is het lastig hier een prijs voor te maken. Of ik moet zo 1 bestellen. Maar die gok is mij te groot, het gaat toch om een fors bedrag (+/- 33.500-35.000 euro), dan wil ik wel zien en weten wat ik gekocht heb. Rond maart komt hij in de showroom, dan moest ik maar terug komen voor een totaalprijs.
Duidelijk dus.... de 118d 3deurs.
Hoewel de volvo C30 ook wel een beetje trekt, misschien ook maar eens een proefritje aanvragen!
De 118d, hoewel de Volvo ook een prachtige wagen is, ik zal