De auto is professioneel opgebouwd waarbij duurzaamheid voorop stond. De afgelopen maanden heb ik besteed aan hem technisch weer in topstaat te brengen.
Voor de opbouw kijk ik stiekem naar de Supercopa 1. Wat wel tegenvalt is de beschikbaarheid van onderdelen vergeleken met een E36
Meerdere foto's komen eraan.
De speclist;
Nieuwe motor
MHI TD05 16G Turbo
Siemens 620cc injectoren
Carillo Drijfstangen
Gesmede Mahle Zuigers
Custom piping
ARP kopbouten
Helix Koppeling en vliegwielset
Quaife sperdiff
Gereviseerde en verstevigde versnellingsbak
JD Maatchip
JD Powercontroller
Custom 3 inch uitlaatsysteem met racekat.
Forge FMIC
Forge 006 dumpvalve
4 bar brandstofpomp
Bilstein PSS9
Neuspeed Anti Rollbars 25mm voor / 28mm achter
Powerflex rubbers rondom
DBM airbox
veerpootbrug voor en achter
Stuur 225 lcr
xenon 4200k 55w
18" L.M. Velgen Cupra (5x incl reservewiel), antraciet gepoedercoated, semi-slicks
WP-PRO 6pots 336mm remsysteem
stalen remleidingen
Brembo remschijven plus Ferrodo blokken achter
Oliekoeler Racimex. 19 rijen 50054
Stewart Warner meters: Olietemp / Oliedruk / Turbodruk
Reeds gekocht
Origineel Brembo remsysteem met CL RC5 blokken
Sabelt 6-punts gordels
Sparco Corsa Stoel
Sparco Pro 200 stoel
Dogbone, Claus van Essen
Carbon spoiler (supercopa style)
OMP stuur
Planning;
Meest uitgebreide Wiechers schroefkooi
lexaan ruiten
ander onderstel (intrax / ast)
Supercopa deurpanelen en middentunnel
Indien vindbaar; Supercopa brede spatborden en ophanging/aandrijving
Afstellen bij JD op 102 octaan
Voor nu genoeg vermogen
