Kan ik controleren of mijn auto echt de lakbehandel heeft?
- Roy RS
Kan ik controleren of mijn auto echt de lakbehandel heeft?
Hallo allemaal,
Mijn Dacia heeft een master care platinum lakbehandeling (lakbeschermer) gehad bij aflevering in januari. De korte vraag is of ik kan zien/ controleren of deze 500 euro kostende laag wel aangebracht is?
De reden dat ik hierover twijfel:
Bij 4 andere nieuwe auto's had ik dit ook en heb ik heel lang supermakkelijk kunnen poetsen, de vliegen en vlekken veegde je er zo af en bij het nazemen was de lak dan meteen heerlijk glad, dan voelde hij echt schoon en zag je geen vlek meer. Poetsen ging altijd ontzettend snel.
Nu poets ik me te pletter, de lak is zelfs na het zemen stroef, vlekken van insecten etc zie je na de grondigste poetsbeurt nog steeds en vogelpoep die binnen enkele uren eraf gepoetst was geeft een blijvende vlek.
De genoemde vlekken die zichtbaar blijven na t poetsen zou ik bij een oude lak te lijf gaan met een of ander meguiars middeltje, maar dat mag niet op die behandeling...dubio
Nu heb ik een lakbeschadinging op 1 hoek waar ik dus wél met de meguiars all in one shizzle overheen gegaan ben en daar is de lak meteen superglad en schoon zoals ik gewend ben.
Ik heb er geen cent verstand van, maar merk wel veel verschil tussen de lakverzegeling op mijn bus en die van de dacia...
Mijn Dacia heeft een master care platinum lakbehandeling (lakbeschermer) gehad bij aflevering in januari. De korte vraag is of ik kan zien/ controleren of deze 500 euro kostende laag wel aangebracht is?
De reden dat ik hierover twijfel:
Bij 4 andere nieuwe auto's had ik dit ook en heb ik heel lang supermakkelijk kunnen poetsen, de vliegen en vlekken veegde je er zo af en bij het nazemen was de lak dan meteen heerlijk glad, dan voelde hij echt schoon en zag je geen vlek meer. Poetsen ging altijd ontzettend snel.
Nu poets ik me te pletter, de lak is zelfs na het zemen stroef, vlekken van insecten etc zie je na de grondigste poetsbeurt nog steeds en vogelpoep die binnen enkele uren eraf gepoetst was geeft een blijvende vlek.
De genoemde vlekken die zichtbaar blijven na t poetsen zou ik bij een oude lak te lijf gaan met een of ander meguiars middeltje, maar dat mag niet op die behandeling...dubio
Nu heb ik een lakbeschadinging op 1 hoek waar ik dus wél met de meguiars all in one shizzle overheen gegaan ben en daar is de lak meteen superglad en schoon zoals ik gewend ben.
Ik heb er geen cent verstand van, maar merk wel veel verschil tussen de lakverzegeling op mijn bus en die van de dacia...
- JP
Re: Kan ik controleren of mijn auto echt de lakbehandel heef
Begin 2015 had ik een nieuwe NIssan Qashqai gekocht. Ook deze kon tegen kleine bijdrage in de afleverkosten toen uitgevoerd worden met zo'n zelfde MasterCare behandeling.
De eerste malen dat ik de auto deed wassen twijfelde ik ook aan de behandeling. Normaal bij de goedkoopste wax heb je meer en betere sheeting (hoe makkelijk het water van de auto af glijdt) en betere beading (druppelvorming) dan wat ik had bij de Nissan.
Nu had ik precies dezelfde vraag op een forum gesteld, van hoe weet ik of de behandeling wel uitgevoerd was.
Toen kreeg ik al snel de directeur van MasterCare aan de lijn. Volgens hun papieren was mijn auto behandeld. Bezoekje aan de dealer en ja......op e afleverpapieren stond dat de lakbehandeling was uitgevoerd, dus "dan zal het ook wel zo zijn", aldus de dealer.
Oh.....en er zat een sticker in de deuropening, als "bewijs" van behandeling...(aldus de dealer)....
Daar de auto een voorraadauto was, kon ik de auto 5 dagen na de handtekening al ophalen. Die korte periode was ik al bang dat de behandeling te kort dag was, en ze misschien maar afgevinkt hadden.
Of de lakbehandeling was helemaal niet uitgevoerd, of Master Care is gewoon ruk te noemen.
De MasterCare directuer bood wel aan de auto opnieuw (gratis) te behandelen, of bij me thuis of bij de dealer.
Dat heb ik niet gedaan. Ik was namelijk vooral boos dat ik wat betaald heb wat in 1e instantie al niet uitgevoerd werd.
De eerste malen dat ik de auto deed wassen twijfelde ik ook aan de behandeling. Normaal bij de goedkoopste wax heb je meer en betere sheeting (hoe makkelijk het water van de auto af glijdt) en betere beading (druppelvorming) dan wat ik had bij de Nissan.
Nu had ik precies dezelfde vraag op een forum gesteld, van hoe weet ik of de behandeling wel uitgevoerd was.
Toen kreeg ik al snel de directeur van MasterCare aan de lijn. Volgens hun papieren was mijn auto behandeld. Bezoekje aan de dealer en ja......op e afleverpapieren stond dat de lakbehandeling was uitgevoerd, dus "dan zal het ook wel zo zijn", aldus de dealer.
Oh.....en er zat een sticker in de deuropening, als "bewijs" van behandeling...(aldus de dealer)....

Daar de auto een voorraadauto was, kon ik de auto 5 dagen na de handtekening al ophalen. Die korte periode was ik al bang dat de behandeling te kort dag was, en ze misschien maar afgevinkt hadden.
Of de lakbehandeling was helemaal niet uitgevoerd, of Master Care is gewoon ruk te noemen.
De MasterCare directuer bood wel aan de auto opnieuw (gratis) te behandelen, of bij me thuis of bij de dealer.
Dat heb ik niet gedaan. Ik was namelijk vooral boos dat ik wat betaald heb wat in 1e instantie al niet uitgevoerd werd.
- Roy RS
Hmm, ik had het erbij ondehandelt ipv korting op de auto omdat er op dacia's weinig/geen ruimte is doen ze dat blijkbaar in de vorm van de behandeling. Dat vind ik prima omdat ik het betaald ook zou doen. Nu hebben ze dit toen niet op de order gezet, maar op mijn aandringen met pen erbij geschreven, de pas ter registratie kwam pas na vele malen bellen/mailen...ik ben bang dat 1 en 1 dit keer 2 is en als het er wel op zit, dan is dat eigenlijk nóg erger, want dan is het geen goed product.
Ik heb de vraag ook aan mc gesteld, ben erg benieuwd.
Waar zou ik dat stickertje terug kunnen vinden? Die wil ik weleens zoeken!
Ik heb de vraag ook aan mc gesteld, ben erg benieuwd.
Waar zou ik dat stickertje terug kunnen vinden? Die wil ik weleens zoeken!
- JP
Bij mij zat die bestuurderskant, onder dat "oog" waar de deur in valt.
Heb je wel via de mail een garantieregistratie met registratiecode gekregen van MasterCare ?
Heb je wel via de mail een garantieregistratie met registratiecode gekregen van MasterCare ?
- Roy RS
Geen sticker...
Ik heb niks gehad, maar ik heb dan ook net pas met dat pasje op de site geregistreerd, of is dat wat jij bedoelt iets dat los daarvan staat?
Ik heb eigenlijk helemaal bij afleverinf niks tastbaars gehad, ik las ergens dat je speciale zeep erbij krijgt en dat je af en toe eoa spul van hen moet gebruiken etc, maar dat wist ik allemaal niet.
Ik heb niks gehad, maar ik heb dan ook net pas met dat pasje op de site geregistreerd, of is dat wat jij bedoelt iets dat los daarvan staat?
Ik heb eigenlijk helemaal bij afleverinf niks tastbaars gehad, ik las ergens dat je speciale zeep erbij krijgt en dat je af en toe eoa spul van hen moet gebruiken etc, maar dat wist ik allemaal niet.
- JP
Die registratie krijg je van de dealer. Daar staat je kenteken op, evenals je dealer en verkoper. De dealer registreert je, dat hoef je niet zelf te doen. Althans, heb ik nooit gedaan.

Ik kreeg destijds maar 1 flesje à la nr. 3. ^^ Nooit gebruikt overigens.
Ik kreeg destijds maar 1 flesje à la nr. 3. ^^ Nooit gebruikt overigens.
- JP
MasterCare was wel erg welwillend om een oplossing te vinden, dat zeker, maar toen had ik er al geen fiducie meer in.
- Roy RS
Ik wacht de reactie wel even af, ik zou me heel erg verbazen als de auto de behandeling gehad heeft.
- Dennis Cavallino
Dat begrijp ik nooit zo goed. Vind ik netjes als ze het op die manier oplossen, ongeacht wat voor product/dienst. Dat hoeven ze niet te doen namelijk, maar het is wel een nette vorm van coulance.JP schreef:De MasterCare directuer bood wel aan de auto opnieuw (gratis) te behandelen, of bij me thuis of bij de dealer.
Als je dat hebt geweigerd, dan zou je nu niet meer mogen zeuren imho. Wel mag je je mening blijven houden, maar als zoiets je is aangeboden, dan is het niet helemaal eerlijk naar de leverancier toe als je door blijft zeuren.
Verder eens dat veel van dit soort 'extra's' vaak een wassen neus zijn... of in het geval van een poetsbeurt, was het maar WAS.

- JP
Dennis Cavallino schreef:(...)
Dat begrijp ik nooit zo goed. Vind ik netjes als ze het op die manier oplossen, ongeacht wat voor product/dienst. Dat hoeven ze niet te doen namelijk, maar het is wel een nette vorm van coulance.
Als je dat hebt geweigerd, dan zou je nu niet meer mogen zeuren imho. Wel mag je je mening blijven houden, maar als zoiets je is aangeboden, dan is het niet helemaal eerlijk naar de leverancier toe als je door blijft zeuren.
(...)
Waar blijf ik door zeuren ? Ik gaf toe dat de beste man net als de dealer er stellig van overtuigd waren dat de behandeling was uitgevoerd. Als dat zo was, is de behandeling gewoon ruk. Hij wou de auto graag opnieuw behandelen voor de zekerheid. Daar heb ik vriendelijk voor bedankt. Mede doordat de auto alweer na 4 maanden te koop stond door omstandigheden. Ik had ook naar de dealer kunnen gaan en mijn geld terug kunnen eisen. Daar heb ik voor gepast.
Vind het gewoon grappig/frappant/toevallig dat Roy precies dezelfde ervaring en vraag heeft als ik destijds....

- Tommy
Is het sowieso niet zonde om bij aflevering een laag aan te laten brengen nog voordat de lak z'n eerste (lichte) polijstbeurt gehad heeft? Bij gebruikte spreekt het voor zich, maar ook op nieuwe auto's merkte ik dat de glans en kleur veel dieper werd bij een eerste milde polijstbeurt met de lichtste compound.
- Dennis Cavallino
Ik hoorde van de week zelfs een vakman zeggen dat 'ie blij werd als een versgespoten auto een sinaasappelhuidje had (zelfs na een spuitbeurt van 3500 euro). Dan viel er tenminste goed wat te poetsen/polijsten. Naar zijn zeggen worden auto's daar echt veel strakker van dan als je begint met een strakke laklaag. Een eye-opener voor mij.
- Roy RS
Ik wil vooral heel weinig tijd en energie steken in het poetsen van een dacia
Verder boeit me het niet zo, hij moet gewoon makkelijk en snel schoon.
Ik denk sowieso dat zo'n laag echt iets voor de poetsers onder ons is

Verder boeit me het niet zo, hij moet gewoon makkelijk en snel schoon.
Ik denk sowieso dat zo'n laag echt iets voor de poetsers onder ons is
- JP
Hetgeen mij altijd al verbaasde bij de tv-programmas à la Coyd Boddington en Chip Foose.Dennis Cavallino schreef:Ik hoorde van de week zelfs een vakman zeggen dat 'ie blij werd als een versgespoten auto een sinaasappelhuidje had (zelfs na een spuitbeurt van 3500 euro). Dan viel er tenminste goed wat te poetsen/polijsten. Naar zijn zeggen worden auto's daar echt veel strakker van dan als je begint met een strakke laklaag. Een eye-opener voor mij.
Daar gingen ze na een verse laklaag nog een paar polijstrondes overheen.....smoother than a baby's bottom.....
- Peric
Óf de kwaliteit van het spuitwerk liet te wensen over..
Nee, da's gekkigheid. Je krijgt spuitwerk nooit zo glad het het superstrak is. Je kunt het dus door het nog een keer te polijsten wel strakker krijgen.
Nee, da's gekkigheid. Je krijgt spuitwerk nooit zo glad het het superstrak is. Je kunt het dus door het nog een keer te polijsten wel strakker krijgen.
- Roy RS
De chief van master care belde vanochtend direct op naar aanleiding van mijn email, uitkomst is dat hij hem zelf wil gummen (?) en opnieuw behandelen.
Het hele verhaal ervoor over hoe het mogelijk is dat de behandeling nu niet doet wat hij moet doen ben ik vergeten te luisteren, maar tussen de regels door merkte ik dat er een slight possibility zou kunnen bestaan dat het niet gebeurd is, volgens mij vindt hij dat zelf vooral ook interessant om te weten...zou ik als bedrijf dat er met zijn naam aan hangt iig wel willen weten!
In ieder geval super service en goed te woord gestaan door de beste man, hij gaf ook aan dat mijn verwachtingspatroon correct is dat de auto gewoon "glad" moet zijn na de behandeling. Als dat dadelijk zo is dan heeft hij iig super geleverd, blijft de dealer over, maar daar ga ik niet eens energie in steken, voor mij zo helemaal prima opgelost.
Het hele verhaal ervoor over hoe het mogelijk is dat de behandeling nu niet doet wat hij moet doen ben ik vergeten te luisteren, maar tussen de regels door merkte ik dat er een slight possibility zou kunnen bestaan dat het niet gebeurd is, volgens mij vindt hij dat zelf vooral ook interessant om te weten...zou ik als bedrijf dat er met zijn naam aan hangt iig wel willen weten!
In ieder geval super service en goed te woord gestaan door de beste man, hij gaf ook aan dat mijn verwachtingspatroon correct is dat de auto gewoon "glad" moet zijn na de behandeling. Als dat dadelijk zo is dan heeft hij iig super geleverd, blijft de dealer over, maar daar ga ik niet eens energie in steken, voor mij zo helemaal prima opgelost.
-
Mooi opgelost!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Idd, gaat vlotter dan bij, bijvoorbeeld, Volvo heb ik het id 

-
- JP
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Gummen is kleien, denk ik. Dan verwijder je alle beschermlagen en troep die op de lak zit.Roy RS schreef:De chief van master care belde vanochtend direct op naar aanleiding van mijn email, uitkomst is dat hij hem zelf wil gummen (?) en opnieuw behandelen.
- frankie
Juist niet. Als je echt poetser bent wil je dat juist niet op je lak. Één goede detail behandeling en die laag is eraf.Roy RS schreef:Ik denk sowieso dat zo'n laag echt iets voor de poetsers onder ons is
- Roy RS
frankie schreef:Juist niet. Als je echt poetser bent wil je dat juist niet op je lak. Één goede detail behandeling en die laag is eraf.Roy RS schreef:Ik denk sowieso dat zo'n laag echt iets voor de poetsers onder ons is
Sorry woordje "niet" vergeten te typen! Dat bedoelde ik idd, deze laag zal vooral door mensen als ik gekozen worden die nou net niet willen poetsen
- Pica
- Auto: Ford Focus CC Titanium
Roy RS schreef:De chief van master care belde vanochtend direct op naar aanleiding van mijn email, uitkomst is dat hij hem zelf wil gummen (?) en opnieuw behandelen.
Gummen in deze context is compleet overnieuw beginnen;
Wassen, lakdieptereiniging, polijsten (1 of 2 keer) ontvetten, en de behandeling uitvoeren.
dus ja, een nette oplossing!
- Pica
- Auto: Ford Focus CC Titanium
Re: Kan ik controleren of mijn auto echt de lakbehandel heeft?
Of er filmpjes van (laten) maken! 
Mercedes S55 AMG & IGL Coatings Kenzo.
Dag 1: https://lnkd.in/bsAdtRh
Dag 2: https://lnkd.in/b4StTGF
Dag 3: https://lnkd.in/bd-8Zib
Enjoy!

Mercedes S55 AMG & IGL Coatings Kenzo.
Dag 1: https://lnkd.in/bsAdtRh
Dag 2: https://lnkd.in/b4StTGF
Dag 3: https://lnkd.in/bd-8Zib
Enjoy!