[E46] BMW 320d stopt ermee.... Verstandige aanschaf of niet?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

[E46] BMW 320d stopt ermee.... Verstandige aanschaf of niet?

Bericht door Jelmer850i » 13 jan 2007, 15:27

Ik moet weg naar een klant, en stopt mijn auto ermee :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil:

Hij slaat wel aan, de startmotor probeert nog met aller best de motor aan de praat te krijgen, maar hij slaat gewoon niet aan... (geen tik geluid)

Wat is dit? Dieselpomp?

Klotewagen... , hij is te koop bij deze!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 jan 2007, 16:25

Ja dat sucks.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 13 jan 2007, 17:12

Hij slaat wel aan, de startmotor probeert nog met aller best de motor aan de praat te krijgen, maar hij slaat gewoon niet aan... (geen tik geluid)

Wat is dit? Dieselpomp?
Euh even voor de duidelijkheid slaat de motor nu wel of niet aan, startmotor gaat wel rond begrijp ik? Treed dit probleem bij koude of warme motor op of beide?

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: [E46] BMW 320d stopt ermee....

Bericht door Roman » 13 jan 2007, 18:29

Jelmer850i schreef:
Klotewagen... , hij is te koop bij deze!
Altijd goeie verkoop praat :lol:

Sorry voor je problemen, ben zelf ook ervaren als het gaat om het niet starten van je auto...

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 13 jan 2007, 19:38

Verder nooit wat gehad hoor.., ik denk zelf dat het de dieselpomp is.

Hij stond op het parkeerplein hiervoor, de motor was koud, ik startte de motor, hij sloeg aan, ik zou weg rijden. Bij het op laten komen van de koppeling begon hij wat te schudden en even later viel hij uit. Herstarten wou niet. De startmotor draait wel, maar hij slaat dus niet aan. Geen brandstof ben ik bang.

Ik ga eens rond kijken wat een 1 serie in de lease gaat doen.

Dit kan gewoon niet, ik had geen auto, moest iedereen afbellen die me even naar de garage konden brengen (normaal komen ze langs maar er was maar 1 :(, kon om 5 uur pas komen) ). Ik mijn 850i halen (deze had ik er vrijdag gebracht zou naar gekekenn worden) met deze wagen naar een nieuwe klant (tuincentrum) geweest.. :roll: Hun reden hiaondaiey H200, daar zet je de V12 dan naast.. Gelukkig is de opdracht wel binnen :-)

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 13 jan 2007, 20:33

Kan zoveel verschillende oorzaken hebben.Brandstofpomp,lage druk pomp,1 van de vele sensoren en nog veel meer.Eerst maar eens aan de computer bij BMW voor je verder gaat zoeken.

Maar k*t is het wel als je afspraken hebt staan en je auto kapt er mee.

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 25 jan 2007, 22:50

Doet ie het alweer Jelmer?Zo ja, wat was dan nu het probleem?

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 25 jan 2007, 23:02

Jan Visser schreef:Doet ie het alweer Jelmer?Zo ja, wat was dan nu het probleem?
Heb begrepen de brandstofpomp, a 1300 euri. :roll: :wink:

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7249
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 25 jan 2007, 23:06

ja, blijft leuk een moderne diesel voor een particulier.

Ik begin er niet meer aan na alles wat ik elke dag voorbij zie komen :shock:

1300 Euro is nog een koopje itt sommige andere merken...........

binnenkort de verstuivers alle 4 nog een keer a 300 per stuk, dan de...en de....en dan de.....

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 jan 2007, 08:10

@Fabian: is een zakelijke wagen , maar ook dat doet pijn voor een startende ondernemer ;-)

Afgelopen week ben ik er geweest, het was de dieselpomp.
Als ik de wagen nu stuk inruil of na de reparatie inruil maakt niets uit, de wagen moet zoiso rijden.

Als he mee zit wordt hij vandaag gerepareerd. Dan kan ik vrolijk op zoek naar een nieuwe/nieuwere diesel met iig 2 jaar garantie.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 26 jan 2007, 12:49

Nooit in verdiept. Leg zo'n 55.000-70.000 km per jaar af en allemaal in auto's die op 98 lopen. Uit Fabian z'n post maak ik uit dat 'alle' diesels vroeg of laat hoge reparatiekosten met zich meebrengen. Waarom is dat? En nemen mensen deze kosten mee in de berekening van hun calculatie tussen benzine vs diesel rijden?
Voor 1300 euri kun je aardig wat super plus aanschaffen ;)

Wouter81
Berichten: 9437
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 26 jan 2007, 13:10

Fabian schreef:ja, blijft leuk een moderne diesel voor een particulier.

Ik begin er niet meer aan na alles wat ik elke dag voorbij zie komen :shock:

1300 Euro is nog een koopje itt sommige andere merken...........

binnenkort de verstuivers alle 4 nog een keer a 300 per stuk, dan de...en de....en dan de.....
Maak hier es een apart topic voor aan, ben wel benieuwd naar wat je gemiddeld kunt verwachten aan kosten etc.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 jan 2007, 13:12

ik niet meer, ik ben van plan garantie te gaan rijden.. garantie voorbij -> nieuwe kopen 8)

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7249
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 26 jan 2007, 13:40

allen schreef:Nooit in verdiept. Leg zo'n 55.000-70.000 km per jaar af en allemaal in auto's die op 98 lopen. Uit Fabian z'n post maak ik uit dat 'alle' diesels vroeg of laat hoge reparatiekosten met zich meebrengen. Waarom is dat? En nemen mensen deze kosten mee in de berekening van hun calculatie tussen benzine vs diesel rijden?
Voor 1300 euri kun je aardig wat super plus aanschaffen ;)
Ik denk idd dat weinig mensen dat meerekenen tegenwoordig.

Ik en een aantal collega's zijn er inmiddels ook bijna van overtuigd dat je beter een benzine kunt rijden dan een diesel gezien de onderhoudskosten van een moderne diesel. Turbo'tje, brandstofpompje, hogedrukopvoerpomp, verstuivertjes, vliegwiellekes op de een of andere manier. We hebben er geen berekening op los gelaten, maar het gevoel neigt naar kostenneutraal zo'n beetje....

Als je het gaat optellen sta je versteld wat sommige diesels in onderhoud kosten.....

Een Toyota is TOP!! Maar ow ow, als daar iets aan kapot gaat: Turbo'tje, E2400, brandstofpompje, E2000, verstuivertjes a E400 per stuk. Ga zo maar door. Risico moet je als particulier bijna niet aan moeten willen gaan.

Wouter, ik zal er wel eens wat van bijhouden en een keer posten.

Tom
Berichten: 22295
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 26 jan 2007, 13:43

Nooit geweten...
Ben benieuwd naar wat concretere cijfers..

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 jan 2007, 14:13

Reken het verbruik ook mee!

320d:

18km op een liter á 95 cent
of
11km op een liter á 130 cent

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 26 jan 2007, 14:23

Jelmer850i schreef:ik niet meer, ik ben van plan garantie te gaan rijden.. garantie voorbij -> nieuwe kopen 8)
jaja, krijg je van deze verhalen:

"Meneer, uw auto heeft 120.000 gelopen, de pomp kan 200.000 mee vinden wij. Dus het kost u 780,= + kosten inbouw."

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 jan 2007, 15:20

wjn schreef:
Jelmer850i schreef:ik niet meer, ik ben van plan garantie te gaan rijden.. garantie voorbij -> nieuwe kopen 8)
jaja, krijg je van deze verhalen:

"Meneer, uw auto heeft 120.000 gelopen, de pomp kan 200.000 mee vinden wij. Dus het kost u 780,= + kosten inbouw."
Daar ben ik dus ook bang voor!
Wie kan mij hier meer over vertellen over deze garantie?

Garantie is garantie toch? (en anders rechtzaak :lol: )

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 26 jan 2007, 20:59

Hij rijdt weer!

Morgen eens zien deze wagen in te ruilen

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re:

Bericht door indobesar » 01 jul 2011, 15:00

Fabian schreef:
allen schreef:Nooit in verdiept. Leg zo'n 55.000-70.000 km per jaar af en allemaal in auto's die op 98 lopen. Uit Fabian z'n post maak ik uit dat 'alle' diesels vroeg of laat hoge reparatiekosten met zich meebrengen. Waarom is dat? En nemen mensen deze kosten mee in de berekening van hun calculatie tussen benzine vs diesel rijden?
Voor 1300 euri kun je aardig wat super plus aanschaffen ;)
Ik denk idd dat weinig mensen dat meerekenen tegenwoordig.

Ik en een aantal collega's zijn er inmiddels ook bijna van overtuigd dat je beter een benzine kunt rijden dan een diesel gezien de onderhoudskosten van een moderne diesel. Turbo'tje, brandstofpompje, hogedrukopvoerpomp, verstuivertjes, vliegwiellekes op de een of andere manier. We hebben er geen berekening op los gelaten, maar het gevoel neigt naar kostenneutraal zo'n beetje....

Als je het gaat optellen sta je versteld wat sommige diesels in onderhoud kosten.....

Een Toyota is TOP!! Maar ow ow, als daar iets aan kapot gaat: Turbo'tje, E2400, brandstofpompje, E2000, verstuivertjes a E400 per stuk. Ga zo maar door. Risico moet je als particulier bijna niet aan moeten willen gaan.

Wouter, ik zal er wel eens wat van bijhouden en een keer posten.
Topickick, maar is het zo dramatisch Fabian?
Ik heb evt. een km-vreter nodig ipv lupo.
Is een E46 320d (aut) aan te raden? Veelal auto;s met >200K km's.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [E46] BMW 320d stopt ermee....

Bericht door Niels » 01 jul 2011, 17:22

Een automaat brengt altijd risico's met zich mee maar voor de rest kun je imho geen betere kilometervreter kopen. Mijn 320D 136pk heeft nu 330.000km gedraaid en rijdt gewoon nog steeds fantastisch. Een E46 met kilometers kost ook weinig! "De vrouw" wil nog graag een automaat en het plan is om gewoon weer een E46 diesel (318/320D) te kopen met een hoop kilometers erop.

Zwakke punten van de diesels:

1951cc 136pk de brandstofpomp (meestal rond de 2 ton)
1995cc commonrail 150pk heeft swirl flaps in het inlaatspruitstuk en problemen met de turbo tot 10-2003.

De 318D is er in 1951cc en 1995cc. Ik weet niet of de eerste net als de 320D problemen heeft met de brandstofpomp. De 1995cc is ook een commonrail maar heeft geen swirl flaps.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28619
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: [E46] BMW 320d stopt ermee....

Bericht door Martijn_bmw » 01 jul 2011, 19:16

ik ben het met fabian eens... werk ook bij ee grote leasemaatschappij en als ik zie hoeveel ellende er stuk gaat aan een diesel die niet eens op een benzine motor zit zou ik als particulier ook niet aan een diesel beginnen...

vandaar ook mijn 318i ipv een 318/20d ik wil het risico niet lopen en voordat je die reparatiekosten er uit hebt kan je weer heeeeeeel wat kilometertjes rijden ;)

zie bijgevoegde screenshot van mijn Excel, ga ik uit van 1000 euro extra OH kosten van een diesel tov een benzine, pas bij 34.000km per jaar zijn de maandelijkse kosten dan gelijk:
Bijlagen
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (83.87 KiB) 3879 keer bekeken

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [E46] BMW 320d stopt ermee....

Bericht door Niels » 01 jul 2011, 23:15

Ik heb met 30.000km/jr geeneens 1000,- aan onderhoudskosten per jaar man :lol:

Ik ben met je eens dat je qua mechanische delen meer risico loopt met een diesel maar een diesel met meer dan 2 ton en van een jaar of wat oud daarvan is niet zo moeilijk te achterhalen wat de zwakke punten zijn en of ze al voorbij zijn gekomen. Bij de e46 zijn die zwakke punten wel bekend :wink:

Bij een leasemaatschappij komt alleen nieuw spul voorbij. Zijn die kinderziektes eruit dan kun je als particulier best diesel rijden imho als je een beetje verstandig kiest en je je in de zwakke punten verdiept. Aan de andere kant komt er bij een benzine motor ook best wel eens wat voorbij.....

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28619
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: [E46] BMW 320d stopt ermee....

Bericht door Martijn_bmw » 02 jul 2011, 08:46

daar heb je ook wel weer een punt, dan moet je echt zoeken naar 1 die nette de zwakke punten gehad heeft dan kan je best een diesel rijden!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22506
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: [E46] BMW 320d stopt ermee.... Verstandige aanschaf of n

Bericht door Niels » 02 jul 2011, 11:49

Precies, daarom geef ik ze ook ff aan :wink:

Destijds viel alleen de 136pk binnen budget en ik zocht dus eentje waarbij de pomp aantoonbaar was vervangen. Verder zijn wel alle zwakke E46 punten voorbij gekomen tussen de 250.000km en 300.000km. Dus ik koop echt zo zo'n ding met 3 ton op de klok. Alles is inmiddels vervangen, het rijdt nog steeds top en ze kosten geen drol meer :wink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten