De pomp constructie van de A8 D2 is belachelijk complex met een plastic unit die er voor zorgt dat de pomp uit beide delen van de tank benzine kan aanzuigen. Hoe het precies werkt weet ik nog niet helemaal, er zit bv. een vlotter in dus ik vermoed dat die regelt dat eerst het ene deel leeg gepompt wordt en dan het andere deel. Wat het niet gemakkelijk maakt qua concept is dat de pomp hoog in de tank zit en dat de twee "zakken" verschillen qua inhoud. Er zijn zoveel auto's met een cardan dus waarom dit zo moeilijk moet...
Het begin: Er zijn veel A8-en van dit type die stranden wanneer de tank half tot driekwart leeg is. Dit komt omdat er een vacuum lek is ontstaan in het aanzuig traject naar het linker deel van de tank. Op te lossen door nieuwe afdichtringen, pomp huis reparatie of een een nieuw pomp huis met pomp a 1000,- Echter, mijn A8 houdt er ook gerust mee op als de tank helemaal vol is. Een nieuwe losse pomp heb ik al evenals een gebruikt pomp huis in dubieuze staat. Het bestaande pomphuis heb ik nog niet los, dit zit met een plastic ring vast op 70nm en dan weet je het wel...niet los te krijgen.
Info: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... ery-solved!!


Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Dus iemand die bekend is met het probleem en een oplossing heeft/weet die betaalbaar is. Of iemand die een alternatief heeft, en ervaring heeft met b.v. het gebruik van een Walbro pomp o.i.d.