Ding kost maar 21k en is best compleet met dsg automaat, clima, panoramadak, stoelverwarming, navi/mp3, xenon, pdc rondom etc.
De materialen zijn niet als van VW/Audi maar ik vind het zeer acceptabel. Oke, wat minder demping, wat meer windgeruis, motorklep zonder gasdempers etc maar de prijs moet ergens mee te rechtvaardigen zijn.
De motor is de tamme versie van de 1.2tsi, dat was eerst 85pk ipv 105pk maar tegenwoordig is het 90 en 110pk. Dit is de 90pk variant, niet veel vermogen maar door de 7traps DSG kan je prima meekomen in dagelijks verkeer. Vind het wel een fijne automaat nu ik er ruim 500km mee gereden heb. Motor heeft boven de 5500 echt niks te zoeken, dus als je m kickdown geeft trekt ie door tot 6000 maar door terug te gaan naar de volgas stand en de kickdown los te laten schakelt ie mooi bij 5500. Loopt op top ook netjes 180/185 teller in D6.
Navigatie is net even anders dan VW maar prima te bedienen, grappig zijn de skoda surround en virtual subwoofer trucjes, dat zorgt nog voor vrij behoorlijk geluid uit een goedkope installatie. Stoelverwarming met 2 ipv 3 standen maar hij doet het prima, ik zet m soms zelf al terug naar de laagste stand voordat ie dat automatisch doet. Stuurtje ligt lekker in de hand, bediening ook fijn geplaatst. Interieurverlichting en cruisecontrol bediening is duidelijk nog van de Golf4 geleend maar functioneel niks op aan te merken.
Het panoramadak kan niet open maar het is een prachtige glasplaat die als optie maar 190 euro kost, heerlijk dat licht in de auto!
Dempers mogen wel wat stugger, als je er alleen in zit merk je het minimaal maar met gezin en bagage voel je wel dat ie een paar slagen nodig heeft om echt tot rust te komen.
Nu is het grappige, zal vast komen omdat het even nieuw is en hij straks weer ingeleverd moet worden, dat ik al 3 avonden de Skoda heb gepakt en de M235i heb laten staan, ding is gewoon fijn om even mee op pad te gaan. Vind het een hoop auto voor je 21k zo nieuw uit de showroom!