Ik vraag mij af hoe jullie je AOV (Arbeidsongeschiktheid voor ondernemers) zaakjes geregeld hebben in combinatie met het racen. Ik ben zzp'er in de ICT en heb op dit moment geen AOV, los van de afwegingen of het handig is of je beter ergens anders kan investeren kom ik tot de conclusie dat AOV geen dekking biedt als je op het circuit in wedstrijdvorm vlamt, crasht, deels/helemaal niet je eigen vak meer kan uitoefenen. Alles wat met Marshal werkzaamheden te maken heeft is ook uitgesloten. Alles wat naar circuit ruikt lijkt uitgesloten op de polissen, andere "extremere" sporten zoals snowboarden wat ik doe is bijv. wel gedekt
Ik race zelf op trackdays, wil volgend seizoen DNRT gaan rijden, en sta zelf ook als marshal te vlaggen op CPZ. Heb een KNAF EU race licentie en KNAF basis official licentie
Ik ben onder de 30, woon alleen, (nog) een huurhuis, geen enkele verplichting, gezond, cowboy leven dus .. ik overweeg nu om Geen AOV af te sluiten en lekker flink te sparen en/of te investeren in andere zaken. Risico van onverwacht serieus ziek worden is dan het enige wat dan op de loer ligt
Hoe hebben jullie dit opgelost? Zijn er speciale racerij verzekeringen? Uberhaupt te betalen?
Ben benieuwd naar jullie afwegingen of wellicht tips van mannen met iets meer levenservaring en grijze haren

AOV en Zorgverzekering dekking
AOV Marshal: Tot nu toe geen AOV verzekeraar gevonden welke dekking biedt voor alles wat met Marshal werkzaamheden te maken heeft
AOV Zelf Racen: Tot nu toe geen AOV verzekeraar gevonden welke Wedstrijden dekt,
Trackdays / Vrijrijden / Touristenfahrt valt niet onder een 'wedstrijdelement' en wordt gezien als 'hobbymatig' en wordt wel gedekt via Aegon en Avero Achmea. Vraag is natuurlijk hoe dat in de praktijk gaat lopen mocht er toch wat gebeuren
Verzekeringen gebeld: Aegon, Nationale Nederlande, Delta Lloyd, Avero Achmea, De Amersfoortse
Zorgverzekering Marshal: Wel gedekt in binnen- en buitenland voor alle kosten (Unive). Geen andere verzekeraars gecheckt.
Dekking zou in eerste instantie moeten lopen via de KNAF Official licentie (bij KNAF evenementen).
Bij doordeweekse niet-racedagen loopt er een soortgelijke aansprakelijkheidsverzekering via het circuit zelf, bij CPZ wel in ieder geval
Zorgverzekering Zelf Racen: Wel gedekt in binnen- en buitenland voor alle kosten (Unive). Geen andere verzekeraars gecheckt.
Alles met een 'wedstrijdelement' zoals DNRT zou in eerste instantie moeten lopen via je KNAF Race licentie