Geef hier de dealer/garage een pluim

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Luco

Geef hier de dealer/garage een pluim

Bericht door Luco » 03 mei 2017, 20:39

Zal ik maar beginnen.

Wat probleempjes gehad met de Audi, allereerst liep de aircopomp vast waardoor riemen en rollen vastliepen en alles vervangen moest worden, dure reparatie.
Drie maanden later ineens dynamo overleden, nieuwe dynamo.
Jaja zit lekker mee.

Ging deze week ineens weer dynamolampje branden en stuurbekrachtiging weg, is geen rijden zonder stuurbekrachtiging met dat hok.
Dus garage weer gebeld en inderdaad geen riem meer, ze zouden ernaar kijken, ik denk lekker net alles vernieuwd nu weer kapot.
Belden ze op, ja meneer bout van de spanner van de multiriem gebroken en ertussen gekomen, kan niemand wat aan doen maar we lossen het op.
Gelijk maar apk want dat moest toch.

Dus ik denk nou dat gaat weer dik geld kosten, minimaal uren en misschien neemt de dealer een stukje onderdelen voor hun rekening.
Dus net de auto gehaald en krijg ik een factuur van 56 euro voor de apk, lampje ringetje en remleiding ontroesten en lakken.
Ja zegt die niemand kan er wat aan doen maar wij hebben kort geleden een reparatie gedaan dus dit is voor ons.
Natuurlijk moet ik de huurauto en benzine nog gefactureerd krijgen.

Maar echt dit had ik niet verwacht, echt een hele dikke pluim voor garagebedrijf Thur :bloemetje: :bloemetje:

Macboy

Re: Geef hier de dealer/garage een pluim

Bericht door Macboy » 03 mei 2017, 21:45

Draadje kan op slot :tooth:

witje

Bericht door witje » 03 mei 2017, 21:48

Ik doe alles zelf behalve banden en APK.

Maar wel hulde voor de bandenboer/auto+botenpoetser die afgelopen zaterdag nog effe de wielen van de BMW heeft gebalanceerd en 2 banden van de Volvo heeft verwisseld voor 60 Euro en net zolang doorging tot het perfect was.

Kunnen wij zaterdag gerust 2 weken naar Adenau

En hulde voor de dorpsgarage die de BMW altijd keurt (kost aardig wat moeite 'm op de brug te krijgen)

Djessey

Bericht door Djessey » 03 mei 2017, 22:46

Welliswaar geen Garage, maar AST (Van AST schokdempers) verdient wat mij betreft ook een dikke pluim.

Heb een 2e hands set AST 4100 schokdempers gekocht, hiervan miste van de voorpooten de draai-knopjes. (Om de hardheid te verstellen)

Na een kort mailtje naar AST krijg ik ze gratis en voor niets opgestuurd. Als echte Nederlander ben ik hier natuurlijk wel tevreden over :D

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 mei 2017, 23:10

Onlangs een dure hybride regelcomputer kapot van mijn V60 PIH. Een paar maand buiten garantie en vlak voor de wintersport ook nog. Ze dachten eerst de aircopomp kapot (veelvoorkomend probleem) dus die vervangen. Bleek het niet te zijn. Uiteindelijk auto op transport naar Volvo importeur, daar zijn ze weekje bezig geweest met reparatie, was dus die computer. In de tussentijd een V60 van de garage meegekregen voor wintersport, waar ze ook nog mijn eigen wintervelgen onder hebben gezet.

Leenauto voor 2500 km dus en 2 dure onderdelen vervangen buiten garantie. Uiteindelijke kosten voor alles: € 0,=

Volvo vd Schaaf in Friesland was dat. Absolute top. :clap:

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 04 mei 2017, 07:16

Stond met de F150 nog steeds op winterbanden omdat gewoon de tijd ontbreekt om de zomers er om te laten leggen. Heb ik eindelijk tijd heeft de bandenboer te maken met weken wachttijd. En dan is het super als je bandenboer het de volgende ochtend voor werktijd wil doen. Daar was ik vanzelfsprekend heel blij. Belt hij uurtje later op dat hij ook dezelfde avond nog voor me wilt doen! Kijk, zo help je je klanten!

Super bedankt Peter de Groot banden Oud-Beijerland. En natuurlijk Kris die er toch een vrije avond voor opofferde.

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 04 mei 2017, 09:16

Ik ga voor mijn APK en bandenperikelen naar APK centrum Veendam. Bij de APK geen (banden) verkoop praatjes en als ik via internet banden koop monteert hij ze. Als ik met tweedehands banden aan kom zetten dan monteert hij ze ook. Maakt hem niets uit. Vaste prijs per band en geen "uurtje - factuurtje".

Riceaux

Bericht door Riceaux » 04 mei 2017, 10:00

EvdP schreef: 04 mei 2017, 09:16 Ik ga voor mijn APK en bandenperikelen naar APK centrum Veendam. Bij de APK geen (banden) verkoop praatjes en als ik via internet banden koop monteert hij ze. Als ik met tweedehands banden aan kom zetten dan monteert hij ze ook. Maakt hem niets uit. Vaste prijs per band en geen "uurtje - factuurtje".
Zelfde geld voor Profile in Groningen. Laatst andere velgen gekocht, bleken 2 krom te zijn. Uiteindelijk alleen hoeven te betalen voor het richten en niet voor het demonteren, monteren en balanceren.

Tevens dikke pluim voor VVT, ze hadden bij een garage gezegd dat het roetfilter van m'n broer z'n 320D vervangen moest worden. Ff bij VVT langs geweest voor diagnose, zijn een uurtje bezig geweest met van alles meten en proefritje. Uiteindelijk advies gegeven om het filter niet te vervangen omdat de waarden nog prima waren. Auto was tevens een beetje lui en gaf storing op een sensor. Andere garage wilde direct vanalles vervangen, VVT heeft de storing bekeken, geen fysieke oorzaak gevonden, storing gereset en geadviseerd om er verder niks aan te doen. En dat alles kosteloos. :thumbup: Mede daardoor besloten om het spruitstuk van mijn 5 ook bij hun te laten vervangen. Had wel goedkoper gekund, maar ik vind de gunfactor ook erg belangrijk.

witje

Bericht door witje » 10 mei 2017, 20:31

Pluim aan garage Lieder in Adenau (die bij de afslag naar de school, met het Michelinbord) die kwart voor 5 nog effe een spijker uit mijn band haalde en een prop erin deed. Leek mij een geschikte kerel en het tientje is goed besteed! :clap:

Plaats reactie