Ik heb de auto pas kort in bezit maar ik twijfel om hem toch al te verkopen. Dit ligt niet aan de auto. De reden is namelijk dat ik nu eindelijk een parkeervergunning kan krijgen in Amsterdam. Toen ik de auto kocht zat dit er in de nabije toekomst nog niet in, door omstandigheden is er een vergunningmogelijkheid vrijgekomen. De auto staat nu altijd in een overdekte parkeergarage droog geparkeerd. Nu moet ik eerst nog een kwartier met de tram reizen om bij de auto te komen. Met de parkeervergunning kan ik binnenkort de auto parkeren "voor de deur" in hartje Amsterdam. In hartje Amsterdam wil je echter liever niet je pride and joy parkeren (fietsers, krappe plekken, geparkeerde fietsen, oja en overal fietsers). Ik zit nu dus met een dilemma. Ik weet namelijk dat ik waarschijnlijk niet lekker slaap als ik weet dat de Z niet veilig en netjes geparkeerd staat. Daarom ben ik toch voornemend om een "barrel", althans, een auto waar ik minder zuinig op ben, te kopen en die lekker zonder zorgen overal neer te knallen. Vandaar dat ik wil kijken of er interesse is in deze hele mooi Z4 met de fijnste motor die ze erin gelepeld hebben!
Bouwjaar: 05/2003
KM-stand: +/- 168.000
APK: jan 2019 (!)
Staat van de auto:
Lakwerk: Uitstekend, pas geleden een glasscoat behandeling gehad. Enkel de onderlip kent wat steenslag. Mooi antraciete kleur.
Interieur: Uitstekend, leer nog erg netjes en geen scheuren.
Motorisch: De 3 liter trekt als een tierelier, super motor. Klinkt zoals een BMW 6 in lijn hoort te klinken (er zit een zogenaamde soundgenerator op, dit is een buis vanuit de motorruimte naar het interieur. Deze kun je naar wens meer/minder geluid laten doorgeven). Beurtje pas over 16.000 km.
Banden/remmen/onderstel: Remschijven voor lijken praktisch nieuw. Blokken idem. Nog lang geen omkijken naar. Zelfde geldt voor de banden (6 mm). De styling 108 zijn in tegenstelling tot veel van deze velgen niet gecorrodeerd of beschadigd). Auto staat op het verlaagde M-onderstel.
Elektra: Heeft de nodige opties: Xenon, Climate control, stoelverwarming, elektrische kap (motor van kap is een keer vervangen en verplaats naar de achterbak, geen mogelijkheid meer tot waterschade), navi etc. Mist zover ik weet enkel cruisecontrol).
Extra's: Er zit een glazen windvanger op (in plaats van zo'n netje). Meer comfort met open rijden. De wielen zijn voorzien van spacers, vullen de wielkasten nu precies goed!). Kleine (afkomstig van Mini) antenne. Voor het overige geheel standaard.
Historie: Ik heb de auto gekocht van iemand die 'm begin dit jaar uit Duitsland heeft geïmporteerd. Daar heeft de auto 2 eigenaren gehad (papieren hiervan aanwezig!), tevens de nodige TUV keuringsrapporten en overige facturen aanwezig bij de auto.
Bij serieuze interesse zijn alle keuringen geen enkel probleem. Ik vraag er 10.750,- euro voor. Ik sta open voor een eventuele inruil van iets kleins (misschien maar eens een hot hatch proberen) maar wel leuks tot max 5/6k (bijv. Cooper S, Clio RS).
De foto's zijn niet top. Heb nog geen tijd gehad om mooie foto's te maken.