Geschikte digitale videocamera?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ti-Tourist (Erik)

Geschikte digitale videocamera?

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 20 jan 2007, 21:34

Ik ben eens aan het kijken naar een leuke digitale videocamera om wat leuke filmpjes te maken tijdens de diverse evenementen die ik in een jaar bezoek. Tijdens de Historic GP op Spa vorig jaar was ik bijv. de pitsstraat ingeslopen. En als je dan 20 oude Groep C wagens en een stel oude F1's binnen 5 meter ziet (en hoort :D ) wegscheuren, denk ik meer dan eens: "Shit, had ik nu maar een videocamera meegehad....." Daar wil ik toch iets aan doen....

Vragen:

- Weet iemand een goed merk / model digitale videocamera die met een goede kwaliteit van beeld / geluid? Tegen een beetje redelijke prijs (indien mogelijk)

- Eisen van de PC (voor editen?) Zit nu achter een PC van 6 jaar oud, dus niet meer de snelste...........

- Iemand een idee voor een goede camera-steun (voor onboard filmpjes)

Bedankt voor de eventuele suggesties.

Erik

Jordy van Kouwen

Bericht door Jordy van Kouwen » 21 jan 2007, 00:56

Hallo Erik,

Ik verkoop nieuwe (en gebruikte) professionele camerasteunen. Stuur me even een pb, dan geef ik je meer informatie. Wij gebruiken dit materiaal voor professionele productiedoeleinden, maar omdat we eerder jaar het assortiment vernieuwen zit er leuk spul tussen voor particulieren. Hetzelfde geldt voor camcordertjes overigens (t.b.v. onboard video).

Indien je onboard video's wilt maken, raad ik toch een MiniDV camcorder van Sony aan. Met andere opslagmedia heb je de kans dat de opnames mislukken door het geschud e.d.

Wat zijn je PC specificaties? Heb ook op een 6 jaar oude PC mijn eerste video's gemaakt, dus het mag geen obstakel vormen. Een snelle harde schijf en wat extra werkgeheugen (RAM) kan geen kwaad.

Maik

Bericht door Maik » 09 okt 2007, 19:41

*SCHOP*

Hoe werkt "miniDV" eigenlijk? Zijn dat soort van tapes? Zelfs op de SOny site word ik niet echt wijzer :?
Is dit een aardige? Hoeft geen topper te zijn voor mij...

http://www.sony.nl/view/ShowProduct.act ... MiniDV#tab

209 euro'tjes...

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 okt 2007, 20:43

209?!?!

Das zeker niet te duur en goed genoeg voor erbij zeg maar.

MiniDV zijn van die kleine tapes inderdaad, via USB(2.0) of Firewire kun je dan vaak de films op je pc zetten.

Ik zou er zelf het liefst een willen met een grote harddisk erin.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 09 okt 2007, 21:07

Ik vind zelf dat de Canon Ixus fotocamera goede kwaliteit video's opneemt en komt op een FD kaart te staan.

Hij is ook nog eens vrij compact.

Daarnaast heb ik ook bulletcamera's met een recorder.

Maik

Bericht door Maik » 09 okt 2007, 21:57

Ik zat te twijfelen tussen een bullitcam met aparte HD, of gewoon een camcordertje. Aangezien er (nog steeds :shock: ) een kleine op komst is, leek het mij handig om dan maar gelijk voor zo'n miniDV cameratje te gaan. Mijn fototoestelletje van Casio maakt ook best goede opnames, Mpeg4, en met 2Gb erin is een half uur filmen geen probleem, maar het is het toch net niet.
Een bullitcam is weer een stukje duurder en minder multifunctioneel. Een miniDV camera kan je ook in je auto plakken voor op het circuit, en ik begrijp minder gevoelig voor trillingen dan een HD recordertje.
Ook inmiddels begrepen dat die Sony niet alles is qua beeld (niet gek voor die prijs), vooral in het donker heb je er helemaal niets meer aan (volgens reviews op kieskeurig).
De Panasonic NV GS60 schijnt dan alweer een stuk beter te zijn, en die is ook nog te betalen, 265euro. Maar dan bij "lichtgevoeligheid night modus" 2 lux tegenover 0 van de Sony... of zegt dat niet zoveel?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 okt 2007, 22:03

0 lux zou juist beter moeten zijn.
Maar 0 lux wordt alleen behaald op de Nightshot stand, krijg je de bekende groene gloed.

Maik

Bericht door Maik » 09 okt 2007, 22:13

Aha, thanks.
Dan zou de Panasonic op de normale stand beter moeten zijn dan se Sony, tenminste, dat lees ik in de reviews...
Maar eens even klooien met zo'n ding bij mediamarkt denk ik, daar hebben ze wat demo's staan :wink:

Plaats reactie