Goed,het leidend voorwerp,mijn alfa 75 Imola,gekocht in april 2008,helemaal standaard,afgezien van een setje 16" Borbet A,voor een tandje verlaagd en een setje verlagingsveren achter.
De auto had 4-5 jaar stil gestaan in een opslag,had nog geen 160k gelopen,en zag er op het oog keurig netjes uit,stond gestald in emlichheim bij een spuiterij en had gewoon een Nl kenteken.
€550,- afgetikt,onderweg naar coevorden om em op naam te zetten,en toen ik daar een parkeerterein op reed trapte ik het rempedaal naar de bodem,hoofdremcilinder overleden

Het geval wil namelijk,dat ik toentertijd in Alkmaar woonde,dus echt om de hoek was het niet

Enige "geluk" was,de remmen liepen verschrikkelijk aan,dus bij gas los remde de auto vanzelf

Mn vader heeft toen de auto naar huis gereden,toentertijd rookte hij nog en vor degene met een beetje kennis van de asbak(naja,LADE) van de 75,die ging tussen coevorden en alkmaar van leeg naar vol

4 remklauwen reviseren,2 dorpels lassen, 2 nieuwe voorschokdempers en wat kleine prutsjes verder had de auto weer APK,en stond het geheel er uiteindelijk zo bij:
Inmiddels zijn we 8,5 jaar en VEEEEEEEL € verder en staat de 75 er nu zo bij:
Voorzien van een (zelf)gereviseerde 1,8 turbo motor,5 gaats onderstel van een TS, RS Racing coilovers voor en veren achter, sparco rolkooi etc. etc. etc.
3-7 tijdens Italia Zandvoort na 2 jaar weer een keertje de baan op geweest met de 75,nadat ik vorig jaar een huis gekocht had,en een hoop onderstel mods gedaan had en de kooi had ingebouwd.
De 75 deed het geweldig,alleen was ik met mn domme kop vergeten om de remvloeistof nog even te verversen die er al 2 jaar in zat,dus na 20 minuten had ik de boel aan de kook

Hier nog een filmpje van die dag: Klik
Eerst volgende is dus remvloeistof eens knap verversen,en daarna maar weer verder kijken wat er nog meer moet gebeuren,misschien eind van het jaar maar eens een avondsessie meepakken.