Eerste dagen echt wtf gevoel maar toch wordt het daarna “normaler” al blijf je natuurlijk de teller idioot snel naar hoge snelheden zien gaan
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tis natuurlijk ook maar net waar je vandaan komt. In mijn geval een 1.2 Rapid TSFI met 130pk (chipje..). Er gaat ooit nog wel wat gebeuren aan de M135i denk ik qua chip, wellicht middendempertje weg.. dan ga je richting de 380-390pk. Maar ik heb nu nog lekker garantie en het is echt zat voorlopig.. aan de andere kant, niets went zo snel als vermogenRobin schreef: ↑14 feb 2018, 11:01 Enthousiasme is altijd goed! Leuke verhalen.
Nu is 't bij MIJ wel zo dat van alle dingen in m'n M2 de POWER het enige-ik wilde bijna zeggen- 'min'puntje is.
Dat staat dus lijnrecht op de verhalen hierboven. Maar mijn autootje heeft (of ik iig) toch wel 'n 50pk ofzo meer nodig, vooral op snelheid.
Als ik zag hoe een F80 M3 Comp vanaf 160 zo hard bij mij wegreed laatst. Maak er maar 100pk van.
En dan kun je zeggen, ja da's 450pk minimaal(480 irl vaak), maar mijn beleving is dat die auto van mij niet supersnel aanvoelt(het wel is tov de rest van de wereld snap ik ook en nu op 18 inch winterbanden helemaal als 'n gek van 0-160) Maar de 'feel' zegt dat er iets mist. Dat er méér kán, maar dat 't afgeknepen wordt zegmaar. Net wat meer grunt graag:)
Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).maarten22 schreef: ↑14 feb 2018, 12:10 Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.
N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
Kasteel schreef: ↑15 feb 2018, 11:21Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).maarten22 schreef: ↑14 feb 2018, 12:10 Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.
N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
Itronic voelt overigens wel als minder 'maatwerk' dan wat ze voorheen deden bij Mosselman? Hoe verhoudt de ecu remap zich tov de Itronic? (laatste kan wellicht beter omgaan met andere updates en makkelijker uitleverbaar)
Met inderdaad een sperdifferentieel, en een Bilstein B12 set ben je al een heel eind. Zelf heb ik geen ervaring met een X Drive, RWD is voor mij juist de lol van deze auto. Met AWD zou ik misschien eerder een Golf R of RS3 nemen.
Ik vond de tijden ook vrij snel voor het vermogen. Ben benieuwd naar de tijden met een Vbox. Daarnaast kan een kleine helling in de weg ook een groot verschil geven in de tijd.Robin schreef: ↑19 feb 2018, 07:48 Met een goed sperdiff, Drexler ofzo, heb je 't grootste deel van de problematiek wel gehad.
Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.
9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.
Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], BartMS, e30touring1990, Jan-BMW-Suzuki, L5S1, SAH, Thomasss, wackywim en 4 gasten