Een kwaadwillige kan dan zo zien waar een foto gemaakt is, met alle gevolgen van dien.

Ik zeg niet dat er kwaadwillende op DF zitten, maar alles is publiekelijk te zien.

Groet!
En toch ga je een traan laten als je wagen ineens weg is kan ik je uit ervaring helaas vertellen!Knot schreef:Mijn 235i mogen ze ophalen hoor, ANWB koerslijst is hoger dan de 45k die ik betaald heb...
Haha is oudddddsmiley schreef:Auke's avatar is met een iPhone 5s gemaakt zie ik nu
Afbeelding opslaan op je pc en dan de stappen volgen die Auke aangeeft.http://forum.driving-fun.com/posting.ph ... #pr1161556MarkS schreef:Mag ik vragen hoe je die (GPS) eigenschappen kunt zien als je hier een foto op DF post?
Bijvoorbeeld door het doorlinken naar een foto op je Facebook pagina.
Ik werk voor de overheid en ben dagelijks bezig met security aspecten rondom ICT vraagstukken en operationele monitoring van bedreigingen. Tof werk al zeg ik het zelf.Eric Z schreef:Op welk vlak houd je je verder bezig m.b.t. security?
Klopt!EvdP schreef:En als aanvulling op Auke zijn verhaal, ook een beetje een normale camera heeft tegenwoordig GPS, niet alleen je telefoon.
Het maakt niet uit. Als ik de foto kan zien is het al genoeg (moet er wel natuurlijk GPS data in de afbeelding zitten).MarkS schreef:Maar wat ik graag wil weten is hoe die gps gegevens via de post van een foto hier op DF dan te zien zouden zijn. Zeker als je een foto post door bijvoorbeeld door te linken naar een andere pagina waar die foto al online staat zoals bijvoorbeeld Facebook. Want dat schrijft Auke, dat je van de foto's die hier op DF worden gepost kunt zien waar ze gemaakt zijn.
Mweh, dat denk ik niet.MarkS schreef:Als, iets minder security-man, denk ik dus dat het risico hier best meevalt, maar een beetje awareness kan nooit kwaad.
Vind ik niet.. Ik vind het geen meerwaarde hebben om te zien waar een foto door mijzelf gemaakt is, dat weet ik zelf echt nog wel...MarkS schreef:Dus het uizetten van die GPS registratie op je mobile device lijkt me een erg zware maatregel in dit geval.
Voor iemand die op security gebied voor klanten werkt zit je er wel erg rechtlijnig in.Auke M535i schreef:Vind ik niet.. Ik vind het geen meerwaarde hebben om te zien waar een foto door mijzelf gemaakt is, dat weet ik zelf echt nog wel...MarkS schreef:Dus het uizetten van die GPS registratie op je mobile device lijkt me een erg zware maatregel in dit geval.
Neem nou als voorbeeld dit topic: http://forum.driving-fun.com/viewtopic.php?f=3&t=27270" onclick="window.open(this.href);return false;
Staat vol met foto's incl. GPS data.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Google [Bot] en 8 gasten