Bij het laatste stoplicht richting het dorp sloot er een naked bike aan. Ik kon het niet gelijk goed zien maar het leek een MV Agusta Brutale 675.
Hij volgde mij het dorp in en net voor ik mijn straat in reed dacht ik, f*ck it ik rij door richting de dijkwegen. Ik had zo een vermoeden dat ie daar ook heen ging. En inderdaad hij volgde in dezelfde richting. Hmm. Even voor de dijk ging ie slingeren om z'n banden te warmen dus dat beloofde wat.
Op de dijk nog op het gemak wat fietsers voorbij gereden en toen er even voor gaan zitten. DSC uit, SMG in standje 6 en vlot lijnen gaan rijden door de bochtencombinaties. In de binnenspiegel volgde de MV plat door de bocht en ik hoorde de 3 pitter zelfs op afstand nog flink gillen. Heerlijk.

Een stuk verder trok ie een wheelie van een halve kilometer terwijl ik vol bleef accelereren. Lol, dat is toch geweldig om te zien in de binnenspiegel. Duimpje opgestoken. Een eindje verder waar ik rustiger reed kwam ie volle pollen voorbij. Ah een Belgisch kenteken. Een stukje door het volgende dorp rustig aan gedaan en vlak voor het verlaten van de bebouwde kom zat ik er weer achter. En daar gingen we weer. Ik kon aardig bijblijven maar tot flink te hard trok ie wel een gaatje. Plat liggend op zijn tank kwam ik weer dichterbij dus dat zal z'n max wel zijn geweest, ik kan me voorstellen dat ie er bijna afwaaide.

Bij de volgende kruising trok ie 'm weer een gigantisch stuk op z'n achterwiel. Gewoon vol accelereren met de M3 en dat ding ging net zo hard vooruit op 1 wiel. Verschil moet er blijven zeg maar.

Inmiddels was mijn tank leger dan leeg dus waar hij afsloeg richting binnenweg naar België ben ik doorgereden naar een pomp. Zo plots als het begon wat het ook weer afgelopen.
Uiteindelijk een klein half uur lopen spelen met elkaar. Een lekkere buzz ging door het lijf. Heerlijk zulke momenten.

Komen jullie dit soort dingen nog wel eens tegen?