Vorig jaar september ging ik eens kijken bij een 4C die bij Prins in Nunspeet te koop stond, na 7 Lotussen was het eens tijd voor wat anders om te proberen.. mijn verwachtingen waren eerlijk gezegd niet zo hoog van de 4C. Eerst gebeld met Prins of ik een proefrit kon maken met de 4C en natuurlijk was dat mogelijk, deze had een custom uitlaat van EPS uit Groningen zonder dempers, is dus gewoon een rechte pijp na de cat

De proefrit: Na wat tekst en uitleg mocht ik achter het stuur en even lekker gaan sturen, eerst warm laten worden en ergens in de polder op een mooi bochtig stuk ging het gas erop!! Vroeemmmmm... joehoe.. knallen!!! Wat een feest, ik was gelijk verkocht!! Zoveel drama, passie en emotie en verpakt in een schitterende koets, wauw deze moet ik hebben. Het afscheid met de Lotus Elise S Cup was snel genomen

Nu ruim 15 maanden verder zijn er natuurlijk de nodige upgrades doorgevoerd ik noem ze even op:
* AlfaWorks Roadblocks (tegen het vage stuurgevoel in het middengebied)
* Software Tuning hij heeft nu 304pk in de racemodus (Beek Auto Racing)
* Endless remblokken (worden binnenkort gemonteerd)
* Stalen remleidingen
* Ohlins onderstel door Madeno Racing, wat een enorme upgrade is dit absoluut een aanrader voor elke 4C rijder, kost helaas wel wat..
* Spacers 12mm voor en 20mm achter (gewoon omdat het kan

Wat een auto, absoluut onderschat door de media voer de juiste upgrades door en je heb een bom op 4 wielen, 304pk met een gewicht van 895kilo, dat gaat wel voorruit, om precies te zijn 280km per uur op de autobahn.
Ik heb een tijdje met de gedachte gespeeld om deze in te ruilen voor een Spider omdat open rijden voor mij altijd een extra emotie toevoegt maar de Coupe lijnen zijn zoveel mooier dus de Coupe blijft en ik koop terzijde tijd mijn oude Morgan 3-Wheeler (voor erbij) wel weer terug van Tom