Geen fakers op DF

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Geen fakers op DF

Bericht door RVV » 17 jan 2007, 23:27

DF bestaat bijna een jaar en 1 van de grootste pluspunten vind ik dat er allemaal liefhebbers zijn en gelukkig geen fakers. Mensen die doen alsof ze een knappe auto hebben maar eigenlijk alleen willen zieken. super.

Tom

Bericht door Tom » 17 jan 2007, 23:28

En niemand die doorheeft dat er eigenlijk een 1.8 naaimachien in m'n auto ligt ipv een 3 liter... 8)

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2007, 23:35

Oja, vandaag was het wel een gekkenhuis qua unieke bezoekers om 16.41 53 mensen on line op DF.

RVV

Bericht door RVV » 17 jan 2007, 23:41

Tom schreef:En niemand die doorheeft dat er eigenlijk een 1.8 naaimachien in m'n auto ligt ipv een 3 liter... 8)
Tom dat heb jezelf niet eens door. dus je komt er mee weg ;-)

Knot

Bericht door Knot » 17 jan 2007, 23:49

Merk je niks van met al die mooie lampjes ;)

Tuup

Bericht door Tuup » 18 jan 2007, 00:08

ik ben nog vrij nieuw op dit forum en voor mijn leeftijd (20) vind ik wel dat ik een knappe bak heb. is natuurlijk helemaal niet echt veel bijzonders vergeleken met de rest hier...... maar ik spreek jullie over een jaar of 5 wel weer en dan hoop ik ook wat leukers te bezitten :P :wink: 8)

in de tussentijd hoop ik veel van jullie te leren :D en dus alvast bedankt :D :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 18 jan 2007, 00:12

Volgens mij is de gemiddelde leeftijd hier anders niet hoog :)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 18 jan 2007, 08:16

Ik ben net 67 geworden :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 18 jan 2007, 08:31

Ach, ik ben 27 en heb nu ook alleen maar een leasedieseltje, voor een hoop gezinnen een auto die niet haalbaar is maar in vergelijk met een E60 M5 is het niet veel soeps.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 jan 2007, 08:50

Je bent zo oud als je je voeld 8)

grtz,Hans :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 18 jan 2007, 09:07

HANZ06 schreef:Je bent zo oud als je je voeld 8)

grtz,Hans :wink:
Zegt genoeg over je leeftijd, Hans. :wink: :lol:

leonard

Re: Geen fakers op DF

Bericht door leonard » 18 jan 2007, 09:18

Rico v Velzen schreef:DF bestaat bijna een jaar en 1 van de grootste pluspunten vind ik dat er allemaal liefhebbers zijn en gelukkig geen fakers. Mensen die doen alsof ze een knappe auto hebben maar eigenlijk alleen willen zieken. super.

Helemaal waar!!!

Heb in het verleden wel eens het autoweek forum bezocht maar dat is volgens mij een 20- club die allemaal aan het bluffen zijn.Het leuke aan D-F is ook dat ,in mijn optiek,de mensen met de duurdere auto's zich niet beter voelen cq denigrerend toen t.o.v de rest.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 18 jan 2007, 09:40

Geen fakers?
Rico, ik heb je alleen ooit in een 130i op Papenburg zien rijden en nooit in een M3?
Ja, Adje, Dré, Andre wel ja :D

Faker....... :!:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 18 jan 2007, 09:40

Ook dat is helemaal waar Leonard! Ik voel me hier met mijn oude schijthokken prima op mijn gemak. Denk dat dat voor iedereen geldt.

Het zijn meer de hoge bomen die veel wind moeten vangen. :wink:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 18 jan 2007, 10:26

Al zou iemand denigrerend doen: dat zegt meer over hem/haar dan over jezelf ;)

Het gaat er om dat je zelf lol hebt tenslotte (althans: zo kijk ik er tegen aan).

Wat ik erg leuk vind is bijvoorbeeld het btg 8:00 topic: meetgegevens, ervaring etc. erbij, da's leuk en leerzaam ! Eigen ervaring ergens mee is belangrijker dan een testje van 1 of ander tijdschrift (wat meestal betaald wordt door deze of gene... en zelden objectief) Denk dat dat een groot verschil is met het al eerder genoemde forum van autoweek.

Objectiviteit is natuurlijk zo wie heel lastig, en sterker nog: wat maakt het ook uit ! We hebben allemaal onze voorkeuren en da's prima. Ook het verschil in ervaring heeft invloed op uitspraken. Ik zelf rijd bijvoorbeeld pas 2 1/2 jaar met sport/circuit auto's rond, en heb als zodanig nog heel veel te leren !

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2007, 10:44

Mathieu schreef:Geen fakers?
Rico, ik heb je alleen ooit in een 130i op Papenburg zien rijden en nooit in een M3?
Ja, Adje, Dré, Andre wel ja :D

Faker....... :!:
LOL

Daniel

Bericht door Daniel » 18 jan 2007, 10:57

Autoweek...tsja. Veel blaters, veel fakers, en daardoor wordt iedereen die wel daadwerkelijk een dikke auto heeft ook behandeld als een faker. Irritant. Ik kom er niet meer, vind het hier prima :)

Tom

Bericht door Tom » 18 jan 2007, 11:24

Insteek van Autoweek forum is best prima hoor. De vaste bezoekers zijn ook echt liefhebbers. Het forum is alleen veel te groot en trekt daardoor ook mensen aan die je niet wilt.

Ik ben ooit naar zo'n meeting geweest (cabriotoerrit) en dat was gezellig. Prima mensen ook. Maar door de vele bezoekers op het forum komen er ook veel 16-jarigen scootergasten die wat blaten. Op zo'n meeting zie je die gelukkig niet.
Helaas gaat er altijd wel iemand op in, en dat verpest de sfeer. Als hier een aantal keer een faker langskomt zal de geloofwaardigheid van nieuwe mensen met een 'dikke' auto ook minder groot zijn. De kans dat iemand met een auto van om en nabij een ton gaat posten op een internetforum is gewoon klein.

Daarnaast heb je op dat soort fora teveel mensen die alleen naar het merk kijken. Vaak zie je al aan de nickname hoelaat het is. Iedereen heeft z'n merkvoorkeur maar als je twintig van dat soort merk-fetisjisten bij elkaar zet die alleen roepen dat 'hun' merk het beste is kom je nog nergens. Achter je merk staan is prima maar dan wel met de juiste argumenten.

Belangrijkste is dat er geen rotte appels tussenzitten (die discussieren zonder argumenten, fakers, mensen die teveel buiten het huidige groepje vallen qua doen/laten (wekt irritatie op bij de rest), etc.).
Een groot forum is leuk voor de adverteerders, maar heeft ook veel nadelen en trekt sneller foute mensen aan. Sta er ook nog steeds van te kijken hoe goed GoT loopt ondanks z'n hoeveelheid bezoekers.

Christoph

Bericht door Christoph » 18 jan 2007, 11:43

Driving-fun is een beetje pistonheads.co.uk van de lage landen ;)
Ik vind het mooi om te zien hoe serieus daar omgegaan wordt met mensen en vragen etc. En wanneer er eens 1 iemand begint te rellen dat er gewoon niemand erop in gaat.

HSR

Bericht door HSR » 18 jan 2007, 11:44

Ik kan ook zeggen dat ik DF een geweldig forum vind. Ook met name omdat net niveau hoog ligt. Allemaal hard werkende mensen en veel wederzijds respect.

Zelfs ik voel me hier op mijn gemak. En ik rijd nog wel de volledig afgezeken Volvo C30 oliestokert :D

RVV

Bericht door RVV » 18 jan 2007, 11:49

Goed punt Tom, hoe groter een forum des te groter de kans dat rot publiek aantrekt.

Ikzelf, maar ook de andere mods zitten er vrij dik boven op om dat rotte publiek vakkundig af te voeren. Heb het idee dat men dat ook wel in de gaten heeft en men daarom het niet waagt om te gaan faken of rot te doen.

Ook een sterk punt van DF is dat het op een gegeven moment niet meer wereldschokkend nieuws is als er iemand met bv een M6 of Corvette Z06 zich aanmeld. Er zijn forums waar men compleet op tilt slaat als zo iemand zich aanmeld en men er al bij voorbaat van uitgaat dat het een neppert is. Op DF heerst dat sfeertje niet, en juist daarom melden mensen met knappe auto's zich ook makkelijker aan want ze weten wel dat ze niet voor faker worden uitgemaakt op DF.

De andere kant op werkt het ook goed. Iemand die met een meer "down to earth" auto voelt zich ook niet gelijk ondergesneeuwd in dat pk geweld. Omdat er geen status aan de persoon word ontleed aan iemand met een dikke auto.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 18 jan 2007, 12:00

Ik heb net een topic geopend in 'mijn auto'

Ik ben nog vrij jong .. op autoweek werd me de huid vol gescholden dat ik in de auto van papa reed, of dat ik simpelweg aan het faken was.

Hier merk ik dat iedereen het gewoon prachtig vind dat je een mooie auto hebt, of dat nou een dikke beamer is of een gave oldtimer.

Ik heb het geweldig naar mijn zin hier.

Gr
Sander 8)

HSR

Bericht door HSR » 18 jan 2007, 12:05

Voor wat betreft autoweek. Daar lees ik af en toe wel eens een topicje maar dat is meer omdat ik zin heb om te lachen. Koters van 17 jaar die zeggen dat een nieuwe X5 slecht rijdt. Deze jeugd wordt ook wel de ''Gran-Tursimo'' generatie genoemd. Zolang het maar blits is, is het gaaf. Laatst werd er een man volledig afgezeken omdat ie een Integrale reed en zelf wat commentaar leverde op de puriteit van de nieuwe Mercedes modellen. Als ik dat dan meemaak ben ik er zo spoedig mogelijk weg.
Ga er maar eens kijken, zul je zien dat werkelijk ieder topic eindigt in een ongefundeerde afzeik wedstrijd.

Nee, geef me dan maar DF :!:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 18 jan 2007, 12:17

Er zijn wel fakers! Mensen die 318 op de auto gaan zetten terwijl het een M3 is :P

Wannes

Bericht door Wannes » 18 jan 2007, 12:28

ik ben hier ook nog maar pas , en ik heb het hier echt wel naar mijn zin :wink:
in nederland is het precies nog veel fijner vertoeven voor de autoliefhebber, jullie mogen nog allerhande aanpassingen aanbrengen en er dan nog doodleuk mee de baan op.
Ik ga eens kijken voor een ander pasje denk ik :P
Als vast lid van AutoWereld forum belgie zit ik dagelijks voor mijn scherm, en vanaf heden dus ook hier. Hopelijk zien we elkaar eens irl op één van de circuitdagen links of rechts .

Plaats reactie