Jaguars van nu zullen niet anders zijn dan Land Rovers? Durf ik met een gerust hart te kopen, al stap ik dan sowieso al eerder in laatstgenoemde. Eerst 3 jaar een Defender gereden die me 1 keer in de steek liet met een gescheurde turboslang. Wel steeds terug voor lekkage aan het dak, maar daar hebben die moderne wagens geen last van.
Volvo zouden echt goede wagens zijn maar niet bij mij. Eens maar nooit weer. Wat een ellende daaraan gehad. Al bleef hij wel altijd rijden overigens. BMW fanboy mee. Merkte zo nu en dan een kraakje op. Dat heeft het Beierse merk natuurlijk niet.
Dus toen ik helemaal klaar was met dat Zweedse merk dat maar weer geprobeerd. Kraken was niet anders dan de E39 destijds. Volgens de dealer mag je met een BMW niet de wasstraat in (waarom dat bij andere 'inferieure' merken geen probleem is...). In ieder geval leerde wat googlen me dat het gewoon bij de wagen hoort. Wagen liet me 1 keer in de steek in de 7 maanden dat ik haar had. Voor de tweede keer in m'n leven nooit van m'n leven dat ik weer een BMW wil hebben.
Terug naar een Defender, die mensen zelfs al afkraken terwijl ze nooit zelf zo'n hok gehad hebben. Alles van horen zeggen. Wildwest verhalen over ellende etc. Het zal allemaal wel.
Onderaan de streep draait het alleen maar om merkbeleving en emotie. Verder heb je bij elk merk wel eens een rotte appel ertussen zitten.
Dus als je een XF wil, gewoon kopen en genieten.