Andere mensen in je auto laten rijden.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Laat je iemand anders in je troetelauto rijden?

Ja geen probleem en mag alleen rijden, als ik diegene maar ken.
24
52%
Ja, mits ik er naast zit.
15
33%
Nee, niemand anders dan ikzelf.
3
7%
Nee, alleen een monteur van de garage.
4
9%

Totaal aantal stemmen: 46

RVV

Andere mensen in je auto laten rijden.

Bericht door RVV » 20 jan 2007, 08:59

Hoe denken jullie daarover?

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 20 jan 2007, 09:02

Op zich geen probleem, maar geld niet voor iedereen die ik ken. Ik ben wel selectief hierin. Als ik maar het vertrouwen heb dat hij / zij met mijn auto om kan gaan en de boel niet sloopt.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 jan 2007, 09:11

Geen probleem bij mensen die ik ken en waarvan ik kan uitgaan dat ze (minstens) net zo met mijn spullen omgaan als ikzelf :wink: Nu nog geen issue natuurlijk met die ouwe zooi van me maar als het allemaal wat meer waarde zou vertegenwoordigen dan denk ik er net zo over 8)

Rustig op de zaak Rico ?? :D

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jan 2007, 09:15

Jeroen Watermulder schreef:Op zich geen probleem, maar geld niet voor iedereen die ik ken. Ik ben wel selectief hierin. Als ik maar het vertrouwen heb dat hij / zij met mijn auto om kan gaan en de boel niet sloopt.
thnx :wink:

maar helemaal mee eens. Absoluut niet iedereen die ik ken, maar verder mag er gewoon mee gereden worden.

Liefste ben ik er dan wel bij, dat dan weer wel. Maar aan de andere kant moet dat ook geen zak uitmaken natuurlijk, anders heb je kennelijk de verkeerde vrienden uitgezocht.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jan 2007, 10:23

Jeroen Watermulder schreef:Op zich geen probleem, maar geld niet voor iedereen die ik ken. Ik ben wel selectief hierin. Als ik maar het vertrouwen heb dat hij / zij met mijn auto om kan gaan en de boel niet sloopt.
+2 inderdaad. Niet te moeilijk doen. Het is maar blik. Weet jij veel wie hoe ze met onze wagens die op transport(trein/boot/truck) worden gezet, wordt omgegaan? Wil je niet weten.

Alles natuurlijk in redelijkheid qua rijden.

Van m'n GF blijven ze af. :twisted:

Andre drift 'gewoon' in mijn auto. M'n pa rijdt met mijn auto en Ilija rijdt ook met mijn auto. Die laatste 2 zie ik niet driften, maar 't idee even he.

RVV

Bericht door RVV » 20 jan 2007, 10:34

Niels schreef:
Rustig op de zaak Rico ?? :D

Niels ik gooi de toko pas om 10 uur open :wink:

RVV

Bericht door RVV » 20 jan 2007, 10:39

Ik vind het opzich ook niet zo'n probleem, iedereen die ik persoonlijk goed ken en waarvan ik weet hoe die rijd en zeker ook ervaring heeft met een beetje power mag er wel in rijden. Liever zit er wel naast.

Wat ik niet meer wil is dat mensen mijn auto echt op de max gaan rijden, dit is een keer gebeurd op Papenburg diegene waarvan ik inschatte dat hij toch de nodige ervaring had raakte de auto kwijt en zette hem in het grind. Dit nam ik de persoon zeker niet kwalijk want ik had zelf toestemming gegeven, maar het ging me wel van het hart.

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 20 jan 2007, 11:06

Ik ben er nogal voorzichtig mee.Wil er in ieder geval bij zitten.

Remy

Bericht door Remy » 20 jan 2007, 11:07

Geen probleem. Hoeft ook niet voorzichtig mee gereden te worden, het is maar een ouwe bak he. Wel alles heel houden. Heb wel problemen met mn zusje achter het stuur, die laat vaak de koppeling klappen. Dan moet ik mn tranen wel inhouden.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 20 jan 2007, 11:10

Op de openbare weg zijn er een aantal die wel (alleen) in mijn auto mogen rijden en inderdaad met beleid maar dat weten ze dan ook.
Op het circuit rij ik er alleen zelf in, en ook dat doe ik al praktisch nooit.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 20 jan 2007, 11:52

Mijn vriendin raakt met geen vinger één van de auto's aan, simpelweg, omdat ze echt voor geen meter kan rijden.

Maar als ik dan bijv. met de Cannonball run een paar gasten zie rijden, dan heb ik al gelijk het idee van, die zouden best een rondje mogen doen. Ik moet gewoon vertrouwen hebben in die persoon.

Voor wat hoort wat natuurlijk .. daar niet van 8)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 jan 2007, 13:12

Selectief inderdaad.

Niet elke wildvreemde laat ik in mijn auto rijden. Mijn vader bijvoorbeeld ook niet maar mijn moeder weer wel :lol: Mijn pa die heeft er totaal geen gevoel voor maar die interresseert het dan ook helemaal niks, wil zelf helemaal niet in die auto rijden. Mijn ma die heeft d'r hele leven lang naar de randstad heen en weer gereden voor d'r werk en die schrikt ook niet van 200 km/u :lol: Verder komt het natuurlijk gewoon wel eens voor dat er in gereden word, denk aan de garage als ik hem weg breng voor een beurt of zo.

Op het circuit heeft er wel eens een instructeur in gereden, maar verder eigenlijk niemand anders.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 jan 2007, 13:14

In 2000 had ik de Audi S3 nog. Andre en ik naar Lelystad voor die Quattro cursus wat 'weinig' voorstelde qua idioterie maar wel leuk was(Frans Bauer met z'n A8 was er ook)

Gijs van Lennep heeft in mijn S3 de slalom gereden. Hij hoefde de stoel/spiegels niet te verstellen :P

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 20 jan 2007, 13:33

Selectief, precies zoals Fabian (met aanvulling op jeroen ;) ) al aangaf !

MikeM3

Bericht door MikeM3 » 20 jan 2007, 17:23

Ik ben er ook selectief in, zeker als ik er niet naast zit.
Dat vertrouw ik maar aan een paar mensen toe.
En als ik een ander laat rijden heb ik ook het liefst dat de motor al warm is, het schijnt voor sommige mensen toch een serieus probleem te zijn de naald onder de 3000tpm te houden.

Knot

Bericht door Knot » 20 jan 2007, 17:49

Zo denk ik er ook over. Er mag alleen niks buiten de binnenspiegel versteld worden, dan wordt ik gek.

Rebel

Bericht door Rebel » 20 jan 2007, 17:51

Ik heb nog niemand naast me op de bijrijderstoel mee laten rijden om de auto te laten zien of te voelen rijden.
Hoe kun je iemand de kwaliteiten of het rijgenot laten voelen op de bijrijderstoel?
Tot op heden iedereen voorgesteld om er zelf in te rijden waar ze graag gebruik van maakte.
Zelfs op de Ring Dick Hoekendijk en Fransico laten rijden.
Ik vind wel leuk om ernaast te zitten zodat je hun mening hoort, maar heb ook al paar keer de sleutels gegeven aan een goede vriend of vriendin.
Tis een kwestie van vertrouwen, en het is maar een auto en achter 2 of 3 jaar rij je weer een andere.

Ik zal er nooit naar vragen bij anderen.

Rebel

Bericht door Rebel » 20 jan 2007, 17:53

Knot schreef:
Er mag alleen niks buiten de binnenspiegel versteld worden, dan wordt ik gek.

Binnenspiegel? Die zit toch meestal veilig opgeborgen achter de zonneklep? :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 jan 2007, 17:58

:mrgreen:

Ik denk meestal maar zo, mensen willen niet een rondje in je M3 of whatever rijden omdat het zo'n mooie auto is. Dus dan weet je wel wat je kan verwachten als je hem aan iemand meegeeft.

johnnyloco

Bericht door johnnyloco » 20 jan 2007, 19:19

ik ben erg kieskeurig met wie ik erin laat rijden..
mijn vriendin heb ik met haar verjaardag een keer erin laten rijden de eerste en laatste keer.. haha ging wel goed gelukkig..
verder heeft er nog niemand in gereden buiten mezelf..
heb een keer een vriend laten rijden in de mercedes met mij ernaast reed die me de stoep op..
erna heb ik nooit meer iemand laten rijden dus

Erik2

Bericht door Erik2 » 20 jan 2007, 22:24

@ Robin: Die Van Lennep is lachen, he? Ik ben paar jaar geleden met mijn pa (in zijn A6 3.0 Quattro) naar de "driving experience" geweest. Viel mij toen ook op dat Van Lennep (klein ventje) niet eens de stoel verstelde nadat ik (1.97) gereden had.

Ik heb ook niet zo'n moeite met anderen die in mijn auto rijden. Zolang je maar weet dat ze in ieder geval hun best doen om de boel heel te houden.
Vanmiddag heeft een maat van mij de 130 nog eens even over ons favoriete bedrijventerrein in aanleg heengejaagd. Toen we met 7000 toeren in 2 op een haakse bocht afvlogen grijnsde hij nog even: "Maak je geen zorgen, ik maak niks kapot." De bocht erna vlogen we onderstuurd op een stoeprand af, die hij als ervaren rally-piloot gelukkig probleemloos wist te ontwijken :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 jan 2007, 01:09

Heb trouwens eens de motor van een vriend van me mogen lenen voor drie sessies Assen :D Top natuurlijk om zoveel vertrouwen te krijgen en dat terwijl het een dikke V-twin was en ik zelf alleen 4 cilinder ervaring had 8) Ik ging er wel sneller mee rond dan hij zelf btw. ook wel weer leuk. Heb er wel goed stevig mee gereden maar gewoon niet op de limiet en zonder ook maar een spannend moment.

Kortom het hangt puur van de (vertrouwens)relatie af. Vooraf aan de sessies Assen heb ik nog wel even benadrukt "te staan" voor eventuele schades die zouden kunnen ontstaan ook die eventueel door andere motorrijders veroorzaakt zouden worden. Ik denk dat daar nog wel eens een probleem kan ontstaan bij mensen die vervolgens zeggen dat ze er zelf niets aan konden doen.......

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 21 jan 2007, 10:13

Alleen als ik iemand ken, en wel langer dan een paar dagen danwel, ik zit er naast natuurlijk.
Komt dat veel voor.....................................nou nee dus .........................wat dacht je? Voor wie heb ik dat ding gekocht? :lol: :lol:

The captains chair you have to earn...........................................

HansD

Bericht door HansD » 21 jan 2007, 11:21

Absoluut niet iedereen die ik ken, maar verder mag er gewoon mee gereden worden.
Liefste ben ik er dan wel bij, dat dan weer wel. Maar aan de andere kant moet dat ook geen zak uitmaken natuurlijk, anders heb je kennelijk de verkeerde vrienden uitgezocht.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Tommy

Bericht door Tommy » 21 jan 2007, 11:56

en in geval van schade?

brokken is dokken?

of pech hebben, dat vertrouwen heb je nou eenmaal gegeven?

Of nog botter, die vrienden zie je nooit meer terug?

Plaats reactie