Kom ik bij Utrecht, afslag Oog in Al de snelweg op. Daar heb je eerst een mooie rotonde, om zo vervolgens een weg parallel aan de snelweg te kiezen om links de A12 op te gaan of rechts de A2. Ik heb gekozen voor de A2, daar heb je een mooie linkse doordraai naar boven, om vervolgens iets naar beneden te rijden en een bocht naar rechts te nemen. Om zo samen gevoegd te worden met de hoofdrijbaan van de A2.
Ik denk dat ik de eerste bocht met 160 instuurde om vervolgens de laatste bocht boven de 200KM/h er uit te komen. Er waren verder geen auto's en het wegdek was droog. Deze bochten kunnen best link zijn aangezien het brugdelen zijn waar het water moeilijker weg kan en dus best glad kan zijn als het heeft geregend. Omdat het toch nog redelijk rustig was nog even de 220 aangetikt om vervolgens weer wat rustiger aan te doen. Zie ik in de verte een Maserati, herkenbaar de aan de achterlichten. Misschien dat die nog even wilde spelen. Toen ik er naast reed bleek er een ouwe taart achter het stuur te zitten. Jammer maar helaas.
Echter toen ik bij Nieuwegein (Total) de afslag wilde nemen was het raak. Blauwe zwaailichten achter me en met van die mooie rooie letters STOP POLITIE! Ik netjes aan de kant. Meneer agent doet de deur passagiers zijde open en stelt zich netjes voor. Het ontging mij niet dat er echt een enorme warme rubber lucht de auto in kwam zetten. Dat is meneer agent ook zeker niet ontgaan zag ik aan zijn gezicht. Blijkbaar hadden ze op de hoofdrijbaan gereden en mij door die bochten combinatie zien vliegen. Ze hadden zelf 170 gereden en mij niet bij kunnen houden. Echter omdat ze op de andere rijbaan reden, hebben ze geen meting kunnen doen. Ze zeiden wel dat ik zeker 190 gereden had en dat ik eigenlijk mijn rijbewijs kwijt zou zijn. Verder kreeg ik de standaard preek, van snelle auto nodigt uit tot hard rijden en andere weggebruikers het inschatten van snelheid. Maar dat ze wel konden begrijpen dat ik die bochten zo hard nam. En ze me niet staande hadden gehouden als ik na die bochten op de A2 zelf wel de normale snelheid had aangehouden.
Maargoed, al met al weer geluk gehad. Mijn auto rijd als nooit tevoren en ik weet zeker dat die combinatie nog wel wat harder had gekund.