ADV's auto's - X5, TM3, M2
- Martijn_bmw
- Berichten: 26853
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ik vond de 300+ pk ook heel snel wennen,
Eerste dagen echt wtf gevoel maar toch wordt het daarna “normaler” al blijf je natuurlijk de teller idioot snel naar hoge snelheden zien gaan
Eerste dagen echt wtf gevoel maar toch wordt het daarna “normaler” al blijf je natuurlijk de teller idioot snel naar hoge snelheden zien gaan
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Nahhh, what the f#ck blijft wel hoor...
Vooral effe inhalen... Of stoplichtsprintjes, haha...
Vooral effe inhalen... Of stoplichtsprintjes, haha...
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
- Locatie: Krommenie
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Mooie auto , 17 inch lichtmetaal past. Ik heb de originele winterset Styling 380 205/50/R17 rondom erop zitten. Het rijdt goed.
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
- Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
- Locatie: Amsterdam
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Het blijft een idioot snelle wagen. In Comfort voelt de auto vlot aan maar kan je deze makkelijk als een alledaagse auto berijden. Het is echter genieten als je de automaat/bak zelf in Sport zet (pook naar links duwen) en tevens ook de Sport stand als rijmodus selecteert. Dan wordt alles strakker en wordt de auto heel fel op het gas.
Net een stuk van 100KM gereden en op de snelweg is het gewoon zo fu**ing fantastic hoe de auto dan aan het gas hangt. Toerental wordt hoog gehouden en icm met Performance Exhaust echt een mooie ervaring. Het voelt dan gewoon aan als een oprechte sportwagen. Maar je bent lekker anoniem in het dagelijkse verkeer. Heerlijk!
Net een stuk van 100KM gereden en op de snelweg is het gewoon zo fu**ing fantastic hoe de auto dan aan het gas hangt. Toerental wordt hoog gehouden en icm met Performance Exhaust echt een mooie ervaring. Het voelt dan gewoon aan als een oprechte sportwagen. Maar je bent lekker anoniem in het dagelijkse verkeer. Heerlijk!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
De ritjes van en naar Maastricht en de Oberhauser straight ritten zal ik nooit meer vergeten.
Dat ding trok boven de 220 nog als een idioot de begrenzer in ...
Dat ding trok boven de 220 nog als een idioot de begrenzer in ...
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Hehe, gisteren klein beetje hard een bochtje in (A12 -> A30) adviessnelheid 50.. dat kan prima met 80.. maar niet met 90 Voorkant begon beetje te ondersturen op turn-in.. daarna gas los, klein beetje bij remmen, dus krijg je mooi lift-off oversteer en dan vangt het DSC het prima op.. kleine twitch, snelle stuurbeweging en het is prima.. tis wel leuk, maar met dit weer is het toch wel wisselend qua grip van de bandjes. Mijn bandjes zitten nog 4mm op, dus dat zal over enige tijd ook wel weer vervangen mogen worden. De vorige eigenaar heeft er Potenza S001's onder gepleurd (RFT).. Ik lees op het interwebs dat MPSS of MPS4 de betere opties zijn. Maar goed, met dit weer moet je volgens mij gewoon winterbanden hebben
Krijg vandaag de ODB/ENET kabel binnen, eind deze week eens BMW Apps in laten programmeren (heb FSC code en shit al gekocht) en heb ook een Navi update gehaald. Heb dus de raamlijsten binnen met de tweeter driehoekjes, dus binnenkort eens even kijken of we een wat beter speakersetje in kunnen bouwen, dit doe ik maar zodra ik de nieren ook heb, dan ga ik met een vriend van me een dagje de garage in, in leusden bij pon hehe, en even klooien en kijken of we dat kunnen vervangen en die speakers inbouwen.. Dan is het voorlopig ook al weer klaar.. hoop ik.. stiekem zit ik ook nog een beetje naar een sper te kijken, ik heb ooit een stuurtje (voor pc, een accuforce) van Adrian Quaiffe Hobbs gekocht, eens kijken of ik hem kan paaien voor een goedkoper quaiffe diff ;p
Krijg vandaag de ODB/ENET kabel binnen, eind deze week eens BMW Apps in laten programmeren (heb FSC code en shit al gekocht) en heb ook een Navi update gehaald. Heb dus de raamlijsten binnen met de tweeter driehoekjes, dus binnenkort eens even kijken of we een wat beter speakersetje in kunnen bouwen, dit doe ik maar zodra ik de nieren ook heb, dan ga ik met een vriend van me een dagje de garage in, in leusden bij pon hehe, en even klooien en kijken of we dat kunnen vervangen en die speakers inbouwen.. Dan is het voorlopig ook al weer klaar.. hoop ik.. stiekem zit ik ook nog een beetje naar een sper te kijken, ik heb ooit een stuurtje (voor pc, een accuforce) van Adrian Quaiffe Hobbs gekocht, eens kijken of ik hem kan paaien voor een goedkoper quaiffe diff ;p
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Winterbanden helpen vooral met winterweer, anders ben je prima af met PS4!
-
- Berichten: 51526
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Enthousiasme is altijd goed! Leuke verhalen.
Nu is 't bij MIJ wel zo dat van alle dingen in m'n M2 de POWER het enige-ik wilde bijna zeggen- 'min'puntje is.
Dat staat dus lijnrecht op de verhalen hierboven. Maar mijn autootje heeft (of ik iig) toch wel 'n 50pk ofzo meer nodig, vooral op snelheid.
Als ik zag hoe een F80 M3 Comp vanaf 160 zo hard bij mij wegreed laatst. Maak er maar 100pk van.
En dan kun je zeggen, ja da's 450pk minimaal(480 irl vaak), maar mijn beleving is dat die auto van mij niet supersnel aanvoelt(het wel is tov de rest van de wereld snap ik ook en nu op 18 inch winterbanden helemaal als 'n gek van 0-160) Maar de 'feel' zegt dat er iets mist. Dat er méér kán, maar dat 't afgeknepen wordt zegmaar. Net wat meer grunt graag:)
Nu is 't bij MIJ wel zo dat van alle dingen in m'n M2 de POWER het enige-ik wilde bijna zeggen- 'min'puntje is.
Dat staat dus lijnrecht op de verhalen hierboven. Maar mijn autootje heeft (of ik iig) toch wel 'n 50pk ofzo meer nodig, vooral op snelheid.
Als ik zag hoe een F80 M3 Comp vanaf 160 zo hard bij mij wegreed laatst. Maak er maar 100pk van.
En dan kun je zeggen, ja da's 450pk minimaal(480 irl vaak), maar mijn beleving is dat die auto van mij niet supersnel aanvoelt(het wel is tov de rest van de wereld snap ik ook en nu op 18 inch winterbanden helemaal als 'n gek van 0-160) Maar de 'feel' zegt dat er iets mist. Dat er méér kán, maar dat 't afgeknepen wordt zegmaar. Net wat meer grunt graag:)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12759
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Tis natuurlijk ook maar net waar je vandaan komt. In mijn geval een 1.2 Rapid TSFI met 130pk (chipje..). Er gaat ooit nog wel wat gebeuren aan de M135i denk ik qua chip, wellicht middendempertje weg.. dan ga je richting de 380-390pk. Maar ik heb nu nog lekker garantie en het is echt zat voorlopig.. aan de andere kant, niets went zo snel als vermogen Dus we gaan het zien hoe ik er over een paar maanden nog over denk.. ik heb hem nog geen 4 weken en het wegdek/weer geeft me nog niet echt de mogelijkheid om echt lekker eraan te wennen..Robin schreef: ↑14 feb 2018, 11:01 Enthousiasme is altijd goed! Leuke verhalen.
Nu is 't bij MIJ wel zo dat van alle dingen in m'n M2 de POWER het enige-ik wilde bijna zeggen- 'min'puntje is.
Dat staat dus lijnrecht op de verhalen hierboven. Maar mijn autootje heeft (of ik iig) toch wel 'n 50pk ofzo meer nodig, vooral op snelheid.
Als ik zag hoe een F80 M3 Comp vanaf 160 zo hard bij mij wegreed laatst. Maak er maar 100pk van.
En dan kun je zeggen, ja da's 450pk minimaal(480 irl vaak), maar mijn beleving is dat die auto van mij niet supersnel aanvoelt(het wel is tov de rest van de wereld snap ik ook en nu op 18 inch winterbanden helemaal als 'n gek van 0-160) Maar de 'feel' zegt dat er iets mist. Dat er méér kán, maar dat 't afgeknepen wordt zegmaar. Net wat meer grunt graag:)
Ik heb wel goede ervaring met de jongens van Unlimited Tuning.. tja, het zijn niet de mosselman experts maybe, maar och..
http://www.unlimitedtuning.nl/chiptunin ... 70-pk.html
-
- Berichten: 51526
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Leuk jongens en dank voor de links! Wordt gewaardeerd. Ben bang dat de N55 op z'n letterlijk (te) kleine OEM turbo(wiel) stukloopt. Dat is dus voor echt meer vermogen de zwakste schakel begrijp ik.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.
N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
-
- Berichten: 51526
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Effectief heb ik denk ik al tegen of ongeveer 400pk, 420-30pk is de max zonder mech upgrades zoals grotere intercooler/downpipe en bovenal ander turbowiel.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Sorry, had het over de N55 uit de 135/335 etc. Motor uit de M2 is voor zover ik weet iets aangepast.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ik had zelf de Michelin Pilot Super Sport. Vond het een top band iedere 15.000km. Lease was er niet blij mee maar ze konden niet anders. Had zwart op wit staan dat ik fabrieksband erop wilde.
- Kasteel
- Berichten: 5294
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).maarten22 schreef: ↑14 feb 2018, 12:10 Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.
N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
Itronic voelt overigens wel als minder 'maatwerk' dan wat ze voorheen deden bij Mosselman? Hoe verhoudt de ecu remap zich tov de Itronic? (laatste kan wellicht beter omgaan met andere updates en makkelijker uitleverbaar)
- ADV
- Berichten: 3251
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Nou Apps is ingeprogrammeerd. dus dat werkt.. ik luister fucking veel Spotify en heb hem toch aan de USB ivm Flitsmeister+GPS dus werkt prima. Irritant is wel dat als je dan een kort ritje hebt, je hem toch aan de USB moet hangen en dat BT niet meer werkt voor audio.. beetje vaag, maar yolo..
Kijkend naar een foto van Bart in Zweden, ik hem geen M135i op mn instrumentenpaneel staan (Rechtsonder), heb soms ook het gevoel dat ASD al uitgezet is bij mij. Ben me nu een beetje aan het verdiepen aan het coderen, maar blijkbaar moet ik mijn tokenmaster premium shit activeren en dat moet per mail :S vage shit. Als iemand me ooit eens wil helpen met al dat geneuzel dan houd ik me aanbevolen..
Kijkend naar een foto van Bart in Zweden, ik hem geen M135i op mn instrumentenpaneel staan (Rechtsonder), heb soms ook het gevoel dat ASD al uitgezet is bij mij. Ben me nu een beetje aan het verdiepen aan het coderen, maar blijkbaar moet ik mijn tokenmaster premium shit activeren en dat moet per mail :S vage shit. Als iemand me ooit eens wil helpen met al dat geneuzel dan houd ik me aanbevolen..
-
- Berichten: 51526
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Kasteel schreef: ↑15 feb 2018, 11:21Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).maarten22 schreef: ↑14 feb 2018, 12:10 Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.
N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
Itronic voelt overigens wel als minder 'maatwerk' dan wat ze voorheen deden bij Mosselman? Hoe verhoudt de ecu remap zich tov de Itronic? (laatste kan wellicht beter omgaan met andere updates en makkelijker uitleverbaar)
Het filmpje:
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Als je het doet beter ineens tegoei.
Pure stage 2 turbo’s erop
https://pureturbos.eu/?SID=4s9iceee4an90qn6r1a0l8i2i4
Is kijken hoe hard jij dan bij een M3 F80 wegloopt
Sijn genoeg filmpjes op youtube van Peter (pure turbo’s) zijn eigen M135 met 550+.
Alleen zien dat je zijn huidige demo M3 F80 dan net niet tegenkomt...want die is ook al niet meer stock.
Pure stage 2 turbo’s erop
https://pureturbos.eu/?SID=4s9iceee4an90qn6r1a0l8i2i4
Is kijken hoe hard jij dan bij een M3 F80 wegloopt
Sijn genoeg filmpjes op youtube van Peter (pure turbo’s) zijn eigen M135 met 550+.
Alleen zien dat je zijn huidige demo M3 F80 dan net niet tegenkomt...want die is ook al niet meer stock.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Het onderstel heeft met 320pk al de handen vol, niet echt geschikt voor 500+pk zonder de nodige aanpassingen lijkt mij.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26853
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Leuk filmpje weer! En mooie tent ook mosselman
-
- Berichten: 18536
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
- Berichten: 51526
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Met een goed sperdiff, Drexler ofzo, heb je 't grootste deel van de problematiek wel gehad.
Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.
9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.
Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.
9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Met inderdaad een sperdifferentieel, en een Bilstein B12 set ben je al een heel eind. Zelf heb ik geen ervaring met een X Drive, RWD is voor mij juist de lol van deze auto. Met AWD zou ik misschien eerder een Golf R of RS3 nemen.
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ik vond de tijden ook vrij snel voor het vermogen. Ben benieuwd naar de tijden met een Vbox. Daarnaast kan een kleine helling in de weg ook een groot verschil geven in de tijd.Robin schreef: ↑19 feb 2018, 07:48 Met een goed sperdiff, Drexler ofzo, heb je 't grootste deel van de problematiek wel gehad.
Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.
9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], GRzep en 8 gasten