Lekker op de Autobahn knallen.
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Lekker op de Autobahn knallen.
Gisteren na lange tijd weer eens echt kunnen knallen op de Autobahn. Vorig jaar weliswaar ruim 60.000km in Duitsland gereden maar dat was met de pickup en de trailer er achter. En de afgelopen jaren reed ik een oude E34 525i op LPG en een E34 525tds welke beide te oud waren om serieus door te blazen.
Maar gisteren mocht het dan met de S211 en ik heb er echt van genoten om weer eens "links" mee te kunnen doen. Eerst een 991 Turbo die de Autobahn voor me "leeg veegde" waardoor ik vrijwel niet onder de 130km/h hoefde te komen en op de terugweg bijna een uur kunnen spelen met een 435i. Mooi toch als je een gelijkgezinde treft die ook op een veilige manier wil spelen. Na afloop een goedkeurend duimpje omhoog en beide een lach op het gezicht afscheid nemen.
Geeft me weer een positieve boost en energie!
Maar gisteren mocht het dan met de S211 en ik heb er echt van genoten om weer eens "links" mee te kunnen doen. Eerst een 991 Turbo die de Autobahn voor me "leeg veegde" waardoor ik vrijwel niet onder de 130km/h hoefde te komen en op de terugweg bijna een uur kunnen spelen met een 435i. Mooi toch als je een gelijkgezinde treft die ook op een veilige manier wil spelen. Na afloop een goedkeurend duimpje omhoog en beide een lach op het gezicht afscheid nemen.
Geeft me weer een positieve boost en energie!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Lekker op de Autobahn knallen.
Inderdaad Dick. Maar vorig jaar op weg naar CH ben ik niet boven de 240 geweest(nat en winterbanden max 240 ) :
Valt me op dat de laatste 10 jaar er eigenlijk geen lol meer aan is daar.
Maar bij richting/ afslag 'BAUSTELLE' (niet te vinden op routeplanner) kun je nog wel eens voluit want de rest doet dat niet!

Valt me op dat de laatste 10 jaar er eigenlijk geen lol meer aan is daar.
Maar bij richting/ afslag 'BAUSTELLE' (niet te vinden op routeplanner) kun je nog wel eens voluit want de rest doet dat niet!

-
OnlineFabian
Je bedoeld 230 denk ik

- Niels
- Auto: Prius+
Lekker
Het gemiddelde tempo bij onze Oosterburen is niet meer wat het geweest is..... laatste keren met een lekkere auto kwam ik er hevig gefrustreerd vandaan

Het gemiddelde tempo bij onze Oosterburen is niet meer wat het geweest is..... laatste keren met een lekkere auto kwam ik er hevig gefrustreerd vandaan

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt Niels. De Grüne Polizei is 'overal' aanwezig daar....ik knalde daar elk jaar(>10 j terug) naartoe Hveen-Basel, eigenlijk 'niemand' die me inhaalde (E46 M3 >270) , wat sporten met Audis en Elfers. Doodmoe maar voldaan hotel in. Gemiddeld 150kmh incl tanken. Lukt je nu niet meer:(
- Riceaux
Enige autobahn waar naar mijn idee echt iedereen serieus doorrijd is de A9 tussen München en Berlijn.
Afgelopen zomer daar gereden, reed zelf 200 op de cruise en werd alleen maar ingehaald.
Afgelopen zomer daar gereden, reed zelf 200 op de cruise en werd alleen maar ingehaald.
- Jan-Willem
terig van Freiburg im Briesgau was ook dikke ellende afgelopen zomer.
Zou 7uur moeten zijn volgens google maps en dik 9uur over gedaan.
Wat een ellende, weg werkzaamheden, knetter druk, idioten die met 130km/h links blijven hangen, files.
Hier net over de grens op de A31 naar boven gaat het nog wel al is dat nu ook 1 en al weg werkzaamheden.
In Italie en Zwisterland overal op de snelweg lekker door kunnen rijden, ook de kwaliteit van het weg dek is 828272 keer beter.
Zou 7uur moeten zijn volgens google maps en dik 9uur over gedaan.
Wat een ellende, weg werkzaamheden, knetter druk, idioten die met 130km/h links blijven hangen, files.
Hier net over de grens op de A31 naar boven gaat het nog wel al is dat nu ook 1 en al weg werkzaamheden.
In Italie en Zwisterland overal op de snelweg lekker door kunnen rijden, ook de kwaliteit van het weg dek is 828272 keer beter.
- FreudeamFahren
Mooi is dat. Dick deelt een enthousiast verhaal, over dat het dus wel degelijk nog kan, en de rest vooral druk met ach & wee, en vroeger was alles beter. Zal aan mij liggen: ik vind de openingspost interessanter dan de rest 

-
OnlineSvB
Blijft altijd lekker een poosje "Volle Pijp" op de autobahn.
Maare, wat is een S211 ik zou niet weten welke auto hiermee bedoeld wordt, sorry
Maare, wat is een S211 ik zou niet weten welke auto hiermee bedoeld wordt, sorry

- Robin Hartog
Leuk verhaal, zo op z'n tijd lekker hard rijden in Duitsland is natuurlijk ook best leuk.

https://www.google.nl/search?q=S211&oq= ... e&ie=UTF-8SvB schreef: 25 jan 2018, 15:46 Blijft altijd lekker een poosje "Volle Pijp" op de autobahn.
Maare, wat is een S211 ik zou niet weten welke auto hiermee bedoeld wordt, sorry![]()
-
- Auto: M2
Topsnelheid 667km/h zie ik op Google. Terug uit Berlijn heerlijk kunnen doorrijden laatst. Was helaas met een DS4 omdat de 130 panne had. Zoals 10(?) jaar terug met Dick en de M5 was ook fantastisch! In Nederland keurig de aangegeven snelheid en vanaf de grens zo vaak en lang mogelijk 280
Nog bedankt Dick
-
Een E-klasse in station uitvoering.
Mag niet he, Mercedes op dit forum
Mag niet he, Mercedes op dit forum

-
Klopt. E-klasse combi uit 2007.
-
Afgelopen week en de week daarvoor nog diverse keren 300+ gereden in Dld, geen centje pijn.
Alleen op wisseldagen van vakantiegangers is het ECHT druk.
Alleen op wisseldagen van vakantiegangers is het ECHT druk.
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Hangt uiteraard af van het moment, maar ook welke route je pakt. Als je bijvoorbeeld bij Venlo de A67/A40 richting Duisburg pakt, dan kun je een topspeedrun wel vergeten. Alleen maar vrachtwagens en ook nog eens matig asfalt. Als je bij Gennep de grens overduikt heb je bijna altijd vrij spel. Uiteraard rijdt een driebaansweg prettiger, want dan is het makkelijker om meer tempo te maken.
ps....bijgevoegd mijn lijstje van favoriete Autobahnen. De route Berlijn - Leipzig zit daar ook bij
.
https://driveaholic.nl/greatdrives-autobahn/
ps....bijgevoegd mijn lijstje van favoriete Autobahnen. De route Berlijn - Leipzig zit daar ook bij

https://driveaholic.nl/greatdrives-autobahn/
Laatst gewijzigd door sitechris op 25 jan 2018, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sjoerd
Blijft heerlijk!
Wat ook leuk is om met een auto die eruit ziet dat die op 250 km/h is begrensd maar door een kuurtje dat niet meer is te gaan sporten. En dan boven de 250 km/h door blijven accelereren.
Wat ook leuk is om met een auto die eruit ziet dat die op 250 km/h is begrensd maar door een kuurtje dat niet meer is te gaan sporten. En dan boven de 250 km/h door blijven accelereren.
-
Da's ook leuk met een ouwe Benz waar de gemiddelde van denkt dat het een diesel is.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Blijft altijd leuk spelen op de Autobahn als het rustig is. Wat voor S211 heb je?
Paar jaar geleden een stuk opgereden met een BMW M6. Op een gegeven moment was het helemaal leeg. Best een aparte ervaring als je wordt ingehaald met 300 op de teller.
En een keer een 911 rijder die behoorlijk gefrustreerd was dat die taxi maar op zijn achterbumper bleef hangen.
Paar jaar geleden een stuk opgereden met een BMW M6. Op een gegeven moment was het helemaal leeg. Best een aparte ervaring als je wordt ingehaald met 300 op de teller.
En een keer een 911 rijder die behoorlijk gefrustreerd was dat die taxi maar op zijn achterbumper bleef hangen.
Laatst gewijzigd door Joël D. op 26 jan 2018, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Mooi verhaal, geeft voldoening.
Rapste stuk wat ik gedaan heb ik met de E39 M5 vanuit Papenburg, stukje van 25km ofzo en dan niet de afslag naar de A28/Emmen nemen maar door naar beneden en via de A1 naar huis, dat is nog eens 50km volle pijp, en ook echt non stop tussen de 200 en 300 kunnen rijden, dan laat je het wel om het dashbordkastje op te ruimen etc....
Mijn ritjes naar Hamburg was eigenlijk alleen het laatste stukje maar rustig op de 1 vanaf Bremen, daar ook lange tijd topsnelheid aan kunnen houden met de golf.
Dick rijdt altijd underbadged he
Mijn mooiste ritje blijft toch gewoon in NL op de A2 toen ik Nienke op ging halen van een vrijgezellenfeestje, toen zwanger van 1e kindje en muziek was echt veeeeel te luid daar, ze had er superveel last van belde me hopeloos op of ik haar zo snel mogelijk op wilde halen. Toen in de E36 gestapt en kwam bij breukelen een F430 tegen die ook naar het zuiden moest, ik had m gewoon op 250 teller staan en wilde m daar liever niet vanaf halen. Die F430 telkens remmen en vrij baan maken en het pakte telkens zo uit dat ik met 250 naar zn bumper reed en hij volle pijp keer op keer weg probeerde te komen naar de 300 om vervolgens weer in verkeer te belanden. Nog nooit ZO snel ter plekke geweest ergens in Eindhoven
Rapste stuk wat ik gedaan heb ik met de E39 M5 vanuit Papenburg, stukje van 25km ofzo en dan niet de afslag naar de A28/Emmen nemen maar door naar beneden en via de A1 naar huis, dat is nog eens 50km volle pijp, en ook echt non stop tussen de 200 en 300 kunnen rijden, dan laat je het wel om het dashbordkastje op te ruimen etc....
Mijn ritjes naar Hamburg was eigenlijk alleen het laatste stukje maar rustig op de 1 vanaf Bremen, daar ook lange tijd topsnelheid aan kunnen houden met de golf.
Dick rijdt altijd underbadged he

Mijn mooiste ritje blijft toch gewoon in NL op de A2 toen ik Nienke op ging halen van een vrijgezellenfeestje, toen zwanger van 1e kindje en muziek was echt veeeeel te luid daar, ze had er superveel last van belde me hopeloos op of ik haar zo snel mogelijk op wilde halen. Toen in de E36 gestapt en kwam bij breukelen een F430 tegen die ook naar het zuiden moest, ik had m gewoon op 250 teller staan en wilde m daar liever niet vanaf halen. Die F430 telkens remmen en vrij baan maken en het pakte telkens zo uit dat ik met 250 naar zn bumper reed en hij volle pijp keer op keer weg probeerde te komen naar de 300 om vervolgens weer in verkeer te belanden. Nog nooit ZO snel ter plekke geweest ergens in Eindhoven

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Net terug uit Keulen en Düsseldorf.
Bij Venlo de 61 op probeer ik ook altijd te vermijden, te veel (vracht-) verkeer, 2 baans, korte op en afritten en (bij 200+) onoverzichtelijke bochten.
Dus inderdaad liever bij Boxmeer/Goch de grens over de 57. Als je de spits mijdt veel beter om te trappen.
Het Ruhr gebied (Keulen) voorbij leent de A3 zich ook ook nog prima om te trappen. En Nurnberg-Munchen v.v. is ook altijd een vakantie favoriet, de A9.
Een jaar lang op en neer gekacheld van en naar Heilbronn, 540 km, en regelmatig binnen 4 uur thuis op donderdag avond, met een 4 cilinder "dieseltje".
Vandaag zowel op de heenweg als de terugweg de 270 GPS (290 op de teller) regelmatig voorbij gegaan. De Alpina had nog wel over, de Michelins zozo, mijn ballen niet groot genoeg.... of er waren weer te veel achterlichtjes in zicht.
Bij Venlo de 61 op probeer ik ook altijd te vermijden, te veel (vracht-) verkeer, 2 baans, korte op en afritten en (bij 200+) onoverzichtelijke bochten.
Dus inderdaad liever bij Boxmeer/Goch de grens over de 57. Als je de spits mijdt veel beter om te trappen.
Het Ruhr gebied (Keulen) voorbij leent de A3 zich ook ook nog prima om te trappen. En Nurnberg-Munchen v.v. is ook altijd een vakantie favoriet, de A9.
Een jaar lang op en neer gekacheld van en naar Heilbronn, 540 km, en regelmatig binnen 4 uur thuis op donderdag avond, met een 4 cilinder "dieseltje".
Vandaag zowel op de heenweg als de terugweg de 270 GPS (290 op de teller) regelmatig voorbij gegaan. De Alpina had nog wel over, de Michelins zozo, mijn ballen niet groot genoeg.... of er waren weer te veel achterlichtjes in zicht.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Leuke verhalen. Vroeger best veel gedaan snelle ritjes op de Autobahn. In mijn eeste R32 met turbokit ongeveer 270 op de klok met een verbruik van 37,5/100km volgens de boordcomputer. Of samen met mijn vriendin in een Audi TT van Livorno naar Stiens in iets meer dan 10 uur. Planken tanken planken tanken ect. Nu doen we het rustig aan met een fijne luxe overnachting.
-
Helaas is de S211 begrensd op 250km/h. Had er een beetje hoop op dat ie vrij geschakeld was want de eerste eigenaar heeft er AMG tellers in laten zetten. Maar helaas: bij 256km/h op de teller, en 251km/h GPS hielt het op. Wellicht ook beter vanwege de 240km/h winterbanden. Mooi was wel dat bij thuiskomst het verbruik op 11.0L/100km stond.
- Martin van der Zwaard
Samen met een maatje van me in Essen bij een 911 gaan kijken. Had een W124 500E bij me.
Bij Arnhem de grens over 's ochtends vroeg op een zaterdag dus lekker leeg. Hoor hem nog vragen.....hoe hard kan zoiets nou nog??
Paar keer de 260km/h aangetikt op de teller. Toen vond ie het wel prima en geloofde hij wel dat ie snel was
Maar mooiste was in NL van Enschede naar Rotterdam op zondagochtend. Een W201 2.3-16 opgehaald daar en de W124 500E mee.
Zwager reed voorop met de W201 en ik er achteraan. Heel de weg minimaal 200 gereden. Dat we nooit een boete hebben gehad is een wonder. Bij Woerden kwamen we een A6 2.7TDI Allroad tegen die mee ging spelen. Maar die haakte al snel af.
Sprak ik die vent een paar dagen later op een nieuwjaarsborrel. Hij was afgehaakt omdat ie het veel te hard vond gaan. Hij had heel het stuk tot Gouda dik 240 op de teller staat en liep op de W201 in maar mij hield ie niet bij
Bij Arnhem de grens over 's ochtends vroeg op een zaterdag dus lekker leeg. Hoor hem nog vragen.....hoe hard kan zoiets nou nog??
Paar keer de 260km/h aangetikt op de teller. Toen vond ie het wel prima en geloofde hij wel dat ie snel was

Maar mooiste was in NL van Enschede naar Rotterdam op zondagochtend. Een W201 2.3-16 opgehaald daar en de W124 500E mee.
Zwager reed voorop met de W201 en ik er achteraan. Heel de weg minimaal 200 gereden. Dat we nooit een boete hebben gehad is een wonder. Bij Woerden kwamen we een A6 2.7TDI Allroad tegen die mee ging spelen. Maar die haakte al snel af.
Sprak ik die vent een paar dagen later op een nieuwjaarsborrel. Hij was afgehaakt omdat ie het veel te hard vond gaan. Hij had heel het stuk tot Gouda dik 240 op de teller staat en liep op de W201 in maar mij hield ie niet bij

-
OnlineMartijn_bmw
Mooie verhalen maar ook wel eens met de rest en ik voel me oud worden 
"vroegah" kon je beter doorrijden, mijn mooiste ritjes die me bij zijn gebleven:
Baarn - Cannes 1.350KM incl tanken etc in 11 uur
Munchen - Baarn 800km incl tanken etc in 6 uur
En paar weken terug nog een leuke in NL, Zwolle centrum - Baarn met een gemiddelde van 144km/h:

"vroegah" kon je beter doorrijden, mijn mooiste ritjes die me bij zijn gebleven:
Baarn - Cannes 1.350KM incl tanken etc in 11 uur
Munchen - Baarn 800km incl tanken etc in 6 uur
En paar weken terug nog een leuke in NL, Zwolle centrum - Baarn met een gemiddelde van 144km/h:

-
Knallen op de Autobahn met een S211. Laten we het dan op comfortabel cruisen houden.
Zelf gek genoeg nooit echt wat gehad met de snelweg. Wagen met een hoge topsnelheid nooit belangrijk gevonden. Leuk voor 5-10 minuten een dan was ik er alweer klaar mee. Bij mij gaat de voorkeur naar de binnendoorwegen. Ook daar geld helaas ‘vroeger was alles beter’.

Zelf gek genoeg nooit echt wat gehad met de snelweg. Wagen met een hoge topsnelheid nooit belangrijk gevonden. Leuk voor 5-10 minuten een dan was ik er alweer klaar mee. Bij mij gaat de voorkeur naar de binnendoorwegen. Ook daar geld helaas ‘vroeger was alles beter’.