
Het gaat om een auto met behoorlijk wat ervaring, namelijk een goeie 345.000km waarvan de laatste 100.000km bij mij en een maatje waar ik hem van kocht. Omdat hij voor een belangrijk deel als daily is gebruikt is hij serieus goed onderhouden en rijd daardoor nog steeds ontzettend goed. Motor is nog steeds origineel maar loopt nog altijd als een zonnetje en verbruikt nauwelijks olie
Het is een erg leuke uitvoering met de goeie opties, Arktis zilver van buiten , donkerpaars van binnen en een donkerblauwe kap. Handbak, leren sportinterieur (nieuw zitschuim bij bestuurder, zit nog echt top) , volledig elektrische kap (die niet lekt), stoelverwarming, cruise control (zie je niet vaak op E36) en M-onderstel (=dikke stabi’s). Daarnaast e.a. geïnvesteerd in een setje serieuze boxen rondom + subwoofer voor mooi heldere audio met een beetje power, ook met de kap open.
Auto staat op een set originele 18” Alpina velgen met nagenoeg nieuwe banden (Goodyear Eagle F1 Assymetric 3)
Recent onderhoud;
- Schokdempers achter
- Vanosrevisie
- Stabistangen en rubbers voor
- Draagarmrubbers voor
- Wiellagers achter
- Gasveren toneaucover
- Gasveren dak
- Bowdencabel dak
- Nieuwe radiateur
- Multiriem + spanrol
- Krukassensor
- Motor, bak & differentieelolie.
- Nieuwe achterruit in de cabriokap
Daarnaast wat langer geleden o.a. nieuwe koppeling gehad die voorlopig nog zeker mee kan en heel veel andere zaken. In ieder geval niet bespaart op onderhoud omdat ik vindt dat een auto die je regelmatig gebruikt gewoon betrouwbaar moet zijn en fijn moet rijden.
Motor en bak lekken klein beetje maar mag mijn inziens geen naam hebben na 345kkm, persoonlijk vindt ik het nog niet zorgwekkend (anders had ik het uiteraard opgelost) Differentieel is droog. Stuurpomp maakt klein beetje geluid bij stationair maar dat is de afgelopen 100.000km eigenlijk niet erger geworden en derhalve is vervanging mijn inziens niet noodzakelijk.
Helaas heeft hij ook een aantal jaartjes in Amsterdam gebivakkeerd waardoor er optisch wel wat puntjes zijn. Het is allemaal wel op te lossen maar persoonlijk stoorde ik me er minder aan dan ik aanvankelijk dacht en maakt dat je de auto wat makkelijker ergens neer kan zetten. Linkerdeur heeft een deuk, rechterdeur klein roestplekje en rechtsvoor heeft hij een flinke parkeertik gehad waardoor het rechter voorscherm en de grill iets minder fraai zijn. Daarnaast onder de tankklep nog een beginnende roestplek.
Heb er naast dagelijks gebruik ook twee hele gave ritten mee gemaakt die ik nooit zal vergeten. Tis een super fijne reisgenoot omdat het windgeruis in de cabine ontzettend meevalt (want o.a. lange zijruiten) Als ik het vergelijk met een Z4 cabrio scheelt het misschien wel de helft. (roadsters doen het op dat vlak sowiezo een stuk minder) 150km/h met de kap open is goed uit te houden. Daarnaast stuurt hij ook nog eens serieus fijn door het M-onderstel (fabrieksoptie) waardoor er behoorlijk dikke stabi’s onder zitten.
Tevens is er een keurig nette hardtop bij waardoor hij swinters ook heel goed te gebruiken is.
Vraagprijs is 3500.-
Deze prijs is ook gebaseerd op de originele Alpina wielen (met zgan banden) die toch wel een bepaalde waarde vertegenwoordigen en de aanwezige hardtop. Hoewel er geen E36 cabrio tekoop staat met deze kilometerstand denk ik dat het een redelijk nette prijs is voor een zeer goed onderhouden E36 met deze wielen + hardtop (die ik overigens beide niet los verkoop) maar bieden staat natuurlijk altijd vrij

Heb wat foto's uit de vakantiealbums getrokken, goeie interieurfoto blijf ik jullie nog schuldig;



















