Wat is de slechtste wagen waarmee je gereden hebt?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Wat is de slechtste wagen waarmee je gereden hebt?

Bericht door mrbbs » 23 jan 2007, 16:43

Om het eens over een andere boeg te gooien.
Welke auto was de slechtste waarmee je ooit hebt gereden. Oud of recent speelt geen rol, maar som wel even op waarom.

Voor mij:

Seat Ibiza 1.4tdi 2006:

- vervelende dieselroffel
- harde ophanging die geen enkele bijdrage geeft om een betere wegligging te creeëren en het rijden alleen maar minder aangenaam maakt.
- Slechte stoelen
- Geen mogelijkheid om links te remmen (motor electronica knijpt direct alle vermogen weg) (algemeen VW-product probleem)

Ben vast wel nog iets vergeten...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 23 jan 2007, 16:45

Ik weet nog wel een lijstje van iemand :D





























Sorry, kon het effe niet laten

Wouter81
Berichten: 9480
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 23 jan 2007, 16:48

Opel Combo, oude model. Verschrikkelijk.

Verschrikkelijk sloom, ooit tegen harde wind in maximaal 75 km/u gehaald. Wegligging is ook dramatisch met die bladveren achter, het is lawaaiig en het ziet er niet uit.
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 23 jan 2007, 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 23 jan 2007, 16:49

Voor mij ook een Seat, een ibiza, dat eerste model, waar Porsche nog iets mee had gerommeld. Mijn god wat een ramp was dat ding zeg, tijdens een proefrit viel me die auto zo af. Niet kunnen schakelen, portieren die los vlogen bij het omvliegen van de bocht. stoelen die wel los leken te zitten.. Ramp. En de verkoper stond me met een smile op te wachten.. werd dus niks.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 23 jan 2007, 16:49

Renault 19 1.6D...met voorsprong

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13436
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 23 jan 2007, 16:55

VW Fox TDI (3-cilinder).Klonk als een graanmolen en reed als een natte krant.

Tom
Berichten: 22381
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 jan 2007, 16:59

Renault Scenic

Wat een waardeloos hok, snap niet dat je ze zoveel op de weg tegenkomt.. echt een rampending.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 23 jan 2007, 17:12

Hyundai excel, geen vermogen en toch bakken onderstuur als je alleen al aan een bocht dacht.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jan 2007, 17:40

Daar komt 'ie weer!! C3 Pluriel!!
C3 Pluriel
Vandaag heb ik ook een uur in de C3 Pluriel gereden. Een splinternieuwe met nog geen 1 kilometer op de klok. In de showroom had ik al een Pluriel bekeken die was ontdaan van het verschrikkelijke dak. Degene die deze constructie heeft bedacht is misschien geniaal, maar degene die zijn goedkeuring heeft gegeven om hem op de markt te zetten is zo dom als het achterend van een varken. Dat systeem werkt niet. Het is lelijk, dik, onhandig en waar laat je al die onderdelen?

Als je per sé open wilt rijden, maar geen cabrio wilt dan kun je nog altijd bij Citroen nog altijd terecht voor een tweedehands 2cv, die biedt meer praktische oplossingen dan de Pluriel wat betreft het dak. Simpele systemen willen we zien! Het is mij trouwens niet gelukt om het roldakje uberhaupt te kunnen openen, dus ik ben al helemaal klaar met dat dak.

Dan maar het rijden van de Pluriel, dit was een 1.6 met flippers op het stuur die de 5 bak bedienen en een pookje met plus-min en een stand 'auto'. Wat me direct opviel na het starten was dat de auto niet ging rollen in stand 1 of auto. Toch vreemd in vergelijking tot vergelijkbare systemen, zelfs van Citroen (in de C5 bijvoorbeeld).

Eerst maar een paar keer steken om van de parkeerplaats te komen. Het pookje werkt daarbij het makkelijkst, maar je wilt zelf veels te moeilijk doen door bijvoorbeeld een paar keer teveel op de pook te rammen om hem in z'n achteruit te krijgen. Vervolgens zie je op het dashboard of je in R zit, maar dat is lastig te zien als je aan het sturen bent. Vervolgens rijd je achteruit en zie je door het hopeloze daksysteem echt niet hoeveel ruimte je hebt, of er paaltjes staan en via de kleine spiegels (in grote behuizing) zie je al helemaal niks. Kortom een vrouwenauto met enorme risico's!

Dan maar veilig vooruit en ja hoor daar gaan we weer. Het moet niet gekker worden met die Citroens, stuk voor stuk zijn ze voorzien van zo'n dikke A-stijl dat je zelfs aan de voorkant een dooie hoek hebt van pak hem beet 40 graden! Je moet dus echt van links naar rechts bewegen in je stoel om te zien waar je heen gaat en of er niemand in de weg rijdt.

Uit pure frustratie begin je dan maar gas te geven en met de flippers te spelen. Zodra je schakelt valt de auto helemaal dood en remt zelfs af. Dit is dermate goed voelbaar dat je geen mensen met wagenziekte mee moet nemen, want ik werd er zelf al een beetje misselijk van. Zowel bij hoge als lage snelheid heb je last van die remwerking tijdens het schakelen, zelfs bij volgas. Ik vind het uiterst irritant en vooral omdat het schakelen zo lang duurt en de auto op dat moment even een seconde niet doet wat je zou willen vind ik het nog gevaarlijk ook. Een inhaal actie moet je echt in 1 versnelling doen, want schakelen kan je doodvonnis inluiden.

Tijdens het remmen is het systeem ook traag en hoor je hele vreemde geluiden tevoorschijn komen. Een beetje sissen, schrapen (metaal op metaal) en diverse 'kloinken' wekken nou niet bepaald een vertrouwen op bij mij. Wel schakelt het systeem als je vlot rijdt lekker terug en rem je daarbij goed af, maar of dat zo prettig is als het lijkt betwijfel ik. Op lagere snelheid is het linke soep. Je schakelt terug en wacht tot de versnelling ingelegd wordt en vervolgens remt de auto uit zichzelf plotseling 10 km/u af, zonder dat je dat wilt. Dus eigenlijk moet je gas bij geven als je niet teveel wilt afremmen. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor in de war kunt raken.

In de automaat stand is het allemaal nog veel erger. De automaat schakelt op wanneer je zelf allang het volgende verzet zou hebben gekozen en blijft soms ook veels te lang in een hoog toerental hangen. Tijdens het afremmen duurt het erg lang tot de bak 2 versnellingen terug gaat en op het moment dat je denkt: verrek hij schakelt niet meer verder terug dan dit, dan rijd je de rotonde op en precies als je gas wilt geven schakelt hij terug, waardoor je ongewild met piepende bandjes de rotonde op vliegt.

Als je op een stoplicht af komt rollen (het nieuwe rijden), dan schakel je terug, maar omdat je geen gas geeft lijk je net een dappere dodo, je zit echt op en neer te wippen in je stoel. Mensen naast je kijken je vreemd aan. Nee dat schakelen gaat in deze auto alles behalve soepel. Handbak erin en nergens meer over zeuren, maar de sensomatic of hoe ze hem ook willen noemen is het doel voorbij geschoten.

Na een half uurtje sturen begon ik mijn rug te voelen, waarschijnlijk omdat er in deze auto de aller slechtste stoelen zijn gemonteerd die Frankrijk ooit heeft gefabriceerd. Ze zijn recht, bieden geen zijdelingse steun en zijn niet geprofileerd. Echt troep en een schande dat ze in zo'n dure auto worden gemonteerd. Het stuur is op zichzelf wel fijn vormgegeven, je hebt voldoende grip en tijdens het betere bochtenwerk kun je gewoon je handen laten waar ze horen (kwart voor 3 in dit geval). Je hebt weinig omwentelingen nodig, dus dat is een pluspunt.

Wat wel lastig is tijdens het sturen op bijvoorbeeld rotondes is het richting aangeven. Je zit eerder op de + flipper te duwen, dan op de richtingaanwijzer. Na 3 rotendes geloof je het wel en laat je de richtingaanwijzers voor wat ze zijn.

Het stuur is in hoogte te verstellen, maar welke positie ik ook koos, ik kon nooit het volledige dashboard aflezen. In de lage stand kon ik niet zien op het digitale tellertje hoe hard ik reed en in de hogere stand zag ik de toerenteller niet. Ik vind het klokkenspel trouwens afschuwelijk lelijk ontworpen, net als de rest van het dashboard. Het is een onsamenhangend geheel, waarbij het lijkt alsof er 10 designers hun eigen 25 vierkante centimeter aan elkaar mochten plakken, want niets sluit op elkaar aan. De materialen die gebruikt zijn, die zijn lelijk, goedkoop en cabrio onwaardig. Citroen probeerd het wiel hier opnieuw uit te vinden, maar het wordt er niet mooier op, maar ook niet des-Citroens, aparter. Het is gewoon alleen maar lelijk! Het enige dat ik nog wel grappig vind voor de dames zijn de luchtroosters die je 2 verschillende looks kunt geven door ze te verdraaien... (ja precies, BOEIEND!)

Mijn linkervoet begon na een uur in slaap te vallen. Niet door het ontbreken van een koppelingspedaal, maar door het bijbelvak in de deur. Voor kaarten is dat vak te groot, dus ik denk dat je daarin de bijbel moet vervoeren, of je Chihuahua met een leuk Burberry jasje aan! Enig nietwaar?

Ik moest mee met het pondje. Een paar meisjes stonden te giechelen toen ze mij in die auto zagen. Ik voelde me ook behoorlijk homofiel en dan was de auto nog babyblauw ook. Ik vind dat een schitterende kleur vooral bij exclusieve roadsters van vroeger, maar bij deze auto past het niet echt. Op de pond had ik de motor uitgezet, maar ook ging direct de radio uit, dus sleutel 1 stand gedraaid, radio weer aan.

Dat is nog niets nieuws, maar toen mochten we aan de andere oever weer rijden en dus starte ik de Pluriel... althans, de startmotor draaide overuren, maar de auto sloeg niet aan. Er zat geen startonderbreker op, dus ik dacht dat het misschien op de afstandsbediening zat... ook niet. Schijtauto, start nog gewoon!! Achter me werden mensen al ongeduldig en die meisjes zaten me nu echt uit te lachen. Wat bleek nou, ik moest het contact eerst helemaal uitzetten (stond op standje radio) en vervolgens mocht ik eindelijk starten, systeempje he?!

Op de dijk viel me op dat de wegligging gemiddeld was. De auto voelt redelijk neutraal aan, maar daar is ook alles mee gezegd. Echt een scheurijzer is het niet, maar op de dijk voelde je wel dat de auto zich daar het beste thuis voelt. Het lekkerste voelt de auto aan door hem gewoon in 1 versnelling te laten staan, dan raak je het minst geirriteerd. Het kost je een hoop brandstof, maar dan ben jij de baas en niet de versnellingsbak.

Gedurende de hele rit vroeg ik me af voor wie deze auto nou op de markt was gezet. Voor mensen die een 2cv hebben gereden en nu iets moderners willen? Nee die kunnen beter een Berlingo pakken met een open dak, veel leuker om in te rijden, veel praktischer en veel eigenwijzer zonder dat het stoort. Voor mensen in de stad die een beetje hip willen zijn dan? Nee, deze auto laat zich zonder hulp van buitenaf niet inparkeren in de krappe parkeerplaatsen.

Nou dan is de auto bedoelt om dagelijks mee te rijden! Ja slimmerd, is iedere auto daar tegenwoordig niet voor bedoeld? Tja deze auto is denk ik voor mensen die iedere dag over een auto willen beschikken die opvalt, om te bouwen is tot cabrio en die alle nadelen voor lief nemen, zodat ze in de zomer opvallen als ze over de boulevard van Cannes cruisen. Nou dat denk ik ook niet, want iedere Pluriel die ik tot nu toe heb gezien had zijn dak dicht en ik ben bang dat je komende zomer in Zuid Frankrijk helemaal gek wordt van de hoeveelheid Pluriels die er rond zullen rijden.

Nee de enige die ik me kan bedenken voor wie deze auto is gemaakt is de man/vrouw die toestemming heeft gegeven om deze zinloze auto, met dit verschrikkelijk ingewikkelde en onhandige dak op de markt te zetten.

En voilá, het verkoopt, dus wie geeft hem ongelijk?! Ik zal die Fransen nooit begrijpen, want C3 Pluriel is wat mij betreft synoniem aan Die Pleurisauto.

Salut

Denis

En daarvoor vond ik de Picasso de slechtste auto die ik ooit had gereden (en dat zijn er nogal wat). Maar die Fransen wisten dat te overtreffen, ongelooflijk!!!

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 23 jan 2007, 17:43

Peugeot partner (2006 model).

Levens gevaarlijk.

Overstuur overstuur overstuur!!!!

Waar je het niet verwacht dus...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22521
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 23 jan 2007, 17:56

Seat Marbella :? Met kop en schouders. Niet zo raar natuurlijk een auto van bouwjaar 96 met de techniek van 1980......

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 23 jan 2007, 18:03

renault clio 1.2 vorig model. Alles voelde eng aan alsof het ging afbreken zodra je wegrijdt, in de bochten 1 groot drama. Interieur alsof je een peuter het hebt laten ontwerpen en je hebt het gevoel dat het schaalmodel bij de bart smit meer klappen aankan dan het 1:1 model.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 23 jan 2007, 18:04

Renault Scenic !!

Echt .. het doet gewoon pijn om ermee te rijden! Je volbloed auto-hart word gewoon met elke handeling tijdens het rijden in een Scenic telkens een beetje verder opengereten en vermorzeld door de kamikaze wegligging van dat ding, door het volledig gebrek aan grip en het waardeloze sturen! Waarom dat stuur er uberhaupt zit?

Al sla je me dood
(of een rondje Ring laat doen in een Scenic, zelfde resultaat)

Gebruikersavatar
Francisco
Berichten: 535
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Francisco » 23 jan 2007, 18:07

fiat punto 1.1 huurbak, vorige generatie

Hilfe! :shock: wat een gedrocht. dat elektronische stuurwiel. je hoorde het gewoon ratellen. een force feedback stuurtje was dan nog beter geweest. onderstuur, 0 power, blik, slechte stoelen, keihard plastic en ga zo maar door. dramatisch slecht.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 23 jan 2007, 18:14

M3 E36, mijn god wat moet je daar nog een hoop geld insteken wil het wat worden. :evil:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 23 jan 2007, 18:29

Ik wist wat er in je post stond nog voor ik deze topic opende :mrgreen:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 23 jan 2007, 18:37

Mazda 626 zowel de stokoude als de wat minder oude.
Wat een drama die wegligging is echt gevaarlijk slecht.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 23 jan 2007, 18:41

Sander Spoolder schreef:Renault Scenic !!

Echt .. het doet gewoon pijn om ermee te rijden! Je volbloed auto-hart word gewoon met elke handeling tijdens het rijden in een Scenic telkens een beetje verder opengereten en vermorzeld door de kamikaze wegligging van dat ding, door het volledig gebrek aan grip en het waardeloze sturen! Waarom dat stuur er uberhaupt zit?

Al sla je me dood
(of een rondje Ring laat doen in een Scenic, zelfde resultaat)
Grappig dat je dat zegt, rij heel af en toe ook in een Scenic. En ik ervaar het exact hetzelfde als jij dat doet...

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 23 jan 2007, 18:56

Bert ///M3 schreef:Ik wist wat er in je post stond nog voor ik deze topic opende :mrgreen:
Hmm, dat is dan ook niet leuk meer. :lol:


Nu dan even serieus, ik heb nog nooit in een auto gereden waarvan ik dacht wat een kut auto. Niet dat ik alleen maar in goede auto's rij, gewoon omdat als ik in bv een Megane rij, het voor mij zelf al vast staat dat zo'n auto nooit in mijn bezit zal zijn en ik dus ook geen hoge verwachtingen van die auto heb. Op ieder huisje past een kruisje, geld ook voor auto's.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27098
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 jan 2007, 20:20

Simca Horizon, mijn 1e auto. Verschrikkelijk mee gelachen en super veel plezier aan gehad. Maar man man, wat was dat een bagger ding, gewoon heerlijk...................................

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 23 jan 2007, 20:33

Ik geloof jullie gewoon niet meer.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat jullie allemaal in deze wagens gereden hebben.

Seat Ibiza 1.4tdi 2006
Opel Combo
Renault 19 1.6D
VW Fox TDI
Renault Scenic
Hyundai excel
Citroen Pluriel
Peugeot partner
Seat Marbella
renault clio 1.2
fiat punto 1.1 huurbak
Mazda 626
Simca Horizon

On-topic
Nou, mijn slechtste auto ooit bereden was gelijk ook een van de leukste, een echte Trabant met vier versnellingen aan het stuur 8)
Was trouwens het stationmodel.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 23 jan 2007, 20:36

Wat Elmar zegt :!:

Ik vermaak me in elke auto, maakt me echt niet uit. Fietsen in de regen is kut. Dan is zelfs een marbella best aantrekkelijk

N.

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 23 jan 2007, 20:39

- Hyundai Trajet (Hele vage koppeling)
- Chevrolet Kalos/Tacuma (Levensgevaarlijk met remmen op glad wegdek)
- Fiat Grande Punto diesel
- Smart for two
- Fiat Scudo/Doblo
- Kia Sorento EX
- Landwind 2.0

Gebruikersavatar
Gijzer
Berichten: 1339
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
Locatie: Elke bocht is een uitdaging.

Bericht door Gijzer » 23 jan 2007, 20:41

Mathieu schreef:Ik geloof jullie gewoon niet meer.
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat jullie allemaal in deze wagens gereden hebben.

Seat Ibiza 1.4tdi 2006
Opel Combo
Renault 19 1.6D
VW Fox TDI
Renault Scenic
Hyundai excel
Citroen Pluriel
Peugeot partner
Seat Marbella
renault clio 1.2
fiat punto 1.1 huurbak
Mazda 626
Simca Horizon
Nou, ik wil de hoogste snelheid dat ik er ooit mee gereden heb ook wel bij zetten. :wink:

Tom
Berichten: 22381
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 23 jan 2007, 20:55

Nandor schreef:Wat Elmar zegt :!:

Ik vermaak me in elke auto, maakt me echt niet uit. Fietsen in de regen is kut. Dan is zelfs een marbella best aantrekkelijk

N.
Elke auto kun je zien als een vervoersmiddel. Omdat het je van A naar B brengt (voor sommige mensen goed genoeg, voor ons niet) wil dat niet zeggen dat er geen rampauto's bestaan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten