Andere mensen in je auto laten rijden.
- RVV
Andere mensen in je auto laten rijden.
Hoe denken jullie daarover?
- Jeroen Watermulder
- Niels
- Auto: Prius+
- Fabian
thnxJeroen Watermulder schreef:Op zich geen probleem, maar geld niet voor iedereen die ik ken. Ik ben wel selectief hierin. Als ik maar het vertrouwen heb dat hij / zij met mijn auto om kan gaan en de boel niet sloopt.

maar helemaal mee eens. Absoluut niet iedereen die ik ken, maar verder mag er gewoon mee gereden worden.
Liefste ben ik er dan wel bij, dat dan weer wel. Maar aan de andere kant moet dat ook geen zak uitmaken natuurlijk, anders heb je kennelijk de verkeerde vrienden uitgezocht.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
+2 inderdaad. Niet te moeilijk doen. Het is maar blik. Weet jij veel wie hoe ze met onze wagens die op transport(trein/boot/truck) worden gezet, wordt omgegaan? Wil je niet weten.Jeroen Watermulder schreef:Op zich geen probleem, maar geld niet voor iedereen die ik ken. Ik ben wel selectief hierin. Als ik maar het vertrouwen heb dat hij / zij met mijn auto om kan gaan en de boel niet sloopt.
Alles natuurlijk in redelijkheid qua rijden.
Van m'n GF blijven ze af. :twisted:
Andre drift 'gewoon' in mijn auto. M'n pa rijdt met mijn auto en Ilija rijdt ook met mijn auto. Die laatste 2 zie ik niet driften, maar 't idee even he.
- RVV
Ik vind het opzich ook niet zo'n probleem, iedereen die ik persoonlijk goed ken en waarvan ik weet hoe die rijd en zeker ook ervaring heeft met een beetje power mag er wel in rijden. Liever zit er wel naast.
Wat ik niet meer wil is dat mensen mijn auto echt op de max gaan rijden, dit is een keer gebeurd op Papenburg diegene waarvan ik inschatte dat hij toch de nodige ervaring had raakte de auto kwijt en zette hem in het grind. Dit nam ik de persoon zeker niet kwalijk want ik had zelf toestemming gegeven, maar het ging me wel van het hart.
Wat ik niet meer wil is dat mensen mijn auto echt op de max gaan rijden, dit is een keer gebeurd op Papenburg diegene waarvan ik inschatte dat hij toch de nodige ervaring had raakte de auto kwijt en zette hem in het grind. Dit nam ik de persoon zeker niet kwalijk want ik had zelf toestemming gegeven, maar het ging me wel van het hart.
- gerard lubbe
- Remy
- Sander S.
Mijn vriendin raakt met geen vinger één van de auto's aan, simpelweg, omdat ze echt voor geen meter kan rijden.
Maar als ik dan bijv. met de Cannonball run een paar gasten zie rijden, dan heb ik al gelijk het idee van, die zouden best een rondje mogen doen. Ik moet gewoon vertrouwen hebben in die persoon.
Voor wat hoort wat natuurlijk .. daar niet van 8)
Maar als ik dan bijv. met de Cannonball run een paar gasten zie rijden, dan heb ik al gelijk het idee van, die zouden best een rondje mogen doen. Ik moet gewoon vertrouwen hebben in die persoon.
Voor wat hoort wat natuurlijk .. daar niet van 8)
- Bert ///M3
Selectief inderdaad.
Niet elke wildvreemde laat ik in mijn auto rijden. Mijn vader bijvoorbeeld ook niet maar mijn moeder weer wel
Mijn pa die heeft er totaal geen gevoel voor maar die interresseert het dan ook helemaal niks, wil zelf helemaal niet in die auto rijden. Mijn ma die heeft d'r hele leven lang naar de randstad heen en weer gereden voor d'r werk en die schrikt ook niet van 200 km/u
Verder komt het natuurlijk gewoon wel eens voor dat er in gereden word, denk aan de garage als ik hem weg breng voor een beurt of zo.
Op het circuit heeft er wel eens een instructeur in gereden, maar verder eigenlijk niemand anders.
Niet elke wildvreemde laat ik in mijn auto rijden. Mijn vader bijvoorbeeld ook niet maar mijn moeder weer wel

Op het circuit heeft er wel eens een instructeur in gereden, maar verder eigenlijk niemand anders.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
- Knot
Zo denk ik er ook over. Er mag alleen niks buiten de binnenspiegel versteld worden, dan wordt ik gek.Jeroen Watermulder schreef:Op zich geen probleem, maar geld niet voor iedereen die ik ken. Ik ben wel selectief hierin. Als ik maar het vertrouwen heb dat hij / zij met mijn auto om kan gaan en de boel niet sloopt.
-
Ik heb nog niemand naast me op de bijrijderstoel mee laten rijden om de auto te laten zien of te voelen rijden.
Hoe kun je iemand de kwaliteiten of het rijgenot laten voelen op de bijrijderstoel?
Tot op heden iedereen voorgesteld om er zelf in te rijden waar ze graag gebruik van maakte.
Zelfs op de Ring Dick Hoekendijk en Fransico laten rijden.
Ik vind wel leuk om ernaast te zitten zodat je hun mening hoort, maar heb ook al paar keer de sleutels gegeven aan een goede vriend of vriendin.
Tis een kwestie van vertrouwen, en het is maar een auto en achter 2 of 3 jaar rij je weer een andere.
Ik zal er nooit naar vragen bij anderen.
Hoe kun je iemand de kwaliteiten of het rijgenot laten voelen op de bijrijderstoel?
Tot op heden iedereen voorgesteld om er zelf in te rijden waar ze graag gebruik van maakte.
Zelfs op de Ring Dick Hoekendijk en Fransico laten rijden.
Ik vind wel leuk om ernaast te zitten zodat je hun mening hoort, maar heb ook al paar keer de sleutels gegeven aan een goede vriend of vriendin.
Tis een kwestie van vertrouwen, en het is maar een auto en achter 2 of 3 jaar rij je weer een andere.
Ik zal er nooit naar vragen bij anderen.
- Bert ///M3
- johnnyloco
ik ben erg kieskeurig met wie ik erin laat rijden..
mijn vriendin heb ik met haar verjaardag een keer erin laten rijden de eerste en laatste keer.. haha ging wel goed gelukkig..
verder heeft er nog niemand in gereden buiten mezelf..
heb een keer een vriend laten rijden in de mercedes met mij ernaast reed die me de stoep op..
erna heb ik nooit meer iemand laten rijden dus
mijn vriendin heb ik met haar verjaardag een keer erin laten rijden de eerste en laatste keer.. haha ging wel goed gelukkig..
verder heeft er nog niemand in gereden buiten mezelf..
heb een keer een vriend laten rijden in de mercedes met mij ernaast reed die me de stoep op..
erna heb ik nooit meer iemand laten rijden dus
- Erik2
@ Robin: Die Van Lennep is lachen, he? Ik ben paar jaar geleden met mijn pa (in zijn A6 3.0 Quattro) naar de "driving experience" geweest. Viel mij toen ook op dat Van Lennep (klein ventje) niet eens de stoel verstelde nadat ik (1.97) gereden had.
Ik heb ook niet zo'n moeite met anderen die in mijn auto rijden. Zolang je maar weet dat ze in ieder geval hun best doen om de boel heel te houden.
Vanmiddag heeft een maat van mij de 130 nog eens even over ons favoriete bedrijventerrein in aanleg heengejaagd. Toen we met 7000 toeren in 2 op een haakse bocht afvlogen grijnsde hij nog even: "Maak je geen zorgen, ik maak niks kapot." De bocht erna vlogen we onderstuurd op een stoeprand af, die hij als ervaren rally-piloot gelukkig probleemloos wist te ontwijken
Ik heb ook niet zo'n moeite met anderen die in mijn auto rijden. Zolang je maar weet dat ze in ieder geval hun best doen om de boel heel te houden.
Vanmiddag heeft een maat van mij de 130 nog eens even over ons favoriete bedrijventerrein in aanleg heengejaagd. Toen we met 7000 toeren in 2 op een haakse bocht afvlogen grijnsde hij nog even: "Maak je geen zorgen, ik maak niks kapot." De bocht erna vlogen we onderstuurd op een stoeprand af, die hij als ervaren rally-piloot gelukkig probleemloos wist te ontwijken

- Niels
- Auto: Prius+
Heb trouwens eens de motor van een vriend van me mogen lenen voor drie sessies Assen
Top natuurlijk om zoveel vertrouwen te krijgen en dat terwijl het een dikke V-twin was en ik zelf alleen 4 cilinder ervaring had 8) Ik ging er wel sneller mee rond dan hij zelf btw. ook wel weer leuk. Heb er wel goed stevig mee gereden maar gewoon niet op de limiet en zonder ook maar een spannend moment.
Kortom het hangt puur van de (vertrouwens)relatie af. Vooraf aan de sessies Assen heb ik nog wel even benadrukt "te staan" voor eventuele schades die zouden kunnen ontstaan ook die eventueel door andere motorrijders veroorzaakt zouden worden. Ik denk dat daar nog wel eens een probleem kan ontstaan bij mensen die vervolgens zeggen dat ze er zelf niets aan konden doen.......

Kortom het hangt puur van de (vertrouwens)relatie af. Vooraf aan de sessies Assen heb ik nog wel even benadrukt "te staan" voor eventuele schades die zouden kunnen ontstaan ook die eventueel door andere motorrijders veroorzaakt zouden worden. Ik denk dat daar nog wel eens een probleem kan ontstaan bij mensen die vervolgens zeggen dat ze er zelf niets aan konden doen.......
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Alleen als ik iemand ken, en wel langer dan een paar dagen danwel, ik zit er naast natuurlijk.
Komt dat veel voor.....................................nou nee dus .........................wat dacht je? Voor wie heb ik dat ding gekocht?

The captains chair you have to earn...........................................
Komt dat veel voor.....................................nou nee dus .........................wat dacht je? Voor wie heb ik dat ding gekocht?

The captains chair you have to earn...........................................
- HansD