Het is een exemplaar dat oorspronkelijk uit Duitsland kwam, daarna naar Nederland is geëxporteerd, dan naar België.
Grappig detail is dat de nieuwe eigenaar van mijn Megane deze M3 10 jaar geleden van de eerste Belgische eigenaar heeft gekocht

Ik volgde toen zijn topic op een Belgisch forum nauwgezet. Hij heeft die een 6 tal jaar gehad en massa's geld in gepompt, waarvan getuige de vuistdikke map facturen die erbij zit. Die map is ook nog gevuld geweest door de vorige eigenaar waar ik hem van kocht, volgen we nog?

De vorige eigenaar heeft gebloed in zijn portefeuille om dit spul erop te vijzen:
Nieuwe 3.2 carter en oliepomp, volledige nieuwe supersprint lijn ( catless) inclusief uitlaatspruitstuk, AP racing 4 pots BBK, wiechers rolbeugel en veerpoortbruggen voor en achter, Bilstein clubsport, Vorschlag camberplates, Cobra stoelen/ltec stuur/ 4 punts gordels/ GT wing met risers, enzovoort enzoverder... Uiteraard aan te vullen met het uitgebreide onderhoud dat zo een oude knar nodig heeft.
Mijn lijstje to do:
-Typische E36 kofferroest fixen ( beginstadium denk ik

-OEM niertjes steken
-Zonneband eraf
-lagerschalen wisselen
-3.2 kettingspanner en group N olie restrictor steken
-Onderhoud geven (ik overweeg nogmaals om naar Motul 300v 10w40 over te stappen) en inspecteren => kan dit lijstje langer maken
-Velgen scoren en rondom 235/40/17 semi's erop trekken ( BBS RC304 of BBS CH 007 hunt ongoing),
-Deurpanelen zoeken=> eerst zien of OEM nog past met die zetels
-Z3M shortshift monteren samen met nieuwe bushings/gewrichten voor het schakelmechanisme, eventueel samen met nieuw vliegwiel
- Eventueel een nieuwe koperen bus voor het koppelingspedaal
- Een groene keuringskaart bemachtigen
- een walgelijke tax/biv rekening dokken volgende lente
- 30 kg afvallen zodat ik in de zetel pas, en dan een bracket laten maken/kopen om de zetel verder naar achter te monteren.
- Na een eerste ringtrip beslissen of er H&R stabistangen onder komen.
- Brakken voor dood tot ze dit soort kisten definitief de doodsteek geven.