Qua dagelijks vervoer reed ik jarenlang en met mega veel plezier in een Jeep Wrangler JK Unlimited en ondanks dat deze auto alles kon wat ik wilde, merkte ik toch het gemis van wat meer luxe en het feit dat ik soms meer kilo's moest kunnen trekken.
De zoektocht begon al in 2015 en er werd gekeken naar alle opties zolang het maar voldoende mocht trekken en ik hoger zat dan in een luxe (sport)auto en ik een ombouw tot grijs kenteken kon doen. Mijn keuze was al snel gericht op een Range Rover, Range Rover Sport en zeker ook naar de Range Rover Sport SVR. Een X5(m), Mercedes of ander high end merk kon mij niet bekoren, totdat ik kennis maakte met de Jeep GC SRT8.
Door de toch wat tegenvallende ervaringen met de Land Rover Dealers (4 stuks maar liefst) en het tegenvallende proefrijden met een Range Rover Vogue, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en mijn contactpersoon bij Auto Halan in Amsterdam gevraagd voor een proefrit met een SRT8.
Deze proefrit werd dus bijna een rit van een hele dag en daarbij kennis mogen maken met een auto die zo enorm veel te bieden had, dan ik eigenlijk niets anders meer kon dan alle youtube filmpjes bekijken, forums bezoeken, test rapporten lezen en kijken om vervolgens een bestelling te plaatsen. Ow en de launch control functie is misschien vrij nutteloos, maar man man man wat gaaf!
Heel lang zitten twijfelen over de kleur (rood of zilver), misschien modeljaar 2017 te nemen en wat voor optiepakket, is er uiteindelijk toch gekozen voor Redline Red met Vapor velgen en nog wat extra opties zoals natuurlijk een trekhaak

De Jeep Wrangler heb ik zelf weten te verkopen en door het niet inruilen daarvan kreeg ik dermate veel korting, dan ik het zelf amper kon geloven, iets wat mij direct over de streep wist te trekken.
Op de foto's zie je de auto zoals deze nu bij de dealer staat, trekhaak word as we speak gemonteerd en ik hoop de auto binnen nu en 2 weken in ontvangst te kunnen nemen.
Je zal begrijpen dat ik vrij zenuwachtig ben en niet kan wachten om de auto in ontvangst te nemen!!! Hard voor gewerkt afgelopen jaren en je leeft maar 1 keer!
Things to do:
Aangepaste uitlaat (custom made of AFE exhaust)
22" velgen (geen idee nog wat voor type)
Misschien frontlip monteren