Keuze autoalarm, klasse 3
- JP
Keuze autoalarm, klasse 3
Voor mijn auto zoek ik een goed aftermarket alarm, klasse 3. Dit is voor mijn auto zover bekend geen verzekeringseis (of roepen ze dat pas als die gestolen is) !
Huidige systemen volgens SCM richtlijnen moeten werken met dubbele autorisatie. Je alarm mag dus niet gekoppeld zijn aan de afstandsbediening van de auto. Bij Defa werken ze dan met een aparte handzender. Je moet dus altijd een 2e knopje drukken voor je de auto in kan.
Bij Cobra werken ze met een driver-card. Hier hoef je dan geen 2e knopje voor te drukken maar moet je wel op zak hebben als je de auto ontgrendeld.
Wat zou jullie voorkeur hebben, of weten jullie andere goed merk voor een autoalarm ?
Huidige systemen volgens SCM richtlijnen moeten werken met dubbele autorisatie. Je alarm mag dus niet gekoppeld zijn aan de afstandsbediening van de auto. Bij Defa werken ze dan met een aparte handzender. Je moet dus altijd een 2e knopje drukken voor je de auto in kan.
Bij Cobra werken ze met een driver-card. Hier hoef je dan geen 2e knopje voor te drukken maar moet je wel op zak hebben als je de auto ontgrendeld.
Wat zou jullie voorkeur hebben, of weten jullie andere goed merk voor een autoalarm ?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Keuze autoalarm, klasse 3
Volgens mij heeft de F11 van m'n pa het cobra systeem. nog geen gekke dingen mee gehad. Geen 2e knopje was voor ons de reden om voor cobra te gaan.
Is overigens op basis van keuze uit de systeem die de verzekering aanbeviel en is dus ook ingebouwd via hun. Ik kan het niet vergelijken met andere systemen, maar zoals ik al zei voldoet cobra prima mbt gebruikers gemak.
Is overigens op basis van keuze uit de systeem die de verzekering aanbeviel en is dus ook ingebouwd via hun. Ik kan het niet vergelijken met andere systemen, maar zoals ik al zei voldoet cobra prima mbt gebruikers gemak.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zat er geen af-fabriek alarm in die F11?
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Verplicht door de verzekering vanaf een bepaalde datum.
- Arthur
@JP: als de verzekering het niet eist bouwde ik geen alarm in. Of wordt er veel gestolen bij jou in de buurt?
- JP
@ Arthur;
<< Die wel ja......
....maar nu 3 dagen later is de verzekering niet zo heel eenvoudig. Ze willen hem zonder alarm wel verzekeren, maar niet tegen aanschafwaarde. Iets wat voor mij wel een must is.
Af fabriek zit er een alarm op (Alarm plus) en dat is klasse 3, alleen is het niet scm gekeurd.
Ik heb van de VW dealer een bevestiging wat er aan beveiliging op zit, maar ze kunnen er niet een certificaat van maken.
Heb nu 2 offertes, maar misschien is er nog een ander, beter merk.
Defa; €849,-
Corba; €769,-
<< Die wel ja......

....maar nu 3 dagen later is de verzekering niet zo heel eenvoudig. Ze willen hem zonder alarm wel verzekeren, maar niet tegen aanschafwaarde. Iets wat voor mij wel een must is.
Af fabriek zit er een alarm op (Alarm plus) en dat is klasse 3, alleen is het niet scm gekeurd.
Ik heb van de VW dealer een bevestiging wat er aan beveiliging op zit, maar ze kunnen er niet een certificaat van maken.
Heb nu 2 offertes, maar misschien is er nog een ander, beter merk.
Defa; €849,-
Corba; €769,-
- Arthur
Hoe lang geldt die aanschafwaarde, 1 of 3 jaar? Als t voor 1 jaar is kun je een gokje wagen 

- JP
Kun je zelf bepalen hoelang je tegen aanschafwaarde verzekert wilt worden, mits er maar een alarm op zit.
1 jaar = ± € 60 per maand
2 jaar = ± € 90 per maand
3 jaar = ± € 172 per maand

1 jaar = ± € 60 per maand
2 jaar = ± € 90 per maand
3 jaar = ± € 172 per maand

-
Zelf net verzekering afgesloten inclusief 3 jaar aanschafwaarde. Alarm klasse 3 was niet nodig voor wagens met een catalogusprijs tot 50k. Zat al een startblokkering in en gps tracker voor na diefstal, maar een klasse 3 alarm alsnog laten installeren voor m'n eigen gemoedsrust. Lijkt me dat ze bij het zien van 5 wagens toch liever het ruitje van de andere vier wagens zonder alarm inslaan.
--
Kun je overigens niet gewoon even shoppen bij een ander verzekeringsbedrijf?
--
Kun je overigens niet gewoon even shoppen bij een ander verzekeringsbedrijf?
- Arthur
En wat kost het zonder aanschafwaardegarantie? Vind het nogal bedragen voor een auto van die nieuwwaarde (wat voor GTI is het?). Ik betaal 76,50 voor 71k nieuwwaarde maar heb geen aanschafwaardegarantie (vond die opslag te gortig). Of ben je nog <24 jaar 

- JP
Zonder zou ik op €42 uit komen (BM korting 78%)
- Arthur
Forse toeslagen dus. 1 jaar is nog te doen, rest is best veel. Plus het alarm dat je moet installeren.
-
Die toeslagen van JP gaan nergens over. Tijd om te shoppen imho. Moet inclusief aanschafwaardegarantie de helft goedkoper kunnen en dat zonder inbouw van het alarm.
Of de premie heeft met de diefstalgevoeligheid van een VAG te maken...

-
Onlinetomgtr
Shoppen ben ik geen ster in. Maar vorig jaar toch gedaan. Bijvoorbeeld X5 verzekerd bij Turien via Independer. Maandelijkse kosten 130 Euro zonder bonus/malus regeling. De volgende was iets van 236 Euro! Overigens bood Turien bij omwisseling van X3 naar X5 zelf 275 euro aan....
Even gebeld en gevraagd hoe dat zat. Nou dat kwam precies omdat m'n vrouw 30+ is en 5 jaar schadevrij is en bla bla bla. Ok, prima, via Independer afgesloten.
Een week later: M4 verzekeren. Jawel, 135 euro zonder bonus malus rekening. Zal wel geweest zijn omdat ik 40 plus ben EN al bijna een jaar schadevrij was...........
Even gebeld en gevraagd hoe dat zat. Nou dat kwam precies omdat m'n vrouw 30+ is en 5 jaar schadevrij is en bla bla bla. Ok, prima, via Independer afgesloten.
Een week later: M4 verzekeren. Jawel, 135 euro zonder bonus malus rekening. Zal wel geweest zijn omdat ik 40 plus ben EN al bijna een jaar schadevrij was...........
- JP
Dat laatste is het geval ........allen schreef:Die toeslagen van JP gaan nergens over. Tijd om te shoppen imho. Moet inclusief aanschafwaardegarantie de helft goedkoper kunnen en dat zonder inbouw van het alarm.

Inmiddels een verzekering kunnen vinden die de klasse 3 eis niet heeft en waar ik 24 maanden kan verzekeren tegen aankoopwaarde.
Eerst was het ± €60 per maand (12 maanden aankoopwaardeverzekering) met eis; inbouw alarm (± €800)
Nu betaal ik €82 per maand (24 maanden aankoopwaardeverzekering) zonder alarm-eis.
.....maar ik rook niet.....
- Arthur
Auto ook niet? Wat is het nu voor GTI? De 2.0TFSi verbruikt nog wel eens olie nl